Har prenumerat på Nummerserier, men fungerar ej ?
ABC Collection
2017-01-03
Hej, såg just på ert forum att man numera måste prenumerera på nummerserier.
Har gått in er shop och anmält att vi vill prenumerera på nummerserier.
Har godkänt köpvillkoren.

Därefter står det att köpprocessen är igång.

Det går dock inte att lägga in nya order. Då kommer texten

"Not in a defined series" upp.

Vad ska vi göra för att få det att fungera ?

Mvh
ABC Collection
Edwin
2017-01-03
Hej,

Vilket kundnummer har ni? Om ni går in på Marknadsplatsen och trycker på kontouppgifter kommer numret stå där under customer code. Är ert nummer 1034221 får jag be er att titta igen under prenumerationer och sen Active för att se att ni verkligen har nummerserier som en aktiv prenumeration. I vårt system kan jag inte se någon prenumeration för det kundnumret. Finns inte nummerserier under active kan ni göra om processen då det verkar som att den inte gick igenom första gången.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
ABC Collection
2017-01-03
Skrivet av:Edwin14:41 3 Jan 2017
Hej, Vilket kundnummer har ni? Om ni går in på Marknadsplatsen och trycker på kontouppgifter kommer numret stå där under customer code. Är ert nummer 1034221 får jag be er att titta igen under prenumerationer och sen Active för att se att ni verk
Hej,
gjorde som du sa, kollade under vårt nummer (som du nämner ovan) och där finns inga prenumerationer.
Problemet är att när jag nu ska göra om proceduren, hittar jag inte den prenumerationen längre.
Den är puts väck, eller jag ser den inte.

När ni hjälpte mig för några månader sedan att installera om programmet (det var fel på det första) blev allt på engelska.
Vart under rubriken prenumerationer hittar jag nummerserier på engelska ?
Hittade det förra gången men inte nu ?

Mvh
ABC Collection
Edwin
2017-01-03
Skrivet av:ABC Collection15:39 3 Jan 2017
Hej, gjorde som du sa, kollade under vårt nummer (som du nämner ovan) och där finns inga prenumerationer. Problemet är att när jag nu ska göra om proceduren, hittar jag inte den prenumerationen längre. Den är puts väck, eller jag ser den inte. N
Hej,

Ert kundnummer överenstämde med det jag skrev ovan med andra ord?

Har ni fel språk föreslår jag att ni laddar ned en ny klient från www.standard-accounts.com. Då ska programmet bli på svenska förutsatt att er dator också har svenska inställningar.

Nummerserier på engelska är number series och ska ligga under "More in-apps".

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
ABC Collection
2017-01-03
Skrivet av:Edwin16:07 3 Jan 2017
Hej, Ert kundnummer överenstämde med det jag skrev ovan med andra ord? Har ni fel språk föreslår jag att ni laddar ned en ny klient från www.standard-accounts.com. Då ska programmet bli på svenska förutsatt att er dator också har svenska inst
Hej,
har just skickat iväg ett långt svar till dig, Har du fått det ?
Annars svarar jag här igen:
1) Ja kundnumret stämmer

2) att ladda ned en ny klient behöver jag hjälp med

3)I nuläget (nu har det gått ett par timmar och vi kommer inte vidare i jobbet)
behöver vi se till att prenumeration på nummerserie fungerar.

Har läst igenom alla prenumerationer som finns flera gånger under rubriken "More-in-apps"
och det finns absolut ingenting som heter number series.

Det fanns när jag gjorde det första gången, men nu är den rubriken ej tillgänlig.
Vad ska jag göra nu ?

Mvh
ABC Collection
Edwin
2017-01-04
Hej,

Nej, jag har inte fått något annat än det jag svarar på nu. Om du skriver ett längre inlägg på forumet kan det bli så att du loggas ut i bakgrunden som en säkerhetsåtgärd. När du sen klickar på Submit läggs inte inlägget upp eftersom man måste vara inloggad för att kunna skriva. Det är förstås väldigt irriterande men för att undvika att det sker brukar jag själv alltid ta en kopia på min text innan jag lägger upp den för att vara säker på att den inte försvinner om jag skrivit en längre stund.

Nu till dina frågor:

Idag kan jag se att ni har en aktiv prenumeration på nummerserier. För att se att den är igång kan ni själva gå in i t.ex modul Fakturering (Sales ledger) och sen Inställningar (settings). Får ni där alternativen "Number series - invoices" och "Number series - receipts" är prenumerationen igång.

När det gäller språkbytet får jag be att få återkomma om det. Jag vill dubbelkolla först så att det verkligen kommer fungera innan jag ger er några längre instruktioner.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2017-01-04
Hej igen,

Har ni en ikon med en flagga (brittisk/amerikansk) på huvudmenyn i Standard Ekonomi? I så fall kan ni pröva att klicka på den och se om ni har en svensk flagga att välja där.

Om ni inte har det valet så finns det tyvärr ingen möjlighet att byta språk i dagsläget. Jag har dock tagit upp ert fall med vår utvecklingsavdelning och planen är att det ska gå att byta språk i framtida versioner av Standard Ekonomi.

Med vänliga hälsningar

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.