Export av databas - ny
Stellan Andersson
2018-01-04
Hej,

Jag har försök exportera databasen från en gammal dator enligt er video, men menyn och filer ser inte ut som på filmen, varav jag hittar filerna.

Dessutom lyckas jag inte logga in så att jag får upp det företag som jag vill använda. FÖRETAG är tom.

Mvh//Stellan Andersson

Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Stellan Andersson14:47 4 Jan 2018
Hej igen!

Stort tack för hjälpen, allt verkar nu fungera.

Mvh//Stellan (genom Magnus)
Janssondata
2018-01-04
Hej Stellan,
Exportfilen lägger du lättast i den mapp som innehåller programmet. Då syns den i listan över tillgängliga importfiler när du startar upp första gången.
Mvh
Lennie
Stellan Andersson
2018-01-04
Skrivet av:Janssondata10:20 4 Jan 2018
Hej Stellan, Exportfilen lägger du lättast i den mapp som innehåller programmet. Då syns den i listan över tillgängliga importfiler när du startar upp första gången. Mvh Lennie
Hej,

I den gamla datorn hittar jag:

- Rutiner > Exporter

I den menyn jag tre val:
- Konto översikt

- Månatliga balanser
- SIE fil

Är det SIE filen som skall exporteras?

Väljer jag den kommer det upp ett fösnetr som heter "Utval SIE export"

Där uppstår nästa fråga vilken period är det som skall definieras?

För anger jag den period om kommer upp med automatik så protersterar programmet och säger:

"Endast hela månader tillåtna"

Janssondata
2018-01-04
Skrivet av:Stellan Andersson10:26 4 Jan 2018
Hej, I den gamla datorn hittar jag: - Rutiner > Exporter I den menyn jag tre val: - Konto översikt - Månatliga balanser - SIE fil Är det SIE filen som skall exporteras? Väljer jag den kommer det upp ett fösnetr som heter "Utval SIE export" D
Hej Stellan,
Vet inte vilken version du har systemet, men du skall befinna dig i Modul System, för att få rätt exportval.
Och du har ditt system och databas lokalt, och inte i "molnet" ?
/Lennie
Stellan Andersson
2018-01-04
Skrivet av:Janssondata10:36 4 Jan 2018
Hej Stellan, Vet inte vilken version du har systemet, men du skall befinna dig i Modul System, för att få rätt exportval. Och du har ditt system och databas lokalt, och inte i "molnet" ? /Lennie
Hej igen,

Då behöver jag nog hjälp och guidning med att komma till "Modul System".

Databasen är med största sannolikhet lokalt...

Mvh//Stellan
Stellan Andersson
2018-01-04
Hej igen,

Eftersom vi inte gjort några ändringar av Standard Accounts standardinställning för Windows.

Vet du möjligtvis var på vår PC vi kan hitta filen med FÖRETAGEN och dess databas?

Mvh//Stellan
Janssondata
2018-01-04
Kan du skicka en skärmbild när du står i huvudmeny så jag se vilken version du har, eller titta i programmenyn vilken version du har.
Du kan maila till lennie@janssondata.se
/Lennie
Stellan Andersson
2018-01-04
Hej igen,

Bifogar en skärmdump från den nya datorn med de filer som är importerade från Standard Accounts.

Kanske du kan se vilken av de som jag skall importera.

Mvh//Stellan

Files are pending for approval
Stellan Andersson
2018-01-04
Skrivet av:Janssondata10:43 4 Jan 2018
Kan du skicka en skärmbild när du står i huvudmeny så jag se vilken version du har, eller titta i programmenyn vilken version du har. Du kan maila till lennie@janssondata.se /Lennie
Hej igen,

Mail är skickat.

Tror du det finns en möjlighet att lösa detta via telefon istället, jag är övertygad att det skulle lösa sig ganska snabbt den vägen.

Mvh//Stellan
0734120328
Janssondata
2018-01-04
Skrivet av:Stellan Andersson10:59 4 Jan 2018
Hej igen, Mail är skickat. Tror du det finns en möjlighet att lösa detta via telefon istället, jag är övertygad att det skulle lösa sig ganska snabbt den vägen. Mvh//Stellan 0734120328
Yes,
Ring mig efter 14.
/Lennie
Det här svaret är korrekt:
Stellan Andersson
2018-01-04
Skrivet av:Janssondata12:13 4 Jan 2018
Yes, Ring mig efter 14. /Lennie
Hej igen!

Stort tack för hjälpen, allt verkar nu fungera.

Mvh//Stellan (genom Magnus)
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.