Standard Ekonomi+totalkrasch
Planta Jemtlandica
2016-12-10
När jag skullle öppna Standard ek. idag på förmiddagen, fanns ingenting kvar. All bokföring som jag lagt in under 10 år är borta.
Jag kräver att någon på HW tar kontakt med mig på måndag.
Rolf
Edwin
2016-12-12
Hej Rolf,

Har du flyttat runt något på din dator, t.ex. mappen där programmet ligger eller liknande? Återkommer problemet efter omstart av datorn?

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2016-12-12
Skrivet av:Edwin08:54 12 Dec 2016
Hej Rolf, Har du flyttat runt något på din dator, t.ex. mappen där programmet ligger eller liknande? Återkommer problemet efter omstart av datorn? Mvh Edwin HansaWorld Support
Hej;
Nu är det inte flyttat.Jag har tagit och ominstallerat programmet. När jag anger Planta Jemtlandica i Inställningar, kommer det fram i listan, men när jag försöker starta om finns inte företaget på servern.
Det hjälper inte att skriva. Någon måste ta över datorn. I mitt konto finns tre servrar angivna. Jag önskar få allt klart idag. Kunderna och jag väntar.
Mvh
Rolf
Edwin
2016-12-12
Skrivet av:Planta Jemtlandica09:42 12 Dec 2016
Hej; Nu är det inte flyttat.Jag har tagit och ominstallerat programmet. När jag anger Planta Jemtlandica i Inställningar, kommer det fram i listan, men när jag försöker starta om finns inte företaget på servern. Det hjälper inte att skriva. Någo
Hej,

Om du har ominstallerat programmet måste du importera din backup igen. Det gör du i modul System -> Rutiner -> Importer -> Manuell filsökning. Du kan också göra det på https://mystandard.hansaworld.com/ under funktionen "List backups".

Mvh

Edwin
HansaWorld Support

Planta Jemtlandica
2016-12-12
Hej Edwin;
Det har jag ju gjort. Läs ovan.När jag har importerat backupen, kommer det upp en ruta som säger att företaget inte kan hittas. Vi kan sitta och skriva hela dagen och det blir inte bättre. Finns det någon på Hansa World som man kan prata med?
Rolf
Edwin
2016-12-12
Hej,

Det finns ingen telefonsupport längre utan det är på forumet du får skriva om du behöver hjälp.

När exakt är det du får ett meddelande om att företaget inte kan hittas?

Mvh

Edwin
Planta Jemtlandica
2016-12-12
Hej;
Nog måste ni ha telefonsupport? Meddelandet kommer upp efter 10 minuter när jag har startar klienten.
Om ni inte ordnar detta till onsdag kommer jag att sluta med HansaWorld.
Jag har inte tid att sitta hela dagarna och skriva om en sak som inte går lösa med ord.
Rolf
Edwin
2016-12-12
Hej,

Nej, vi har ingen telefonsupport längre. Det är beklagligt om det inte passar er men det går i linje med hur marknaden ser ut idag. Med ett forum bygger vi samtidigt upp en databas med frågor från våra användare som i sin tur kan hjälpa andra användare som har liknande problem.

Pröva att starta om er server genom https://mystandard.hansaworld.com/ för att se om det hjälper.

Mvh

Edwin
Edwin
2016-12-16
Hej igen Rolf,

Vi kan se i vårt system att er server är igång och rullar på som den ska vilket tyder på att ert problem är löst. Vi kan också se att ni har många olika registreringar. Om ni väljer att installera om Standard Ekonomi är det bäst om ni använder ert nuvarande kundnummer (1100966) vid registreringen. Annars kommer en ny registrering av ert företag skapas vilket kan skapa förvirringar i systemet.

Har du några fler frågor kan du skriva dem här i forumet.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.