Momsrapport
Mikael Forslund Produktion AB
2017-09-15
Hej igen! Nu har det gått en tid sedan jag betalade efterfrågad faktura men det står fortfarande"Last payment failed". Dessutom så stämmer inte momsrapporten för hela 2017. Något verkar ha gått fel! Hur får jag allt rätt igen??? M v h Mikael Forslund
This answer was correct
Created byKevin H12:15 20 Sep 2017
Hei,

Du kan abonnere på Integrerad bokföring ved å gå til markedsplassen og abonnere der.

Du finner vedlikeholdrutinen her:
Modul system >> rutiner >> vedlikehold >> Generer regnskapsbilag

Mvh

Kevin
HansaWorld Support
Edwin
2017-09-16
Hej Mikael,

Pröva nu så ska du inte stöta på det felmeddelandet. Hur menar du att momsrapporten inte stämmer?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
2017-09-16
Created byEdwin10:11 16 Sep 2017
Hej Mikael, Pröva nu så ska du inte stöta på det felmeddelandet. Hur menar du att momsrapporten inte stämmer? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Hej!
Tack för svaret.

Gällande momsrapport så verkar det som att momsen inte redovisas där som förut. Det är på tok för liten summa där gällande min omsättning som varit under året. Kan det vara något jag gör fel vid fakturaskrivningen som gör att momsen jag fakturerar inte redovisas där? Eventuellt samma när jag betalar fakturor. Hursomhelst är summan för låg i momsrapporten. Det har fungerat förut... M v h

Mikael Forslund
Edwin
2017-09-18
Created byMikael Forslund Produktion AB16:02 16 Sep 2017
Hej! Tack för svaret. Gällande momsrapport så verkar det som att momsen inte redovisas där som förut. Det är på tok för liten summa där gällande min omsättning som varit under året. Kan det vara något jag gör fel vid fakturaskrivningen som
Hej,

Har du skapat verifikationer för fakturorna i fråga? Dessa behövs för att momsrapporten ska redovisa alla siffror. Om du inte prenumererar på integrerad bokföring måste verifikationer skapas manuellt.

Med vänliga hälsningar

Edwin
2017-09-18
Created byEdwin11:05 18 Sep 2017
Hej, Har du skapat verifikationer för fakturorna i fråga? Dessa behövs för att momsrapporten ska redovisa alla siffror. Om du inte prenumererar på integrerad bokföring måste verifikationer skapas manuellt. Med vänliga hälsningar Edwin
Hej!

Nu ser jag bland de samlade verifikaten att leverantörsfakturor, fakturor o s v inte blivit verifikat efter januari i år trots relativt stor verksamhet. Vad jag förstår så har detta fungerat tidigare år. Men, som du skriver,... "prenumererar på integrerad bokföring"...

Är detta något nytt för i år eller något jag missat? Jag behöver, vad då jag förstår, integrerad bokföring för den tid som fattas fram till idag och fortsättningsvis.
Om nu detta med "integrerad bokföring" börjar, kommer då det som fattas verifikatsmässigt från tidigt i år och framåt att automatiskt uppdateras?

M v h

Mikael Forslund
Edwin
2017-09-19
Created byMikael Forslund Produktion AB17:15 18 Sep 2017
Hej! Nu ser jag bland de samlade verifikaten att leverantörsfakturor, fakturor o s v inte blivit verifikat efter januari i år trots relativt stor verksamhet. Vad jag förstår så har detta fungerat tidigare år. Men, som du skriver,... "prenumererar p
Hej,

Efter januari i år har ni inte prenumererat på integrerad bokföring, vilket ni gjorde tidigare. Därför har inga verifikat skapats automatiskt efter den månaden. Om du påbörjar en prenumeration nu kommer alla framtida verifikat att skapas automatiskt. Perioden mellan januari och nu skapas inte automatiskt direkt efter påbörjad prenumeration, men däremot kommer du att få tillgång till en underhållsrutin i systemmodulen som gör att du enkelt kan skapa dessa verifikat.

Med vänliga hälsningar

Edwin
2017-09-19
Created byEdwin08:31 19 Sep 2017
Hej, Efter januari i år har ni inte prenumererat på integrerad bokföring, vilket ni gjorde tidigare. Därför har inga verifikat skapats automatiskt efter den månaden. Om du påbörjar en prenumeration nu kommer alla framtida verifikat att skapas aut
Hej!

Tack för det! Då vill jag prenumerera på integrerad bokföring samt få tillgång till en underhållsrutin i systemmodulen, som du skriver i ditt senaste svar. Hur gör jag nu?

M v h

Mikael Forslund
This answer was correct
Kevin H
2017-09-20
Hei,

Du kan abonnere på Integrerad bokföring ved å gå til markedsplassen og abonnere der.

Du finner vedlikeholdrutinen her:
Modul system >> rutiner >> vedlikehold >> Generer regnskapsbilag

Mvh

Kevin
HansaWorld Support
Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.