Senaste fakturor ej med
Sandbacken AB
2018-05-25
Mina senaste fakturor är ej med i resultaträkningen. Prenumererar på integrerad bokföring. Har försökt skapa transaktioner genom "Rutiner".

Vad händer?

/Jerker
Kundnummer: 1076877
Ester J.
2018-05-30
Hej

Ledsen för det sena svaret.

Har du försökt at fylla i faktura numret när du försöker skapa transaktioner genom "Rutiner"?

Mvh
Ester
Sandbacken AB
2018-06-04
Skrivet av:Ester J.11:54 30 Maj 2018
Hej Ledsen för det sena svaret. Har du försökt at fylla i faktura numret när du försöker skapa transaktioner genom "Rutiner"? Mvh Ester
Ja, det har jag provat. Funkar inte.

/J
Per
2018-06-05
Hej.

Ditt kundkonto hade blivit låst, jag har öppnat upp det nu.
Vänligen prova igen ifall det går bättre nu.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-06-07
Fungerar fortfarande inte.

/Jerker
Per
2018-06-08
Hej.
Det verkar som att ditt kundkort blir låst varje dag.
Vi undersöker för närvarande orsaken till varför detta sker, under tiden så låser jag upp ditt kundkort varje morgon.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-06-30
Samma visa igen!

Har även försökt att skapa transaktioner via rutiner - går ej.

Min prenumeration av integrerad bokföring går ut idag 30/6 - förnyas den automatiskt?

Förresten det spelar ju ingen roll om den förnyas om den inte funkar :-)

Per
2018-07-02
Hej.

Kundkortet är låst igen, men jag ser att fakturan (380138) för modulen Nummerserier för perioden 01-06-2018 - 30-06-2018 inte har blivit registerad som betald.
Denna måste bli registrerad som betald för att du skall få tillgång till modulen igen.

Vänligen meddela oss ifall du inte mottagit denna faktura, så kan vi åter sända den till vald epost.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-07-02
Hej,
Nej, det stämmer inte, Ni fakturerade nummerserier för en period som jag inte beställt, samtidigt som ni på samma faktura tog med en period som är ok (faktura 371554). Den betalade jag omgående för att undvika avstängning i bokslutstider. Jag meddelade detta via mail till er men fick ingen reaktion eller kreditering. Senare kom faktura 380002 som avsåg samma period. Så jag har 99 kr tillgodo hos er.
Per
2018-07-02
Hej.

Faktura 380002 på 323kr har ni redan fått kreditnota för.

Faktura 371554 gäller endast för modulen Nummerserier för perioden 01-03-2018 - 31-03-2018 samt 25-04-2018 - 31-05-2018.

Den obetalda fakturan 380138 gäller för modulen Nummerserier för perioden 01-06-2018 - 30-06-2018 och är inte samma period som för faktura 371554.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-08-08
Hej,
kan du låsa upp mitt konto?

/J
Per
2018-08-08
Hej.

Kontot är nu låst upp.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-08-08
Tack!
Per
2018-08-08
Ingen fara.

Kontakta oss igen ifall problemet uppstår åter.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-08-16
Hej,har fått en .si fil från redovisningsbyrån. Hur importerar jag den? Har försökt, men Std Accounts vill inte ta den.
Per
2018-08-17
Hej.

Vad är det som sker när Std. Accounts inte vill ta .SIE-filen? Får du felmeddelande? Ifall ja, vad säger meddelandet.

Vilken version & språk använder du i Std. Accounts?

Följe du rätt metod för import av .SIE-fil?:

För importer av SIE-filer, gå till Redovisningsmodulen och tryck på Rutiner>>Importer>>SIE

En dialogruta öppnas. Välj den sie-fil du vill importera och tryck på Öppna. Nu importeras SIE-filen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-08-20
Skrivet av:Per14:37 17 Aug 2018
Hej. Vad är det som sker när Std. Accounts inte vill ta .SIE-filen? Får du felmeddelande? Ifall ja, vad säger meddelandet. Vilken version & språk använder du i Std. Accounts? Följe du rätt metod för import av .SIE-fil?: För importer av SIE
Jag gör exakt så som du beskriver. Men filen är grå och Std Acc kan ej importera den. Inget felmeddelande.

Så här heter filen: BokOrder_183_2017-12-31.si

Har version 8.2 (svenska)

Sandbacken AB
2018-08-20

Min Mac: Har version 10.7.5
Er nya version av Std Acc funkar inte med detta?
Martin
2018-08-22
Skrivet av:Sandbacken AB17:24 20 Aug 2018
Min Mac: Har version 10.7.5 Er nya version av Std Acc funkar inte med detta?
Hej,

Det ska funka fint.

Mvh,
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-08-22
Skrivet av:Martin05:31 22 Aug 2018
Hej, Det ska funka fint. Mvh, HansaWorld Support
Hej igen,
Nej, det funkar inte - jag får detta meddelande när jag försöker starta den nya versionen av Standard Accounts.

Se bif fil.

Sandbacken AB
2018-08-24
Hur går det med svar?
Ester J.
2018-08-27
Hey,

Jeg forslår at du oppdaterer din mac.

Mvh
Ester
Sandbacken AB
2018-09-10
Skrivet av:Ester J.00:48 27 Aug 2018
Hey, Jeg forslår at du oppdaterer din mac. Mvh Ester
Nu har jag installerat Mac OS 10.13.6 på en annan dator.
Laddat ner Standard Ekonomi och importerat en databasbackup.

Det går fortfarande inte att läsa in SIE-fil.
Filen heter:
BokOrder_183_2017-12-31.si

Vad är fel?

Sandbacken AB
2018-09-10
Skrivet av:Sandbacken AB17:50 10 Sep 2018
Nu har jag installerat Mac OS 10.13.6 på en annan dator. Laddat ner Standard Ekonomi och importerat en databasbackup. Det går fortfarande inte att läsa in SIE-fil. Filen heter: BokOrder_183_2017-12-31.si Vad är fel?
Tillägg:
Jag har version 8.2 av standard ekonomi.
Per
2018-09-11
Hej.

Du uppger att nyaste versionen av Standard Ekonomi inte fungerar på Mac OS version 10.7.5.

Du har efteråt uppgraderat Mac OS till version 10.13.6 på en annan dator, och har efteråt försökt att läsa in SIE-fil genom att använda den äldre version 8.2 av Standard Ekonomi.

Vänligen prova att köra nyaste version av Standard Ekonomi på Mac OS 10.13.6 och prova att läsa in SIE-filen igen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-09-11
Skrivet av:Per09:55 11 Sep 2018
Hej. Du uppger att nyaste versionen av Standard Ekonomi inte fungerar på Mac OS version 10.7.5. Du har efteråt uppgraderat Mac OS till version 10.13.6 på en annan dator, och har efteråt försökt att läsa in SIE-fil genom att använda den äldre ve
Har laddat ner en ny version av Standard Accounts men den vill inte starta.
Får detta meddelande:
"A serious problem has been found, please check the log file. Please note that the program will now attempt to create a crash log to aid analysis"

Programmet är nedladdat från er hemsida:
http://www.standard-accounts.com/swe/accounts/overview

Per
2018-09-12
Ska du ladda ner en ny klient och denna ska vara kopplad upp mot redan registrerade företag så ska du ladda ner klienten från MyStandard:

Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
Logga in med ditt registrerade Standard ID-epost och lösenord.
När du är inne, klicka på "Companies"
Till vänster i menyn ska du nu kunna se din server, klicka på den.
Klicka på "Start" ifall servern inte redan är igång.
Efter att servern startat upp, scrolla ned och välj "Connect" och välj att ladda ner ny klient.

Har du en äldre version av Standard Accounts i MyStandard så kan du enkelt uppdatera genom att klicka på "Update version"
Välj Country: Sweden och sedan Relesease version 8.4

Ifall du använder MAC och redan har en klient installerad, kom ihåg att du då måste skapa en ny tom mapp på skrivbordet dit du lägger den nya klienten.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-09-13
Hej,

Här kommer mina kommentarer:

Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage - OK
Logga in med ditt registrerade Standard ID-epost och lösenord.- OK
När du är inne, klicka på "Companies" - OK
Till vänster i menyn ska du nu kunna se din server, klicka på den. - OK
Klicka på "Start" ifall servern inte redan är igång. - FINNS INGEN "Startknapp"

Efter att servern startat upp, scrolla ned och välj "Connect" och välj att ladda ner ny klient. - FINNS INGEN "Connect"

Har du en äldre version av Standard Accounts i MyStandard så kan du enkelt uppdatera genom att klicka på "Update version"
Välj Country: Sweden och sedan Relesease version 8.4 - FINNS INTE "UPDATE VERSION"

Ifall du använder MAC och redan har en klient installerad, kom ihåg att du då måste skapa en ny tom mapp på skrivbordet dit du lägger den nya klienten. - JAG ANVÄNDER MAC.
Har en gammal 8.2 version
samt en 8.4 version. Ingen av dem klarar att importera .si-fil.
Har aldrig tidigare jobbat mot servern - bara lokalt på min dator.
Per
2018-09-14
Hej.

Jag kan se att det inte har lagts till någon användare för din server i MyStandard.

Jag har nu lagt till "info@sandbackenab.net" med fulla rättigheter.

Vänligen prova igen och se ifall du kan fullfölja processen.
Ifall du fortf. stöter på problem, vänligen säg till så ska vi hjälpa dig vidare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-09-15
Skrivet av:Per10:20 14 Sep 2018
Hej. Jag kan se att det inte har lagts till någon användare för din server i MyStandard. Jag har nu lagt till "info@sandbackenab.net" med fulla rättigheter. Vänligen prova igen och se ifall du kan fullfölja processen. Ifall du fortf. stöter på
Har startat servern, laddat ner klient, kollat att det är version 8.4 MEN får felmeddelande när jag startar programmet. "A serious problem...."

Kontakten med servern bryts flera gånger. Kommer inte vidare....
Sandbacken AB
2018-09-15
Försökte även med webklienten, testade med Safari, Chrome och Firefox men den "kan inte upprätta en säker anslutning"
Sandbacken AB
2018-09-15
Skrivet av:Sandbacken AB11:31 15 Sep 2018
Försökte även med webklienten, testade med Safari, Chrome och Firefox men den "kan inte upprätta en säker anslutning"
Webbplatsen kan inte tillhandahålla en säker anslutning
158.177.135.52 använder ett protokoll som inte stöds.
ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
Det finns inget stöd för protokollet
Klienten och servern har inte stöd för en gemensam SSL-protokollversion eller chiffersvit.
Sandbacken AB
2018-09-15
Skrivet av:Sandbacken AB11:32 15 Sep 2018
Webbplatsen kan inte tillhandahålla en säker anslutning 158.177.135.52 använder ett protokoll som inte stöds. ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH Det finns inget stöd för protokollet Klienten och servern har inte stöd för en gemensam SSL-protokollv
Tillägg:
När jag kopierade klienten till skrivbordet startade den normalt!
Hur kommer jag åt den via webben?
Sandbacken AB
2018-09-15
Skrivet av:Sandbacken AB13:01 15 Sep 2018
Tillägg: När jag kopierade klienten till skrivbordet startade den normalt! Hur kommer jag åt den via webben?
Fungerar . inte att importera .si-fil
Per
2018-09-17
Hej.

Det är .sie fil du pratar om nu? Eller .si fil?

Så du har alltså uppdaterat servern i Mystandard till senaste 8.4-version, och laddat ner ny klient från Mystandard, och får fortf. inte importera sie fil?

Jag har eskalerat denna saken vidare upp till 2. linjesupporten, återkommer när jag fått svar.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-09-17
Skrivet av:Per12:17 17 Sep 2018
Hej. Det är .sie fil du pratar om nu? Eller .si fil? Så du har alltså uppdaterat servern i Mystandard till senaste 8.4-version, och laddat ner ny klient från Mystandard, och får fortf. inte importera sie fil? Jag har eskalerat denna saken vidare u
Det är en .si fil.
Har provat att döpa om den till .sie men det funkar inte heller.

Hur kommer jag in via webklienten?
Martin
2018-09-18
Hej,

Har du möjlighet att skicka .sie filen till min mail?
arnbom@hansaworld.com

Mvh,
Martin Arnbom
Produktansvarig
HansaWorld
Sandbacken AB
2018-09-23
Skrivet av:Martin09:13 18 Sep 2018
Hej, Har du möjlighet att skicka .sie filen till min mail? arnbom@hansaworld.com Mvh, Martin Arnbom Produktansvarig HansaWorld
Har mailat filen till dig!
Per
2018-09-27
Hej.

Jag har bett Martin att återkomma till dig med ett svar.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-10-01
Skrivet av:Per09:19 27 Sep 2018
Hej. Jag har bett Martin att återkomma till dig med ett svar. Mvh. Per HansaWorld Support
Martin!
Hur går det?
Per
2018-10-04
Hej.

Jag beklagar väntetiden. Jag har varit i kontakt med vederbörande som tyvärr är upptagen på konferens denna vecka.
Han kommer att ge dig ett svar så fort han får tid.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-10-20
Nu är det mer än en månad sedan jag ställde frågan!
Per
2018-10-24
Hej.

Jag fick äntligen tag på vederbörande, vi gick igenom saken och detta är en bug för nuvarande version, som kommer att redas ut av våra programmerare inför nästa uppdatering.
Beklagar att du upplever problem med detta, och den tid det tagit.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2018-10-31
OK, när räknar ni med att nästa uppdatering släpps?
En annan fråga: Klarar programmet en uppdatering till 10.14.1 (Mac Mojave)
Per
2018-11-01
Jag ska fråga ansvarig när nästa uppdatering kommer.

Alla versioner som är efter 8.2 stödjer MAC Mojave.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.