integrerad bokföring
Biocell AB
2019-09-13
Jag har bett att få kontot aktiverat, men inget händer!!
Magnus Mørk
2019-09-17
Hvilket foretak gjelder dette?

Mvh
Biocell AB
2019-09-20
Skrivet av:Magnus Mørk14:13 17 Sep 2019
Hvilket foretak gjelder dette? Mvh
Biocell 11212496
Biocell AB
2019-09-20
Skrivet av:Biocell AB07:07 20 Sep 2019
Biocell 11212496
Fel, koden är 1212496
Biocell AB
2019-09-24
Nu har det gått fyra dagar utan svar...?
Pijus Juodis
2020-02-11
Hallå,

Har du fortfarande problem?
Om ja, kan du beskriva exakt vad är problemet?
Har du problem med att starta applikationen?
Får du problem med att logga in?

Tack.

Vänliga hälsningar,
HansaWorld support
Biocell AB
2020-02-12
Skrivet av:Pijus Juodis11:22 11 Feb 2020
Hallå, Har du fortfarande problem? Om ja, kan du beskriva exakt vad är problemet? Har du problem med att starta applikationen? Får du problem med att logga in? Tack. Vänliga hälsningar, HansaWorld support
I högsta grad.
Applikationen startar OK.

På Marketplace finns kundnr 1039828
På My Standard finns ett antal klienter, ingen användbar
När vi använder programmet kan vi inte skifta mellan de olika bolagen (vi har fyra) utan att programmet avslutas.
Vi använder Redovisningsprogrammet och kan bokföra löpande. När vi tar fram rapporter för Biocell blir Resultaträkningen helt obegriplig. För Medkon däremot fungerar det OK
När vi försökt abonnera på Integrerad bokföring har vi fått (och betalat) faktura, men funktionen hamnar nog på någon annan klient. Trots löfte från Er admin sker ingenting.
Antagligen fick vi problemen efter att vår dator kraschade för ett år sedan och den nya installationen skedde med en annan version.
Eftersom vi faktiskt använt detta program sedan 1995 är det väldigt tråkigt att byta till ett helt annat system.
Skulle man kunna göra en helt ny installation och importera en SIE-fil för samtliga verifikationer sedan start?
Vänligen
Bruno Niklasson
Pijus Juodis
2020-02-17
Hej,

Jag skulle vilja separera de problem du har, så att vi kan lösa dem alla systematiskt.

Detta är listan över problem som jag för närvarande förstår att du har:
1. Du ser flera företag i MyStandard med samma kundnummer.
2. Att byta företag kraschar applikationen.
3. Resultaträkningen är felaktigt i ett företag, men korrekt i ett annat
4. Integrerad redovisning InApp är inte aktivt för Biocell-företaget
5. Du vill importera data till din server

Jag har följande lista med frågor jag behöver svar på för att lösa dina problem:

Generella frågor:
1. Hur många standardkonton har du faktiskt?
2. Ska en installation ha fyra företag i applikationen och fakturorna ska skickas till Biocell AB?
3. Ska en annan installation ha ett företag och fakturorna ska gå till Medkon AB?
4. Om den andra och tredje frågan är felaktiga, beskriv hur många installationer och hur många företag du faktiskt vill ha.

Problem 1:
1. Kan du skicka en skärmdump av alla företag du ser i MyStandard på vänster sida?
2. Kan du skicka filen hansa.log från din Standard Accounts installation? På Windows kan du hitta den i mappen där du har installerat standardkonton (troligen finns det i C:\Program Files x84\Standard Apps\Standard Accounts - file name - "hansa"

Problem 2:
1. När du byter företag visar programmet något felmeddelande?
2. När du byter företag fryser applikationen eller stängs bara av?

Problem 3:
1. Är resultaträkningen olika mellan två installationer eller mellan två företag inom samma installation?

2. Importerade du dina data till Standard Accounts från en annan HansaWorld-produkt?

Problem 4:
1. Problemet kanske är fixat nu. Kan du kontrollera vad du ser under Marketplace >> Aktiva prenumerationer?

Problem 5:
1. Vad exakt vill du att vi ska importera och varför?

Tack,
HansaWorld
Biocell AB
2020-02-18
Skrivet av:Pijus Juodis15:22 17 Feb 2020
Hej, Jag skulle vilja separera de problem du har, så att vi kan lösa dem alla systematiskt. Detta är listan över problem som jag för närvarande förstår att du har: 1. Du ser flera företag i MyStandard med samma kundnummer. 2. Att byta företag
Vad fint att Du nu tänker försöka lösa våra problem!
Vi har alltså en databas med fyra företag, registrerade under ID brun@biocell.se och under namnet Biocell. Den innehåller data från 1996, då vi började använda detta program. Två av företagen är inte aktiva
Jag ser fem företag i My Standard, men bara ett heter Biocell, övriga Company 1. Alla har olika company code, den vi använder tror vi har nr 1039828,
När vi försöker byta företag från Biocell till t ex Medkon säger programmet
Biocells resultaträkning är helt galen, medan Medkons är korrekt.
Vi har begärt integrerad bokföring två gånger. Båda gångerna har resulterat i en faktura. Men när vi försöker öppna funktionen får vi beskedet att vårt konto är avslutat, kontakta Hansa World. När vi gör det får vi beskedet att man ska åtgärd problemet, men inget händer.
Vi har otaliga gånger försökt göra en helt ny installation och plockat en databastextbackup från den installation vi har igång. Det har misslyckats med beskedet : invalid version etc.

I dagarna upptäcktes ett helt nytt problem: när löpande transaktioner bokförs (vi använder bara redovisningsapplikationen) blir dessa registrerade i transaktionsregistret, men påverkar inte balans- och resultaträkning.
Vi har också försökt exportera en SIEfil för hela den period databasen omfattar, men har uppenbarligen inte rätt teknik.
Generellt:
Vi behöver bara ett konto/applikation för fyra företag med Biocell som fakturaadress
Problem 1:
/Applications/Standard Accounts 17.07.14.hdf/hansa.log
Problem 2:
"gränsen för samtidiga användare är nådd. Programmet kommer att avslutas." Alltså avstängt
Problem 3:
Vi kommer bara in på en installation. Vår installation i Standard Account kom väl från Hansa World.
Problem 4
Här anges nu en aktiv pren fram till 29 feb. Men funktionen som ger möjlighet att ändra resultaträkningens utseende saknas fortfarande.
Problem 5
Vi behöver som sagt bara en installation, svenskspråkig, dit vi kan importera den databas som redan ligger här. Om de kundnummer som inte fungerar raderas och vi vet vilket konto vi arbetar med borde man kunna importera en backup som är kompatibel med aktuellt program, eller hur?
Pijus Juodis
2020-02-20
Hej,

1. Kan du skicka en skärmdump av de företag du ser i MyStandard-portalen?
2. Kan du skicka mig den faktiska hansa.log-filen? Nu har du precis lagt ut en sökväg till filen som text
3. När det gäller problem 2 - det är ett känt fel och vi arbetar med att fixa det.
4. Jag har sett i vårt system att det finns 3 obetalda och förfallna fakturor: 370508, 390569, 390902 - vet du vad som är statusen med dessa fakturor och varför de är obetalda? Så länge vårt system visar det så, fortsätter det att stänga ditt konto.

Vänliga hälsningar,
Hansaworld
Biocell AB
2020-02-21
/Users/bruno/Desktop/hansa.log
/Users/bruno/Desktop/Skärmavbild 2020-02-21 kl. 16.44.00.png

/Users/bruno/Desktop/Skärmavbild 2020-02-21 kl. 16.44.18.png
/Users/bruno/Desktop/Skärmavbild 2020-02-21 kl. 16.44.38.png

4 Räkningarna avser beställda abonnemang på Integrerad bokföring. Dessa har aldrig nått vårt konto, eftersom
detta är "avslutat"

Kan vi inte helt enkelt göra en nyinstallation på ett nytt konto och med sparad backup, som anpassas till nyinstallerade version? Går det inte att talas vid över telefon så att vi kan koordinera våra idéer om detta?
Files are pending for approval
Biocell AB
2020-02-21
/Users/bruno/Desktop/hansa.log
/Users/bruno/Desktop/Skärmavbild 2020-02-21 kl. 16.44.00.png

/Users/bruno/Desktop/Skärmavbild 2020-02-21 kl. 16.44.18.png
/Users/bruno/Desktop/Skärmavbild 2020-02-21 kl. 16.44.38.png

4 Räkningarna avser beställda abonnemang på Integrerad bokföring. Dessa har aldrig nått vårt konto, eftersom
detta är "avslutat"

Kan vi inte helt enkelt göra en nyinstallation på ett nytt konto och med sparad backup, som anpassas till nyinstallerade version? Går det inte att talas vid över telefon så att vi kan koordinera våra idéer om detta?
Files are pending for approval
Pijus Juodis
2020-02-25
Hej,

Att flytta en säkerhetskopia till en ny version är definitivt inte en lösning på ditt problem. I det här fallet har det redan orsakat flera nya installationer, troligen på grund av ett fel i importprocessen.

Vår bokförare har skickat alla fakturor till brun@biocell.se

Tills vi löser dem kommer kontot att vara låst, men du kan fortfarande använda systemet - bara inte den betalade funktionen.

Vänliga hälsningar,
Hansaworld
Biocell AB
2020-02-29
Obegripligt!
Jag har fått fyra fakturor som avser integrerad bokföring, en funktion som vi inte kunnat använda därför att
KONTOT HAR VARIT OCH ÄR LÅST!
Vi har invänt varje gång vi fått faktura och begärt kreditering, men inget händer!
Nu vill ni inte öppna kontot förrän fakturorna är betalda.
Är detta företagets policy? Eller är det återigen en brist på kommunikation mellan supporten och er kamerala avdelning?
Jacob Sandelin
2020-03-31
Hej,

Angående fakturorna för 2019 så har vi krediterat samtliga för perioden du haft problem. Jag kan dock se att det finns en obetald faktura från 2017 (faktura nr. 370508). Om du vill kan jag maila över den till dig.

Vänliga hälsningar,
Hansaworld
Biocell AB
2020-04-03
Men även den faktureringen gjordes utan att kontot kunde aktiveras.
Däremot har vi faktiskt betalat en faktura (14 nov 2019) utan att kontoproblematiken löstes. Vi bör alltså få en kreditfaktura på denna och en återbetalning.
Detta är småsaker i sammanhanget. Vi har FORTFARANDE inte tillgång till integrerad bokföring. Och när bokföringen skulle göras i går gick det inte att spara!
Jacob Sandelin
2020-04-06
Hej,

Jag kan tyvärr inte se att vi har mottagit någon betalning 14:e november eller dagarna efter det heller. Hur har ni genomfört betalningen? Har ni betalt till vårt bankgiro? Så fort den är löst så kan vi öppna funktionaliteten.

Vänliga hälsningar,
Hansaworld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.