när jag öppnar standar accounts
Barn Media Kunskap HB
2018-02-19
Alert

Hall call stack dumped, check log file for details

HAL routine not found: INITSUGARCRMIDLETASKS
Per
2018-02-20
Hej.

Har du möjligtvis flera olika företag registrerade i Standard Ekonomi?

Har du navn på företaget du prövar att logga dig in på?
Har du kundnummer på detta företag?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-02-20
Vänligen kolla denna forumstråd då du har exakt detsamma problemet:
http://forum.hansaworld.com/swe/StandardAccountsForum/viewmessage/4794/8335783#post8335783

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Barn Media Kunskap HB
2018-02-20
när jag öppnar program kommer

HAL call stack dumped, check log file for details.

Trycker OK och kommer

HAL routine not found: INITSUGARCRMIDLETASKS OK
trycker OK och avslutar program

och kom mer en info som stor problemrapport för standard Accounts

Standar accounts avslutades oväntat

Och finns

Process: Standard Accounts [13187]
Path: /Volumes/VOLUME/*/Standard Accounts.app/Contents/MacOS/Standard Accounts
Identifier: com.hansaworld.hansa
Version: 8.1.320731 (8.1.320731)
Code Type: X86 (Native)
Parent Process: launchd [175]
Responsible: Standard Accounts [13187]
User ID: 501

Date/Time: 2018-02-20 21:12:42.734 +0100

OS Version: Mac OS X 10.9.5 (13F1911)

Report Version: 11
Anonymous UUID: 679D0EE1-7F15-50CE-6A96-CFF67FE706C3

Sleep/Wake UUID: 01912899-F642-4AD2-B721-6D6FC19DDC91

Crashed Thread: 0 Dispatch queue: com.apple.main-thread

Exception Type: EXC_CRASH (SIGQUIT)
Exception Codes: 0x0000000000000000, 0x0000000000000000

Per
2018-02-21
https://mystandard.hansaworld.com/mystandard
Per
2018-02-21
Uppdaterar den här saken.
Kunden har inte möjlighet att uppdatera server, skall be kollega att undersöka detta närmare.

/Per
HansaWorld Support
Per
2018-02-21
Hej igen.

Jag har sett vidare på denna saken och funnit ut att du faktiskt har TVÅ servrar(konton).

(vänligen se bilden jag bifogat i meddelandet här)

Du har en server som heter "Barn Media Kunskap HB" samt en som heter "Barn Media Kunsakp HB" som du ser så har det skrivits fel i Kunsakp varför det bildats ett nytt konto.

Barn Media Kunsakp HB är den du senast använde, så det är den servern du ska använda.

Vänligen logga dig in på mystandard.hansaworld.com som jag bad dig göra innan, och gå in på "Barn Media Kunsakp HB"
Där väljer du "Update version" välj korrekt Country och version 8.4
Det kan ta ett tag för servern att uppdatera sig själv, du kan se statusen för uppdateringen till vänster under "Barn Media Kunsakp HB"

När detta är gjort, gå till "Connect to" under Server Management, här laddar du ner en ny installation som du ska ha på din dator.

Använder du MAC så är det mycket viktigt att du lagrar denna installation i en ny mapp(new folder) på skrivbordet, lägger du den i aplications-mappen och det redan finns en installation där, så blir det fel.
För att skapa en ny mapp bara högerklickar du och väljer "New Folder" eller "Ny Mapp".

Har du Windows så spelar det ingen roll.

När du laddat ner den nya klienten och installerat den så ska det vara att bara koppla sig upp och jobba vidare.
Prova detta.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Barn Media Kunskap HB
2018-02-21
Skrivet av:Per17:02 20 Feb 2018
Hej. Har du möjligtvis flera olika företag registrerade i Standard Ekonomi? Har du navn på företaget du prövar att logga dig in på? Har du kundnummer på detta företag? Mvh. Per HansaWorld Support
det finns 4 företag, 3 som fungerar och en som är inte aktuellt.
Den Centrun för Kulturkommunikation (CFK) vill jag ta bort. Men jag kan ej komma in i proggramet. Dessutom jag behöver printa en del av förra årets bokföring och kan inte komma åt programmet.
I morse pratade jag med någon som sa att han skulle prata med en medarbetare för att se något som händer i server

Kan ni se om ni kan åtgärda så att jag kan slutföra mina års redovisning :( :)

MVH
Jorge
Barn Media Kunskap HB
2018-02-21
Skrivet av:Per09:50 21 Feb 2018
Hej igen. Jag har sett vidare på denna saken och funnit ut att du faktiskt har TVÅ servrar(konton). (vänligen se bilden jag bifogat i meddelandet här) Du har en server som heter "Barn Media Kunskap HB" samt en som heter "Barn Media Kunsakp HB" s
taaaaaaack
Jorge
Per
2018-02-21
Skrivet av:Barn Media Kunskap HB14:55 21 Feb 2018
det finns 4 företag, 3 som fungerar och en som är inte aktuellt. Den Centrun för Kulturkommunikation (CFK) vill jag ta bort. Men jag kan ej komma in i proggramet. Dessutom jag behöver printa en del av förra årets bokföring och kan inte komma åt pr
"det finns 4 företag, 3 som fungerar och en som är inte aktuellt.
Den Centrun för Kulturkommunikation (CFK) vill jag ta bort. Men jag kan ej komma in i proggramet."

-Om detta stämmer så har du 2 företag i molntjänsten (med servrar) och ett företag som körs lokalt från din dator, utan någon koppling till en server.

Vilka av dessa 3 företag kommer du in på? Har du kundnummer till dessa? (Ifall du från huvudmenyn klickar på portfölj-ikonen som heter "Marknadsplats" och vidare går du till "Kontouppgifter"

"Dessutom jag behöver printa en del av förra årets bokföring och kan inte komma åt programmet."

-Ifall du inte längre prenumererar på integrerad bokföring så får du inte möjlighet att printa förra årets bokföring. Men detta problemet kan du lösa efter du kommit in på programmet.

"I morse pratade jag med någon som sa att han skulle prata med en medarbetare för att se något som händer i server"

-Detta har vi gjort, och vi kom fram till att du har två olika servrar som kör, alltså två olika företag i skyn.
Har du uppdaterat servern som vi bad dig göra? Till version 8.4? Tillvägagångssättet för detta har vi redan gett dig, det finns att läsa längre upp här i tråden.

Mvh.
Per
HansaWorld Support

This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.