Hur går jag vidare?
Tine Remshagen
2016-08-08
Om vi behöver den enklaste bokföringsprogrammet för vårt lilla 2 mansföretag, vilket skall jag välja då?

Hjäöp mig vi har äntligen fått vår BR o RR lika. Men vi kan inte bokföra.

Tine
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld13:23 8 Aug 2016
Hej Tine,
om du behöver bara enkla bokföringsfunktioner då rekommenderar jag att du installerar Standard Ekonomi. Det är ett enkelt bokföringsprogram du kan ladda ner kostnadsfri från vår hemsida. Du kan också gå direkt till www.standardinstall.com och ladda ner "Standard Accounts", det är engelska namnet av programmet.

Om du behöver hjälp med installationen eller om du har frågor om funktionerna kan du titta på www.standard-accounts.com/tutorials. Där finns video manualer om Standard Ekonomi på Svenska och Engelska. Annars kan du också skriva flera frågor i det här forumet.

Hälsningar, HansaWorld Support
HansaWorld
2016-08-08
Hej Tine,
om du behöver bara enkla bokföringsfunktioner då rekommenderar jag att du installerar Standard Ekonomi. Det är ett enkelt bokföringsprogram du kan ladda ner kostnadsfri från vår hemsida. Du kan också gå direkt till www.standardinstall.com och ladda ner "Standard Accounts", det är engelska namnet av programmet.

Om du behöver hjälp med installationen eller om du har frågor om funktionerna kan du titta på www.standard-accounts.com/tutorials. Där finns video manualer om Standard Ekonomi på Svenska och Engelska. Annars kan du också skriva flera frågor i det här forumet.

Hälsningar, HansaWorld Support
Tine Remshagen
2016-08-09
Skrivet av:HansaWorld13:23 8 Aug 2016
Hej Tine, om du behöver bara enkla bokföringsfunktioner då rekommenderar jag att du installerar Standard Ekonomi. Det är ett enkelt bokföringsprogram du kan ladda ner kostnadsfri från vår hemsida. Du kan också gå direkt till www.standardinstall.
Vi har installerat Standard Ekonomi efter många många försök. Det har strulat hela tiden sedan januari. Men nu ha vi iallafall rätt Balansräkning och resultaträkning. Men jag kan inte registrera några leverantörsfakturor (de kommer inte med i redovisningen.
Vi är ett litet företag och behöver bara kunna skriva ut fakturor och skriva in leveratrörsfakturor och verifikat/bokföringsorder. Det här tar knäcken på mig Books fungerade jättebra.....
Hjälp mig
HansaWorld
2016-08-10
Skrivet av:Tine Remshagen08:31 9 Aug 2016
Vi har installerat Standard Ekonomi efter många många försök. Det har strulat hela tiden sedan januari. Men nu ha vi iallafall rätt Balansräkning och resultaträkning. Men jag kan inte registrera några leverantörsfakturor (de kommer inte med i red
Hej Tine,

Standard Ekonomi är i grunden gratis. Det vill säga att du kan skapa fakturor, leverantörsfakturor samt verifikat.
Önskar du att dessa fakturor eller verifikat bokförs automatiskt och visas i rapporterna, behöver du gå i i Marketplace/Marknadsplatsen och köpa till funktionen Automatisk bokföring.

Marknadsplatsikonen hittar du i huvudfönstret i Standard Ekonomi. Här finner du moduler och funktioner som kan läggas till så du enkelt kan skräddarsy ditt eget program.

Efter du har lagt till Automatisk bokföring, gå till:
Modul>System>Rutiner>Underhåll>Skapa transaktioner

Här väljer du de transaktioner som ska köras, så kommer du se att transaktionerna visas i korrekt rapport.

Ha en fin dag vidare!

Mvh,
HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.