Går ej att skriva ut Följsedel ??
ABC Collection
2016-09-09
Hej,
har lagt order, tryckt på deliveries , godkänt o save.
NÄr jag sedan ska skriva ut följsedeln kommer följand text upp:

Går ej att skriva ut Följesedel.
Vad gör vi nu ??
Mvh ABC Collection
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld14:06 14 Sep 2016
Hej,

Det låter som installationen inte blivit helt lyckad, då programmet är på engelska. Jag rekommenderar att du tar en backup och importerar i en ny version.
Se nedan steg:
Modul>>System>>Rutiner>>Exporter>>Databastextbackup (Företagstextbackup fungerar fint om du har 1 företag i databasen).

Därefter går du till www.standardinstall.com och laddar ner Standard Ekonomi pånytt.

Lägg programmet i en ny mapp så databasen (.hdf filen) kommer tipsammans med applikations/.exe filen.
Väl inne i huvudkontrollen väljer du: Modul>>System>>Rutiner>>Import>>Manuellt filsök>>Välj din backup som du tidigare exporterade.
Därefter börja jobba som vanligt.

***Om du skulle önska att fortsätta på denna version, heter dokumentmallar,"Forms" på engelska.

När man lagt till denna funktion i marknadsplatsen finner man alla dokumentmallar under Modul>>System>>Register>>Dokumentmallar/mallar.

Önskar man att se vilken dokumentmall man använt sig av, kan man gå in i specifik modul och välja dokument. Här markerar man det man önskar att se/ändra (raden blir som regel blå), därefter väljer man tandhjulet och definiera dokument.

Vid frågor eller funderingar hör gärna av dig.

Mvh,
HansaWorld Support
HansaWorld
2016-09-09
Hej

Vilken felmeddelande får du? "Går ej att skriva ut Följesedel" måste fortsätta med någonting.

Hälsningar,
HansaWorld
ABC Collection
2016-09-09
Hej,
det står EXAKT såhär

Can`t find dokument : FvñLJESEDEL

GISSAR ATT DET SKA STÅ FÖLJSEDEL.
Vad ska vi göra ?
Med vänlig hälsning Eva
HansaWorld
2016-09-09
Det betyder att dokumentmall saknas. Aktivera Dokumentmallar i Marknadsplatsen och sedan kan du definiera dem i modulen Varulager >> Dokument >> klicka en gång på Följesedlar >> välj Operations meny >> Definiera dokument. Dokumentmallsdefinitionsfönstret kommer att öppnas. På första raden i Mallfältet använd Ctrl-Enter (Win) eller Cmd-Enter (Mac) och klistra in FÖLJESEDEL. Klicka Spara när du är klar.

Vänliga hälsningar,
HansaWorld
ABC Collection
2016-09-09
Hej igen,
vad ska jag leta efter. vad heter Dokumentmallar på engelska,
Allt i mitt hansa står på engelska ?

Hittar inget som jag bedömer som dokumentmallar.
Behöver veta namnet ?
Tack
Med vänlig hälsning ABC Collection
ABC Collection
2016-09-09
Hej igen,
när jag går in på Marketplace och försöker lägga till tex
Stock.
så går det ej, kommer upp en text som säger.

Your Account has been Close. Pls Contact Hansa Office.
Varför det och hur ska jag då kunna lägga till något ?

Det här är en mardröm !!!

Ring gärna 0708-192527
Med vänlig hälsning
ABC Collection
Det här svaret är korrekt:
HansaWorld
2016-09-14
Hej,

Det låter som installationen inte blivit helt lyckad, då programmet är på engelska. Jag rekommenderar att du tar en backup och importerar i en ny version.
Se nedan steg:
Modul>>System>>Rutiner>>Exporter>>Databastextbackup (Företagstextbackup fungerar fint om du har 1 företag i databasen).

Därefter går du till www.standardinstall.com och laddar ner Standard Ekonomi pånytt.

Lägg programmet i en ny mapp så databasen (.hdf filen) kommer tipsammans med applikations/.exe filen.
Väl inne i huvudkontrollen väljer du: Modul>>System>>Rutiner>>Import>>Manuellt filsök>>Välj din backup som du tidigare exporterade.
Därefter börja jobba som vanligt.

***Om du skulle önska att fortsätta på denna version, heter dokumentmallar,"Forms" på engelska.

När man lagt till denna funktion i marknadsplatsen finner man alla dokumentmallar under Modul>>System>>Register>>Dokumentmallar/mallar.

Önskar man att se vilken dokumentmall man använt sig av, kan man gå in i specifik modul och välja dokument. Här markerar man det man önskar att se/ändra (raden blir som regel blå), därefter väljer man tandhjulet och definiera dokument.

Vid frågor eller funderingar hör gärna av dig.

Mvh,
HansaWorld Support
HansaWorld
2016-09-14
Skrivet av:ABC Collection15:53 9 Sep 2016
Hej igen, när jag går in på Marketplace och försöker lägga till tex Stock. så går det ej, kommer upp en text som säger. Your Account has been Close. Pls Contact Hansa Office. Varför det och hur ska jag då kunna lägga till något ? Det här
Hej,

Vad har du för kundnummer? Detta finner du i Marknadsplatsen, Account details.

Mvh,
HansaWorld Support
ABC Collection
2016-11-02
Vårt kundnr är 1034221,
och vi har fortfarande följande problem:
1) installationen som ni har gjort 3 ggr innehåller många fel samt är på engelska.
Vore fint om ni kunde göra om den och göra den på svenska samt utan fel.

Följande fel finns:

2) går ej att skapa kreditnotor
3) går ej att skapa följesedlar
4) Var hittar vi "nummerserierna" när man vid årsslutet ska skapa nya nummerserier för tex order, följsedelar, fakturor? Tidigare gjorde vi det i resp modul, men nu finner vi det inte.

För att komma till rätta med samtliga fel kanske lösningen är att ni installerar om programmet och på svenska.
Tacksam om ni kan ringa oss 0708-192527 så vi tillsammans kan lösa det här.

I nuläget har vår nya bokföringsbyrå fått lägga in all bokföring manuellt, då det inte heller har fungerat att de går in i programmet, trots att vi tidigare betalade för + 1 användare till. Det gör vi inte nu längre då det inte fungerade.

Både för er och för oss vore det bra om ekonomiprogrammet fungerar.
Tacksam för kontakt via tlf.
Mvh ABC Collection Eva Abrahamsson
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.