Nytt räkenskapsår
Planta Jemtlandica
2017-01-02
Hej;
Jag skulle lägga in en lev.faktura daterad 2017-01-01.När jag trycker på spara kommer det upp en ruta "Utanför angivna serier".Om jag anger faktura datum till datum under 2016, kommer det upp ett fakturanr t.ex 200160025.

Räkenskapsåret är ändrat.
Vad göra?
Mvh
Rolf
Edwin
2017-01-03
Hej Rolf,

Har du lagt in ett nytt räkenskapsår i systemet så att 2017 är registrerat? Det kan du göra i modul Redovisning -> Inställningar -> Räkenskapsår.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2017-01-03
Hej;
Jag vet inte om 2017 är registrerat, men det är ändrat i Räkenskapsår. Vad är nästa steg?
Mvh
Rolf
Planta Jemtlandica
2017-01-03
Varför svarar ni inte?
Mvh
Rolf
Edwin
2017-01-03
Skrivet av:Planta Jemtlandica13:27 3 Jan 2017
Varför svarar ni inte? Mvh Rolf
Hej Rolf,

Jag ber om ursäkt för dröjsmålet men vi har varit tvungna att undersöka problemet närmare och testa det. Du behöver prenumerera på nummerserier för att kunna definiera nya nummerserier för 2017 (och framåt). Då kommer systemet att kunna rulla på vid varje årskifte.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.