Kommer inte åt systemet pånytt och kommer inte åt vår prenumeration
Kulturföreningen Skjutsgossen
2022-12-01
To stop receiving notifications on forum posts unmark the star icon iOS
Hej
Har använt systemet på iPad under 2021 och delvis under 2022, men har inte kunnat registrera på år 2022 pga fel räkenskapsår. Beställde då tillgång till nummerserier för att kunna ändra lösenord, men den leverades inte. GJorde beställningen i november, se bilaga.
När jag senast skulle logga in så angav systemet att det var något fel med nån journal och ville inte starta. Provade då att ta bort appen och har nu installerat om på iPad men den säger då att jag har olika versioner av programmet på klienten och servern trots uppdatering, varför får jag det meddelandet?

Behöver hjälp med att komma åt vår bokföring och även kunna ändra räkenskapsår som vi har betalt för
¨

Har försök att få det att funka på mac:en men får bara problem med att den hävdar att det finns tidigare versioner trots att jag har avinstallerat

Mats Engquist
Det här svaret var användbart
Skrivet av:Bror-Erik09:07 30 Jan 2023
Files are pending for approval
HansaWorld support Nordics
2022-12-09
Hei.

Ser du har 5 server hos oss. Vet du hvilket kundenummer du har? Det kan du se i markedplassen i Standad økonomi.

Kan du laste ned en ny versjon på din mac og installere den på ny lokasjon på skriveborder i en ny mappe og prøve koble til igjen?

Om du legger den i applications vil filen har støttefiler i gjemte mapper på macen.

Mvh
2022-12-13
Hej
vi har kundnr 1212772

Har nu laddat ner programmet på nytt till Macen och installerat i en ny mapp på skrivbordet. Försökte starta programmet men får upp ett meddelande om
"Server port -1 Could not connect to the server Please try again"

Försökte några gånger men med samma resultat

/Mats
2022-12-15
Hei.

Kan du gjøre følgende:
1. Gå til https://mystandard.hansaworld.com/mystandard
2. Logg inn med din standard ID (epost/passord)
3. Velg koble til
4. Last ned klient
5. Installer klienten i ny mappe
6. Kjør og installer som vanlig
2023-01-08
Hej
Har nu försökt att installera enigt instruktionen ovan men får det inte att fungera. Programmet vill inte installeras på nytt, hur kan det åtgärdas?

Med vänlig hälsning,
Mats
2023-01-16
Hei.

Hvordan feilmelding får du når du installerer på nytt? Installerer du den nye nedlastningen i en ny mappe? f.eks. lag ny mappe på skrivebordet med navn "Standard Ekonomi 2" og installerer du her?

Mvh
2023-01-23
Hej

Ja jag har provat att installera i en ny mapp på skrivbordet, enligt ditt mejl tidigare.
Får upp samma fel som tidigare

Alert! Journal exits, cant create database

/Mats
Det här svaret var användbart
Bror-Erik
2023-01-30
Hejsan,

om journal exists, betyder detta att du har en mapp som heter journal inne i mappen som hindrar er att öppna programmet

Var det så att ni har enbart installerat detta på ipad? eller försöker ni installera detta på en mac också?
h, Bror-Erik
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.