Vad händer??!!!
Sandbacken AB
2017-05-26
Hej,
har nu bokfört leverantörsfakturor och fakturerat hela dagen. Upptäcker nu att det inte skapas automatiska transaktioner.
Under Marknadsplatsen är detta tillägg aktivt, har en prenumeration fram till 30/6.

Hur kan det bli så här?
Har inte fått någon faktura från er, men om detta beror på det, så är det ert fel - inte mitt.

Vad göra?

/Jerker
This answer was correct
Created byEdwin08:17 29 May 2017
Hej Jerker,

Jag kan se att den faktura ni betalade för funktionen i början på januari kom in 5 dagar efter förfallodatumet. Det resulterar i att ert program stängs ned automatiskt vilket är anledningen till att funktionen inte fungerar för er. Jag har öppnat upp programmet för er och nu ska det fungera. För att skapa verifikationer för de transaktioner du bokfört när funktionen inte var igång kan du gå in i modul System -> Rutiner -> Underhåll -> Skapa verifikat. Om du kör den underhållsrutinen med nummerfältet lämnat tomt kommer alla äldre transaktioner som inte har något verifikat att inkluderas.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This answer was correct
Edwin
2017-05-29
Hej Jerker,

Jag kan se att den faktura ni betalade för funktionen i början på januari kom in 5 dagar efter förfallodatumet. Det resulterar i att ert program stängs ned automatiskt vilket är anledningen till att funktionen inte fungerar för er. Jag har öppnat upp programmet för er och nu ska det fungera. För att skapa verifikationer för de transaktioner du bokfört när funktionen inte var igång kan du gå in i modul System -> Rutiner -> Underhåll -> Skapa verifikat. Om du kör den underhållsrutinen med nummerfältet lämnat tomt kommer alla äldre transaktioner som inte har något verifikat att inkluderas.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Sandbacken AB
2017-05-29
Created byEdwin08:17 29 May 2017
Hej Jerker, Jag kan se att den faktura ni betalade för funktionen i början på januari kom in 5 dagar efter förfallodatumet. Det resulterar i att ert program stängs ned automatiskt vilket är anledningen till att funktionen inte fungerar för er. Jag
Hej,
Ni måste avisera om denna funktion ska stängas ner. Det är en normal kundrelation.

I mitt fall så har automatiska verifierat fungerat i feb, mars, april och nästan hela maj. Min prenumeration gäller till 30 juni.
Det är obegripligt för mig att ni helt plötsligt stänger ned den funktionen.

Ta upp det med ledningen! Så här kan ni inte ha det.

/Jerker
Edwin
2017-05-30
Created bySandbacken AB09:48 29 May 2017
Hej, Ni måste avisera om denna funktion ska stängas ner. Det är en normal kundrelation. I mitt fall så har automatiska verifierat fungerat i feb, mars, april och nästan hela maj. Min prenumeration gäller till 30 juni. Det är obegripligt för mig a
Hej,

Förfallotiden är i sig en avisering och den framgår på fakturan. Om inte betalningar inkommer i tid kan man inte räkna med att ha full tillgång till den produkt man önskar använda sig av. Det är normal företagspraxis. Sen att nedstängningen borde ske i direkt samband med att förfallotiden går ut, det kan jag hålla med om och varför det inte har skett i det här fallet kan jag inte svara på utan det är något vi får titta närmare på.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.