Hej.
Tack för ditt meddelande.
Jag har sett att ni tidigare försökt sända epost, detta gäller alltså 1035322 Barn Media Kunskap HB?
Felmeddelandet säger att servern är på en äldre version än själva klienten som ni använder (Standard Ekonomi)
Jag rekommenderar er att logga in på MyStandard, uppdatera servern och ladda ner en ny, fräsch klient:
1. Börja med att skapa en ny tom mapp på skrivbordet på eran dator. När ni befinner er på skrivbordet, högerklicka och välj New Folder/Ny Mapp, ge den ett valfritt namn.
2. Efter ni gjort detta, starta upp valfri webbläsare (ex. Google Chrome, Safari, eller Firefox) och gå till följande länk:
https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
3. Jag ser att ni har två olika Standard ID-epostadresser som ni kan prova logga in er med, antingen jorge.w@telia.com eller jorge.w@ownit.nu Ange även lösenord, ifall ni har glömt erat lösenord, klicka på "forgot password" och ange sedan eran Standard ID-epostadress, så kommer lösenordet att sändas dit.
4. Efter ni har kommit in på MyStandard, klicka på eran server till vänster (Barn Media Kunskap HB)
5. Klicka på "Update Version" och vidare på "Release Version: 8.4 2018-05-31" klicka på "Update" Låt datorn uppdatera sig självt, detta kan ta mellan 5-30 minuter.
6. Efter att servern har blivit uppdaterad, klicka på "Start" för att starta upp servern. När den startat upp kommer ni se texten "running" i grönt.
7. Nu ska ni ladda ner en ny klient, scrolla ner i menyn till ni finner "Connect" och klicka där, klicka så på "Download Client"
8. Nu väljer ni att ladda ner klienten, välj att ladda ner den i den tomma mappen ni skapade i steg 1.
9. Efter att klienten laddats ned, klicka på den, nu kommer datorn vilja att ni drar klienten till "Applications" gör inte det, utan dra den till samma tomma mapp ni nyss skapat.
10. Efter klienten har blivit installerat, gå tillbaka till MyStandard och se till så att servern är uppe och kör genom att klicka på "Start"
11. Efter att ni försäkrat er om att servern startat, starta då upp Standard Ekonomi och prova att logga in er med eran användare.
Mvh.
Per
HansaWorld Support