Integrerad bokföring
Sandbacken AB
2019-02-02
Hej,
integrerad bokföring fungerar ej. Har betalt till 30/6. Kundnummer 1076877.
This answer was useful
Created byHansa12:46 4 Feb 2019
This answer was useful
Hansa
2019-02-04
Hej,

vilken version har ni av standard ekonomi? Tyvärr så ser jag inte eran server någonstans så kan inte kolla den upp
h. Bror-Erik / Support
Sandbacken AB
2019-02-04
Created byHansa12:46 4 Feb 2019
Hej, vilken version har ni av standard ekonomi? Tyvärr så ser jag inte eran server någonstans så kan inte kolla den upp h. Bror-Erik / Support
Vi har ver 8.5
Sandbacken AB
2019-02-06
Created bySandbacken AB15:52 4 Feb 2019
Vi har ver 8.5
Kom igen nu! Behöver ett svar och en lösning!
Per
2019-02-07
Hej.

Beklagar sent svar.

Vänligen gå in på marknadsplatsen och bekräfta att du har Integrerad bokföring lagt till där som aktiv funktion:
1. Starta och logga in på Standard Ekonomi.
2. När ni kommit in på huvudmenyn, klicka på portföljikonen "Marknadsplats"
3. Efter att marknadsplatsen öppnat sig, klicka på "Aktiva Prenumerationer"
4. Här borde Integrerad Bokföring stå listat.

Ifall Integrerad Bokföring inte står listat här, så måste du då först fullfölja aktiveringen av prenumerationen, så att funktionen läggs till.

Står Integrerad Bokföring listat, vänligen uppge det här, så ska vi se närmare på vad det är som gör att funktionen inte lagts till.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2019-02-07
Ja, det är aktivt till den 30/6, men funkar ej.

Per
2019-02-07
Tack för din bekräftelse.

Vi kommer att få en utvecklare till att se vad som gör att funktionen inte läggs till ditt konto även efter att betalningen blivit registrerad.

Jag återkommer så fort vi har mer information om saken.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2019-02-08
Created byPer14:06 7 Feb 2019
Tack för din bekräftelse. Vi kommer att få en utvecklare till att se vad som gör att funktionen inte läggs till ditt konto även efter att betalningen blivit registrerad. Jag återkommer så fort vi har mer information om saken. Mvh. Per HansaWor
Det var bra hela januari, konstigt att det bara slutar att fungera.
Per
2019-02-11
Hej igen.

Det är en bug i systemet som gör att funktionerna inte läggs till Standard Ekonomi efter att man valt abonnera på funktionen.
Vi är medvetna om felet och våra utvecklare jobbar med att få detta löst så fort som möjligt.

Jag återkommer här i tråden så fort vi har mer information om saken.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2019-02-11
Created byPer10:49 11 Feb 2019
Hej igen. Det är en bug i systemet som gör att funktionerna inte läggs till Standard Ekonomi efter att man valt abonnera på funktionen. Vi är medvetna om felet och våra utvecklare jobbar med att få detta löst så fort som möjligt. Jag återkomm
Oj då, en bugg i en sån central funktion. Vi har bokfört en hel del nu och behöver verifikaten. Hur lång tid tar detta, tror du?
Per
2019-02-12
Hej.

Jag kan tyvärr inte ge dig ett klockslag eller datum, men våra utvecklare har satt detta som prioritet så jag räknar med att det blir löst fortast möjligt.

Återkommer när jag har mer information om läget.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2019-02-19
Nåt nytt? Det börjar bli akut.
Per
2019-02-19
Hej.

Vi är medvetna om det akuta i denna saken, vi har andra kunder som upplever samma problem.
Jag har daglig kontakt med ansvariga som fortfarande jobbar med att finna en lösning på detta.

Återkommer så fort jag har mer information om saken.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2019-02-20
Hej igen.

Kommer du ihåg när detta problemet kom till? Ditt första meddelande här på forumet är från 2019-02-02.

Då du har en lokal version så kan jag tyvärr inte se vilka backups du har, men du kan prova med att gå tillbaka till en backup som blev skapad före den 2 Januari för att se ifall det löser problemet:

1. Finn fram mappen där du har Standard Ekonomi installerat (I mappen "Program" annars på skrivbordet ifall du laddat ner ny klient)

2. Öppna mappen och finn filen Standard Accounts.hdf, högerklicka/markera filen och välj "Packa upp"

3. Efter att filen öppnat upp, finn mappen "Backup" i denna ska du finna dina backups. Backupen är namngivna efter det datum de blev skapade. (Finner du endast 1 fil som heter TB.TXT, fullfölj då inte vägledningen utan meddela oss att du endast har denna backup.)

4. Se ifall du finner en backup som har ett datum som är före 2019-02-02 (OBS! helst ett datum så nära som möjligt, då all bokföring som du registrerat mellan det datum backupen blev skapad på, till dagens datum, kommer att försvinna)

5. Högerklicka/markera backupen och välj att kopiera den, alternativt duplicera den.

6. Placera kopian på skrivbordet.

7. Starta upp Standard Ekonomi och gå till: Modul-System >> Rutiner >> Importer >> Manuell filsökning. Välj backupen du har på skrivbordet och välj att ladda upp den.

Se ifall du nu får tillgång till Nummerserier, se även så att all data är där som det ska.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2019-02-20
Created byPer16:51 20 Feb 2019
Hej igen. Kommer du ihåg när detta problemet kom till? Ditt första meddelande här på forumet är från 2019-02-02. Då du har en lokal version så kan jag tyvärr inte se vilka backups du har, men du kan prova med att gå tillbaka till en backup so
Det sista skapade verifikatet från FATURERING är daterat 2018-12-28. Möjligen skrev jag den fakturan i mitten av januari.

Det finns endast en fil (TB.TXT) ändrad den 11 december 2018.
Sandbacken AB
2019-02-20
Created bySandbacken AB17:48 20 Feb 2019
Det sista skapade verifikatet från FATURERING är daterat 2018-12-28. Möjligen skrev jag den fakturan i mitten av januari. Det finns endast en fil (TB.TXT) ändrad den 11 december 2018.
Ser också att SA (programmet) har ändringsdatum 10 december 2018 - trots att jag har gjort manuella verifikat 2019.
Per
2019-02-21
Hej.

Du har alltså en gammal backup från mitten av December 2018, och du anger att du har gjort ett antal manuella verifikat sedan dess.

Ifall du inte godkänner det själv så rekommenderar jag att vi avvaktar med att köra in backupen från December 2018 med tanke på de verifikat du redan registrerat.

Våra utvecklare arbetar aktivt efter en alternativ lösning på problemet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2019-02-22
OK - vi avvaktar
Sandbacken AB
2019-03-02
Hej, kollade idag om något har hänt från er sida - men icke...
Integrerad bokföring har inte fungerat sedan den 28/12 2018.
Det är bokslutstider nu...
Försökte att skapa transaktioner genom system/rutiner/underhåll/skapa transaktioner,
men knappen "Underhåll" finns inte kvar under "Rutiner".

Har alla det här bekymret?

Sandbacken AB
2019-03-04
Hej igen,
nu plötsligt så fungerar det att skapa verifikat via "Rutiner".
Har ingen faktura eller levfaktura att bokföra just nu, så jag vet inte om integrerad funkar.
Återkommer.
Sandbacken AB
2019-03-06
Uppdatering: verifikat skapas inte automatiskt, men det går manuellt via "Rutiner"
Sandbacken AB
2019-03-06
Nu funkar det!
Per
2019-03-07
Hej.

Så bra att det fungerar nu.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.