Jag måste svära en gång i månaden på HansaWorld.
Planta Jemtlandica
2016-09-20
Hej;
Nu har det hänt igen. Jag har fått en fått en faktura från AppStore för Automatisk redovisning. Samtidigt har en uppgradering skett så att Standard Account skall vara kompatibel med OSX Sierra. Om jag startar Standard Acc. från AppStore kommer man direkt till Marknadsplatsen. Ingen markering att jag har en aktiv prenumeration.
Vvad håller ni på med? Måste jag vara arg och förbannad en gång i månaden på HansaWorld?
Ordna det omedelbart!!!!!
Hälsningar
Rollf
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld12:56 23 Sep 2016
Hej Rolf,

tack för dina svar. Jag har nu en lösning för dig, vänligen följ dessa instruktioner noggrant, och meddela mig hur det går.

Gör så här:
• Avsluta Standard Accounts.

Vi ska nu återställa Standard Accounts:
• Håll in knappen "alt" på tangentbordet, och klicka på menyn "Gå", välj alternativet "Bibliotek" (du ser bara alternativet så länge du håller in knappen "alt" på tangentbordet).
• Klicka i sökfältet på fönstret som visas och skriv "com.hansaworld.stdacc.uk.80".
• I listan ska du nu se en folder med namnet "com.hansaworld.stdacc.uk.80", dra denna till papperskorgen.

Nu ska vi koppla upp dig till ditt företag igen:
• Starta programmet och vänta på att fönstret "Huvudmeny" visas.
• Välj "Ange företagsinf.", den andra ikonen i den första raden på huvudmenyn. Ikonen ska föreställa ett hus med bokstaven "i" inuti.
• Klicka på knappen "Anslut företag".
• Skriv "Planta Jemtlandica" i fältet "Identifiering" och klicka på knappen "Sök".
• Markera ditt företag när det visas i listan under sök-knappen.
• Klicka på knappen "Anslut".

Nu kommer du få en varning att programmet kommer att starta om, och efter en kort stund kommer inloggningsrutan att visas. Där loggar du in med din e-postadress (som är ditt Standard-ID, som du även använder på detta forum och på mystandard.hansaworld.com).

Jag har uppdaterat versionen på din server åt dig. Fortsättningsvis kan du själv hantera din databas genom att logga in på My Standard (http://mystandard.hansaworld.com). Där kan du starta om din server, uppdatera till ny version, köpa tilläggsfunktioner, med mera).

Du hittar även My Standard under "Marknadsplats" på huvudmenyn.

Vänliga hälsningar,
Ludvig
HansaWorld
2016-09-20
Hej,

Vi ser att du har du har 4 aktiva Standard Accounts konton hos oss vilken av dessa är det du använder. Om du går till Marknadsplatsen och under kontouppgifter så finner du din Customer Code för det standard ekonomi du använder.

Mvh
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2016-09-20
Hej;
Jag har bara ett konto hos er. Pengar är dragna från mitt konto. Gör likadant som förra gången. Ni borde veta, om Standard Acc. är nerladdat från AppStore finns inga uppgifter i Marknadsplatsen. Marknadsplatsen går inte heller att öppna .
Hälsningar
Rolf
Planta Jemtlandica
2016-09-21
Hej;
Nu går marknadsplatsen inte att öppna.
Rolf
Planta Jemtlandica
2016-09-21
Hej;
Varför svarar inte supporten?
Rolf
HansaWorld
2016-09-21
Hej,

Vad händer när ni försöker gå till marknadsplatsen. Får ni några felmeddelanden?

Vilken version av Standard Accounts har du?

Mvh
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2016-09-21
Hej;
Det händer ingenting. Versionen är 8.2.241475.
Hur är det med betalningen? Syns den hos er?
Rolf
Planta Jemtlandica
2016-09-22
Hej;
3 dagar sedan jag betalade och jag kan fortfarande inte använda
den applikation som jag har betalat för. Varför gör ni så här?
Rolf
Planta Jemtlandica
2016-09-23
Hej;
Sluta och drick kaffe. Svara på frågorna.
Eolf
HansaWorld
2016-09-23
Hej Rolf,

jag ska hjälpa dig att komma tillrätta med produkten och faktureringen. För att förstå vad som gått fel och hur vi ska lösa det kommer jag behöva ställa flera frågor. Jag kommer att följa upp ärendet tills vi rett ut de problem du påpekat ovan.

1. Har jag förstått det rätt att du installerat Standard Accounts på Mac, i den inbyggda funktionen "App Store"?
2. När du startar programmet nu, vad händer då? Jag behöver veta vilka fönster som visas, och i vilken ordning.

Vänliga hälsningar,
Ludvig
Planta Jemtlandica
2016-09-23
Hej Ludvig;
Ja, jag har laddat ner Standard Account från AppStore.
Version 8.2.241475. Det är dom uppgifter som jag ser i Appstore.När jag öppnar Standard Account och tittar i menyn "Om Standard Account" står det version App.8.2.2016-09-02.

När jag försöker att öppna Standard Account, kommer det upp en varningsruta med en gul triangel och texten "autoapplay disabled, exiting". Sedan jag klickat på OK stängs rutan.
mvH
Rolf

Det här svaret är korrekt:
HansaWorld
2016-09-23
Hej Rolf,

tack för dina svar. Jag har nu en lösning för dig, vänligen följ dessa instruktioner noggrant, och meddela mig hur det går.

Gör så här:
• Avsluta Standard Accounts.

Vi ska nu återställa Standard Accounts:
• Håll in knappen "alt" på tangentbordet, och klicka på menyn "Gå", välj alternativet "Bibliotek" (du ser bara alternativet så länge du håller in knappen "alt" på tangentbordet).
• Klicka i sökfältet på fönstret som visas och skriv "com.hansaworld.stdacc.uk.80".
• I listan ska du nu se en folder med namnet "com.hansaworld.stdacc.uk.80", dra denna till papperskorgen.

Nu ska vi koppla upp dig till ditt företag igen:
• Starta programmet och vänta på att fönstret "Huvudmeny" visas.
• Välj "Ange företagsinf.", den andra ikonen i den första raden på huvudmenyn. Ikonen ska föreställa ett hus med bokstaven "i" inuti.
• Klicka på knappen "Anslut företag".
• Skriv "Planta Jemtlandica" i fältet "Identifiering" och klicka på knappen "Sök".
• Markera ditt företag när det visas i listan under sök-knappen.
• Klicka på knappen "Anslut".

Nu kommer du få en varning att programmet kommer att starta om, och efter en kort stund kommer inloggningsrutan att visas. Där loggar du in med din e-postadress (som är ditt Standard-ID, som du även använder på detta forum och på mystandard.hansaworld.com).

Jag har uppdaterat versionen på din server åt dig. Fortsättningsvis kan du själv hantera din databas genom att logga in på My Standard (http://mystandard.hansaworld.com). Där kan du starta om din server, uppdatera till ny version, köpa tilläggsfunktioner, med mera).

Du hittar även My Standard under "Marknadsplats" på huvudmenyn.

Vänliga hälsningar,
Ludvig
Planta Jemtlandica
2016-09-23
Hej;
Problemet är att sökningen på "com.hansaworld.stdacc.uk.80" inte hittar någon sådan mapp. Kan den ha något namn?
Jag fortsätter att söka.
Rolf
Planta Jemtlandica
2016-09-23
Hej;
Skall jag radera Standard Accounts och försöka installera på nytt?
Ingen mapp com.hansaworld.stdacc.uk.80 finns på datorn.
Rolf
Planta Jemtlandica
2016-09-23
Hej;
Jag kommer nu att radera Standard Accounts.
Rolf
Planta Jemtlandica
2016-09-23
Hej;
Fortfarande finns inte markerat att jag har betalat Automatisk redovisning. Enligt AppStore är pengar dragna från mitt konto. Var finns pengarna? Det är nu tre dagar som jag inte har kunnat använda mitt prgr.
Rolf
Planta Jemtlandica
2016-09-24
Hej;
Jag laddade ner från AppStore, och det fungerade hjälpligt igår kväll.
Idag går det inte att öppna Standard Accounts.
Rolf
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.