ingen kontakt med servern sedan igår
User 1
2019-05-20
Efter att det stått "kontaktar servern" väldigt länge kommer felmedd:
"Kunde inte hitta din server, var vänlig försök igen senare eller kontakta HansaWorld för assistans"

Har provat att starta om datorn ett antal gånger och nu väntat sedan igår på att det ska funka

Vad händer??

mvh Ingela Eriksson
Proprint AB
User 1
2019-05-21
Vårt kunder är 4658313
User 1
2019-05-21
Skrivet av:User 111:02 21 Maj 2019
Vårt kunder är 4658313
Hallå! har jag gjort någon fel här, får inget svar..?
Stacy
2019-05-21
Hello,
Are you using Standard Accounts or Standard ERP? I cannot see that you have a valid Standard ERP contract, however, the customer number you provided is for Standard ERP not Standard Accounts. Customer numbers for Standard Accounts starts with 1.

Kindly,
HansaWorld Support
User 1
2019-05-21
Skrivet av:Stacy17:09 21 Maj 2019
Hello, Are you using Standard Accounts or Standard ERP? I cannot see that you have a valid Standard ERP contract, however, the customer number you provided is for Standard ERP not Standard Accounts. Customer numbers for Standard Accounts starts with 1.
We are using Standard Accounts. I don't know anything about your customer numbers. We have another number "Avtalsnummer" som är 158313.
Can you please help me?
Jag förstår inte varför appen slutar fungera plötsligt. jag har inte gjort någonting, jag bokförde för några dagar sedan...

mvh Ingela Eriksson
Proprint AB
User 1
2019-05-21
Skrivet av:Stacy17:09 21 Maj 2019
Hello, Are you using Standard Accounts or Standard ERP? I cannot see that you have a valid Standard ERP contract, however, the customer number you provided is for Standard ERP not Standard Accounts. Customer numbers for Standard Accounts starts with 1.
Varför svarar ni inte?
Per
2019-05-27
Hej Ingela.

Tack för ditt meddelande.

Beklagar det sena svaret.

Jag såg att ditt konto var låst, jag har öppnat upp det nu.

Jag har även startat om din server.

Vänligen prova att köra igång Standard Ekonomi igen.

Ifall du mot förmodan inte får det till även denna gång, vänligen prova att gå in på serverportalen och starta igång servern innan du startar igång programmet:
1. Starta din webbläsare och navigera till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
2. Logga in med Standard ID + lösenord
3. Klicka på Start
4. Efter att servern startat igång (ska stå Running med grön text) prova återigen att starta upp Standard Ekonomi.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.