SIE-fil och automatisk kontering
Planta Jemtlandica
2016-11-10
Hej;
Enligt svar från er, så går det inte att få ut en SIE-fll från StandardAccount.
Vilket av era prgr skall jag använda för att få ut en SIE-fil för min deklaration.
Hur gör jag för att få in automatisk kontering i något av era bokföringsprogram?
Rolf
Jani Venho
2016-11-10
Hej,

automatiska redovisningstransaktioner kan man aktivera på Marketplace till StandardAccounts.
Om SIE-filer (samt automatiska redovisningstransaktioner) är det vad ni behöver, kunde er passa vår större produkt Standard ERP.

Nuvarande databasen kan läsas in till Standard ERP så ni kommer ni att förlora historian.

Mvh

Jani Venho
HansaWorld
Planta Jemtlandica
2016-11-11
Skrivet av:Jani Venho22:48 10 Nov 2016
Hej, automatiska redovisningstransaktioner kan man aktivera på Marketplace till StandardAccounts. Om SIE-filer (samt automatiska redovisningstransaktioner) är det vad ni behöver, kunde er passa vår större produkt Standard ERP. Nuvarande databasen k
Hej;
Automatiska redivisningstransaktioner och ERP saknas på marknadsplatsen. Hur gör jag?
Rolf
Edwin
2016-11-11
Skrivet av:Planta Jemtlandica08:03 11 Nov 2016
Hej; Automatiska redivisningstransaktioner och ERP saknas på marknadsplatsen. Hur gör jag? Rolf
Hej Rolf,

Automatiska redovisningstransaktioner finner du på marknadsplatsen under rubriken Integrerad bokföring. Standard ERP kan du inte köpa på marknadsplatsen utan det är ett helt eget system som är som Standard Accounts (ekonomi) men med fler funktioner. Det är vanligtvis avsett för medelstora till större företag. Vill du läsa mer om det kan du göra det här:
http://www.hansaworld.com/products/standard-erp

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2016-11-11
Hej igen;
Nu går Standard Accounts inte att öppna. Det kommer upp en ruta "autoapply disabled exiting".
Vad betyder det? Enligt 4D så finns det buggar i OSX 10.12.1 Därför kommer snart ut OSX 10.12.2 Kan det vara så att Standard och OSX inte är riktigt kompatibla med varandra?
Rolf
Rolf
Edwin
2016-11-11
Hej,

Har du prövat att starta om programmet för att se om det fungerar? Ett tips är också att starta om datorn och pröva igen vilket ofta löser många problem. Det ska inte finnas några kompatibilitetsproblem mellan Standard Accounts och OSX.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2016-11-11
Hej;
Jag har startat om programmet flera gånger, men felet kvarstår. Det går inte att öppna.
Ni måste lösa detta på något sätt. Någon får ringa upp och ta över datorn.
Rolf
Edwin
2016-11-11
Hej,

Då föreslår jag att du startar om datorn för att se om det hjälper.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2016-11-11
Hej igen;
Jag har startat om datorn och även stängt samt startat om datorn. Samma meddelande kommer upp. Skall jag kasta Standard i papperskorgen och installera på nytt?
Rolf
Edwin
2016-11-11
Hej Rolf,

Vad har ni för kundnummer och vilken E-postadress använder ni för den inloggningen?

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2016-11-11
Hej;
Kundnummer är 4610111 och epostadress är planta.jemtlandica@telia.com.
Rolf
Planta Jemtlandica
2016-11-11
Hej;
Jag funderar och letar efter ett annat bokföringsprogram, for StandardAccounts fungerar ju inte på min dator, eller har ni något förslag på hur problemet skall lösas?
Rolf
Edwin
2016-11-14
Hej igen Rolf,

Vi tittar närmare på ditt problem för att se om problemet ligger på vår sida och om det finns något vi kan göra för att lösa det.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2016-11-14
Hej;
Jag har Mac OSX 10.12.1 och jag har ett databasprgr som har en del problem. I OSX 10.12.2 som nu finns i betaversionen på prov hos bl.a. 4D, finns inga problem. Vilken version av Sierra har ni kört programmet StandardAccount mot?

Rolf
Edwin
2016-11-14
Hej,

Standard Accounts fungerar på Sierra 10.12.1. Det är versionen som vi själva använder.

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.