Alert
Nilsson CRWTH AB
2017-08-07
När jag öppnar Standard Accounts - står det:

HAL call stack dumpad, check log file for details

och när jag klickar på OK - står det så här:
HAL routine not found: INITSUGARCRMIDLETASKS

Då jag sedan trycker på OK - stängs programmet ned...

Vad är detta för fel?
This answer was correct
Created byEster J.11:32 7 Aug 2017
Hej,

1. Logga in mystandard.hansaworld.com och uppdatera din server till den senaste versionen.

2. När uppdateringen är klar väljer du Ansluta > välj: Ladda ner klient

3. Mens klienten har laddats ner, skapa en mapp på skrivbordet
4. När klienten har laddats ner, installera programmet i denna mapp.

(är du på Windows, väljer du att installera en ny installasjon, i den nya mappen du laget på skrivbordet.
har du mac kan du dra och släppa programmet från dmg-filen till den nya mappen)

5. När nye appen har blitt installerat kan du starta programmet igjen.

Mvh

Ester
HansaWorld Support
This answer was useful
Nilsson CRWTH AB
2017-08-07
Jag har nu även försökt att installera om programmet, men då får jag detta meddelande:
Alert
Incompatible version of database found. Can´t process: exe8416 db 8324
This answer was correct
Ester J.
2017-08-07
Hej,

1. Logga in mystandard.hansaworld.com och uppdatera din server till den senaste versionen.

2. När uppdateringen är klar väljer du Ansluta > välj: Ladda ner klient

3. Mens klienten har laddats ner, skapa en mapp på skrivbordet
4. När klienten har laddats ner, installera programmet i denna mapp.

(är du på Windows, väljer du att installera en ny installasjon, i den nya mappen du laget på skrivbordet.
har du mac kan du dra och släppa programmet från dmg-filen till den nya mappen)

5. När nye appen har blitt installerat kan du starta programmet igjen.

Mvh

Ester
HansaWorld Support
This answer was useful
Ester J.
2017-08-07
Created byNilsson CRWTH AB11:32 7 Aug 2017
Jag har nu även försökt att installera om programmet, men då får jag detta meddelande: Alert Incompatible version of database found. Can´t process: exe8416 db 8324
Innan du installerar måste du uppdatera din server till den senaste versionen.
This answer was useful
Nilsson CRWTH AB
2017-08-07
Created byEster J.11:32 7 Aug 2017
Hej, 1. Logga in mystandard.hansaworld.com och uppdatera din server till den senaste versionen. 2. När uppdateringen är klar väljer du Ansluta > välj: Ladda ner klient 3. Mens klienten har laddats ner, skapa en mapp på skrivbordet 4. När klie
Och hur hittar jag all mina uppgifter och tidigare registrerade fakta/bokföring?
Ester J.
2017-08-07
Created byNilsson CRWTH AB11:46 7 Aug 2017
Och hur hittar jag all mina uppgifter och tidigare registrerade fakta/bokföring?
När du väl har startat programmet trycker du på Ange företagsinfo -> Anslut till molnet -> Skriv in ditt kundnummer under identifiering (1033247) -> Sök -> Välj ditt företag när det kommer upp.
Nilsson CRWTH AB
2017-08-07
Created byNilsson CRWTH AB11:46 7 Aug 2017
Finns det någon möjlighet att du skulle kunna ringa mig 0705-121731
Ester J.
2017-08-07
Created byNilsson CRWTH AB12:01 7 Aug 2017
Finns det någon möjlighet att du skulle kunna ringa mig 0705-121731
Tyvärr är det inte möjligt, då min telefon inte kan ringa utomlands (arbetar från Norge)

Gick det inte att logga inn?
Nilsson CRWTH AB
2017-08-07
Om jag dubbelklickar på: Standard Accounts.app - får jag meddelandet:
Alert. Incompatible version of dartabase found. Can´t proceed:: exa 8416 db 8324.
Om jag klickar på: Standard Accounts.hdf - verkar det funka men jag kan inte lägga denna ikon i mitt sidofält som en genväg, vilket vore bra.
Måste då ange lösenord varje gång, vilket jag inte behövt innan. Annars verkar det funka som det ska.
Har du någon lösning på dessa dilemman som kvarstår?
Nilsson CRWTH AB
2017-08-07
Created byNilsson CRWTH AB14:15 7 Aug 2017
Om jag dubbelklickar på: Standard Accounts.app - får jag meddelandet: Alert. Incompatible version of dartabase found. Can´t proceed:: exa 8416 db 8324. Om jag klickar på: Standard Accounts.hdf - verkar det funka men jag kan inte lägga denna ikon i mi
Hej, det verkar funka nu :-)
Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.