Databas backup
Planta Jemtlandica
2017-01-16
Hej;
Kundnummer 1078491
Kan ni gå in på mitt konto och rensa bort gamla servertinställningar?
I morse när jag startade upp Standard Acc. var hela databasen tom. Inte ett komma fanns kvar.
Eftersom jag arbetade med programmet igår trodde jag att det fanns en backup-fil. Men det gjorde det inte. Programmet hade inte gjort en backup på fyra dagar.Vilken version av Mac OSX har ni? 10.12.2 går att använda.10.12.1 har allvarliga buggar.

Hur görs en backupfil? Går det att göra manuellt?
Mvh

Rolf
Edwin
2017-01-17
Hej Rolf,

Du kan starta om din server själv om du loggar in på mystandard.hansaworld.com. Där kan du också ta backuper och se dina gamla backuper. Om du klickar på Create Backup när du är inloggad i My Standard kommer en backup att tas men observera att servern måste vara avstängd för att det ska gå att göra det. Du kan också ta en backup direkt från programmet genom att gå in i modul System -> Rutiner -> Exporter -> Kör tidsinställd backup.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.