Hej,
Jag behöver bokföra import av varor från land utanför EU. Och få in summorna i rätt rutor i momsrapporten. Men jag hittar inga lämpliga konton och momskoder (finns för tjänster men inte för varor). Hur gör jag? Krävs det prenumeration på viss funktioner?
Hälsningar
Birgitta
PS Edward, du lovade för ett tag sedan att kolla varför mitt program stängs av så fort jag går över till on-linesupporten. Det gör så fortfarande!
Det här svaret är korrekt:Skrivet av:Edwin09:39 1 Jun 2017
Hej Birgitta,
Om du prenumererar på funktionen Momszoner från marknadsplatsen kan du koppla kunder och leverantörer till olika momszoner. Du får då alternativet att välja om en kund eller leverantör ska vara inrikes, inom EU eller utom EU och huruvida skatt ska bokföras för dem eller ej. Programmet kommer då att veta var och hur momsen ska bokföras automatiskt.
När det gäller varför programmet stängs ned när du klickar på onlinesupport kan jag inte svara på varför det sker. Mitt förslag är att du uppdaterar ditt program till den senaste versionen där det förhoppningsvis ska vara löst. Enklast uppdaterar du genom att logga in på http://mystandard.hansaworld.com
Med vänliga hälsningar
Edwin
HansaWorld Support