Hej;
Nu har det hänt igen. Jag har fått en fått en faktura från AppStore för Automatisk redovisning. Samtidigt har en uppgradering skett så att Standard Account skall vara kompatibel med OSX Sierra. Om jag startar Standard Acc. från AppStore kommer man direkt till Marknadsplatsen. Ingen markering att jag har en aktiv prenumeration.
Vvad håller ni på med? Måste jag vara arg och förbannad en gång i månaden på HansaWorld?
Ordna det omedelbart!!!!!
Hälsningar
Rollf
Det här svaret är korrekt:Skrivet av:HansaWorld12:56 23 Sep 2016
Hej Rolf,
tack för dina svar. Jag har nu en lösning för dig, vänligen följ dessa instruktioner noggrant, och meddela mig hur det går.
Gör så här:
• Avsluta Standard Accounts.
Vi ska nu återställa Standard Accounts:
• Håll in knappen "alt" på tangentbordet, och klicka på menyn "Gå", välj alternativet "Bibliotek" (du ser bara alternativet så länge du håller in knappen "alt" på tangentbordet).
• Klicka i sökfältet på fönstret som visas och skriv "com.hansaworld.stdacc.uk.80".
• I listan ska du nu se en folder med namnet "com.hansaworld.stdacc.uk.80", dra denna till papperskorgen.
Nu ska vi koppla upp dig till ditt företag igen:
• Starta programmet och vänta på att fönstret "Huvudmeny" visas.
• Välj "Ange företagsinf.", den andra ikonen i den första raden på huvudmenyn. Ikonen ska föreställa ett hus med bokstaven "i" inuti.
• Klicka på knappen "Anslut företag".
• Skriv "Planta Jemtlandica" i fältet "Identifiering" och klicka på knappen "Sök".
• Markera ditt företag när det visas i listan under sök-knappen.
• Klicka på knappen "Anslut".
Nu kommer du få en varning att programmet kommer att starta om, och efter en kort stund kommer inloggningsrutan att visas. Där loggar du in med din e-postadress (som är ditt Standard-ID, som du även använder på detta forum och på mystandard.hansaworld.com).
Jag har uppdaterat versionen på din server åt dig. Fortsättningsvis kan du själv hantera din databas genom att logga in på My Standard (http://mystandard.hansaworld.com). Där kan du starta om din server, uppdatera till ny version, köpa tilläggsfunktioner, med mera).
Du hittar även My Standard under "Marknadsplats" på huvudmenyn.
Vänliga hälsningar,
Ludvig