incompatible version, incorrect user namer
Jorge Pozo
2019-01-24
Incompatible version of database found. Can't proceed: exe 8419 db 8324
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Jorge Pozo14:02 27 Jan 2019
jag vet inte vad har jag gör :-)
Jag kunde bokföra både Jorge Pozo och Barn Media Kunskap
Men när jag vill tillbacka till Jorge Pozo kommer hela tiden Barn Media Kunskap

Det här svaret var användbart
Skrivet av:Jorge Pozo20:30 27 Jan 2019
Per
2019-01-24
Hej.

Tack för ditt meddelande.

Jag har sett att ni tidigare försökt sända epost, detta gäller alltså 1035322 Barn Media Kunskap HB?

Felmeddelandet säger att servern är på en äldre version än själva klienten som ni använder (Standard Ekonomi)

Jag rekommenderar er att logga in på MyStandard, uppdatera servern och ladda ner en ny, fräsch klient:
1. Börja med att skapa en ny tom mapp på skrivbordet på eran dator. När ni befinner er på skrivbordet, högerklicka och välj New Folder/Ny Mapp, ge den ett valfritt namn.
2. Efter ni gjort detta, starta upp valfri webbläsare (ex. Google Chrome, Safari, eller Firefox) och gå till följande länk:
https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
3. Jag ser att ni har två olika Standard ID-epostadresser som ni kan prova logga in er med, antingen jorge.w@telia.com eller jorge.w@ownit.nu Ange även lösenord, ifall ni har glömt erat lösenord, klicka på "forgot password" och ange sedan eran Standard ID-epostadress, så kommer lösenordet att sändas dit.
4. Efter ni har kommit in på MyStandard, klicka på eran server till vänster (Barn Media Kunskap HB)
5. Klicka på "Update Version" och vidare på "Release Version: 8.4 2018-05-31" klicka på "Update" Låt datorn uppdatera sig självt, detta kan ta mellan 5-30 minuter.
6. Efter att servern har blivit uppdaterad, klicka på "Start" för att starta upp servern. När den startat upp kommer ni se texten "running" i grönt.
7. Nu ska ni ladda ner en ny klient, scrolla ner i menyn till ni finner "Connect" och klicka där, klicka så på "Download Client"
8. Nu väljer ni att ladda ner klienten, välj att ladda ner den i den tomma mappen ni skapade i steg 1.
9. Efter att klienten laddats ned, klicka på den, nu kommer datorn vilja att ni drar klienten till "Applications" gör inte det, utan dra den till samma tomma mapp ni nyss skapat.
10. Efter klienten har blivit installerat, gå tillbaka till MyStandard och se till så att servern är uppe och kör genom att klicka på "Start"
11. Efter att ni försäkrat er om att servern startat, starta då upp Standard Ekonomi och prova att logga in er med eran användare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Jorge Pozo
2019-01-24
Tack Per
Hej och tack för din hjälp!
Problemet är att jag har inte längre de två olika Standar ID-epostadresser längre.
min nia postadress är

jowapofa@gmail.com

och jag kommer inte ihåg de gamla password.

hjälp mig för att uppdatera min standar id-epostadresser, och så kanske kan jag komma till MyStandar

MVH
Jorge
Per
2019-01-25
Hej.

Du har möjlighet att skapa ett nytt Standard ID på inloggnings-sidan.
Starta upp din webbläsare och gå till: https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
Klicka på "REGISTER" Här anger du ditt namn och Standard ID (den nya epost adressen du använder idag)

När du gjort detta klickar du på "SUBMIT"

Efter detta är gjort så ska du få ett verifieringsmail till epost adressen du uppgav vid registreringen.
Du h du verifierat din Standard ID via verifieringsmailet som kommer att sändas till epost adressen som du valde att registrera, så kan du logga in på MyStandard, uppdatera servern och ladda ner en ny klient.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Jorge Pozo
2019-01-27
Skrivet av:Per16:25 25 Jan 2019
Hej. Du har möjlighet att skapa ett nytt Standard ID på inloggnings-sidan. Starta upp din webbläsare och gå till: https://mystandard.hansaworld.com/loginpage Klicka på "REGISTER" Här anger du ditt namn och Standard ID (den nya epost adressen du an
Hej Per nåt fel jag gjorde nu kommer info att "Inga servrar hittades"
MVH
Jorge
Det här svaret är korrekt:
Jorge Pozo
2019-01-27
jag vet inte vad har jag gör :-)
Jag kunde bokföra både Jorge Pozo och Barn Media Kunskap
Men när jag vill tillbacka till Jorge Pozo kommer hela tiden Barn Media Kunskap

Det här svaret var användbart
Jorge Pozo
2019-01-27
Hej Per jag vill fråga. hur kommer jag till Jorge Pozo företag och sist men inte minst
att Barn Media inte försvinner
Tack
jag vill egentligen till 3 företag, den sista är en litet föreningen NIMECO som jag kommer inte eller fram

Tack
Jorge
Per
2019-01-28
Hej.

I Standard Ekonomi gäller regeln: ett företag per Standard Ekonomi.
För Barn Media måste du alltså ha ett Standard Ekonomi.
För Jorge Pozo måste du ha ett Standard Ekonomi.
För NIMECO måste du ha ett Standard Ekonomi.

Hur många Standard Ekonomi har du installerat?
Vilka företag kommer du in på?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Jorge Pozo
2019-01-28
Hej Per
Jag har 3 Standard Ekonomi, jag kommer till Barn Media och NIMECO, men ej till Jorge Pozo
jag har registrerat och pritat hela 2018 i Jorge Pozo bokföring , men när villåt sista registrerings för året hittar inte något information
???

Jorge
Per
2019-01-29
Hej.

Okej, så problemet är alltså löst för Barn Media och NIMECO, men problemet kvarstår för företaget Jorge Pozo.

Söker jag i databasen så finner jag 3 företag med namnet Jorge Pozo: 1199904, 1200190, 1201568, alla skapade av dig (jowapofa@gmail.com)

Jag har letat efter dessa i MyStandard men finner inget, alltså är de lokala installationer, så du kan inte ladda ner en ny klient:

1. Det första du måste göra är att gå till Standard Accounts-mappen där du har företaget Jorge Pozo installerat.
2. Högerklicka på Standard Accounts.hdf och välj "visa paketinnehåll" / "show package contents"
3. Leta vidare tills du finner en mapp som heter "Backup" klicka på den. Förhoppningsvis ska du här finna en backup.
4. Kopiera denna och klistra in på skrivbordet.
5. På skrivbordet, skapa en ny tom mapp som du namnger till "Jorge Pozo Ny"
6. Gå ut på internet och ladda ned en ny Standard Ekonomi från: https://standard-accounts.com/swe
7. Ladda ner klienten till din mapp "Jorge Pozo Ny" som du skapade på skrivbordet
8. Installera klienten i samma mapp (inte i Applications)
9. Starta upp Standard Ekonomi-klienten
10. Gå till Modul-System >> Rutiner >> Importer >> Manuell filsökning
11. Finn fram till backupen som du kopierade och lade in på skrivbordet, och ladda upp backupen.

12. Gå till mappen "Jorge Pozo Ny" och starta upp den Standard Ekonomi som finns där.

Ifall du inte finner en backup, eller denna är tom, prova istället med detta:
1. Gå till Standard Accounts-mappen där du har företaget Jorge Pozo installerat.
2. Högerklicka på Standard Accounts.hdf och välj "visa paketinnehåll" / "show package contents"
3. Leta vidare tills du finner en fil som heter HANSA.HDB
4. Kopiera denna och klistra in på skrivbordet.
5. På skrivbordet, skapa en ny tom mapp som du namnger till "Jorge Pozo Ny"
6. Gå ut på internet och ladda ned en ny Standard Ekonomi från: https://standard-accounts.com/swe
7. Ladda ner klienten till din mapp "Jorge Pozo Ny" som du skapade på skrivbordet
8. Installera klienten i samma mapp (inte i Applications)
9. Starta upp Standard Ekonomi-klienten
10. Stäng ned Standard Ekonomi-klienten
11. Öppna återigen mappen "Jorge Pozo Ny" där du laddade ned och installerade den nya Standard Ekonomi
12. Högerklicka på Standard Accounts.hdf och välj "visa paketinnehåll" / "show package contents"
13. Leta vidare tills du finner en fil som heter HANSA.HDB
14. Ta bort filen HANSA.HDB
15. Finn nu fram till HANSA.HDB-filen som du kopierade och lade in på skrivbordet
16. Öppna återigen mappen "Jorge Pozo Ny"
17. Högerklicka på Standard Accounts.hdf och välj "visa paketinnehåll" / "show package contents"
18. Kopiera eller dra in HANSA.HDB till standard accounts.hdf, så att den ersätter den HANSA.HDB du tidigare tog bort

19. Starta upp Standard Ekonomi som finns i mappen "Jorge Pozo Ny"

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Jorge Pozo
2019-01-31
jag skall pröva
tack
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.