Åtkomstgrupper samt Balansräkning
Sollentuna Markis Center AB
2017-03-14
Hej Edvin!
Talade med Bror-Erik igår och han trodde att han hade löst alla problem åt oss. Han sa dock att han skulle "lägga sig under kniven idag och vara borta i ca 10 dagar" och om det visade sig att allting inte fungerade så fick vi ta detta med er. När vi nu går in så visar det sig att det fortfarande inte fungerar. När åtkomstgrupper läggs upp och jag går in med mitt lösenord så får jag upp order redovisning m.m.(har full åtkomst)men när jag klickar på t.ex. redovisning så finns det ingenting där. Det är helt tomt samt den undre raden där jag kan göra registreringar saknas helt. Vad beror detta på

samt hur skal vi göra för att få det att fungera? Sollentuna Markis Center AB har nu hållit på i nästan 15 månader för att få detta att fungera och fortfarande gör det inte det. Det kan inte fortsätta på detta vis. De måste ju komma igång med detta så de kan skicka fakturor. Dessutom så har de fått betala till er under flera månader för detta trots att det inte fungerar.

Det är även ett problem till och det är att på Balansräkningen så kommer vissa poster upp 2 ggr. T.ex. så har de ett konto som heter 1820 Inventarier. Detta konto kommer upp under anläggningstillgångar vilket är OK men det kommer även upp under skulder och det får det ju inte göra. Beloppet på kontot räknas dock bara med 1 gång. Deras auktoriserade revisor är mycket brydd över detta och kan inte förstå hur ni fått detta system godkänt av SKV då det uppenbarligen inte fungerar. Enl. Bror-Erik så skulle jag gå in under redovisning och sedan rapportinställningar för att kunna justera detta. Det går dock inte då det inte finns något som heter rapportinställningar eller liknande rubrik under inställningar. Hur gör vi för att lösa detta?

Mvh
Ann-Jeanette Rossell
Edwin
2017-03-14
Hej Ann-Jeanette,

Programmet fungerar i vanliga fall men i ert har tyvärr många problem uppstått eftersom ni har gått från en stor produkt (Enterprise) till en betydligt mindre sådan (Standard Ekonomi). Att gå från stor till liten har vi avrått er ifrån eftersom det kan uppstå problem när allt i Enterprise ska tryckas in i Standard Ekonomis lilla paket.

När det gäller åtkomstgrupperna så måste jag tala med några kollegor om det så jag får be om att få återkomma i det ärendet.

Bror-Erik har rätt gällande rapportinställningarna. För att få tillgång till dessa måste man dock prenumerera på avancerad redovisning på marknadsplatsen. Eftersom ni bara behöver justera inställningarna en gång så att rapporterna ser korrekta ut kan ni alltid gå in och avbryta prenumerationen efter ni har gjort det. Ändringarna kommer att bestå utan ni behöver fortsätta betala för funktionen varje månad.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Sollentuna Markis Center AB
2017-03-16
Skrivet av:Edwin09:02 14 Mar 2017
Hej Ann-Jeanette, Programmet fungerar i vanliga fall men i ert har tyvärr många problem uppstått eftersom ni har gått från en stor produkt (Enterprise) till en betydligt mindre sådan (Standard Ekonomi). Att gå från stor till liten har vi avrått
Varför det inte gick att spara order och vi fick meddelandet att vi inte får sälja på den inhemska marknaden berodde på att det inte fanns något språk ifyllt på användaren (SWE)så det har jag löst, men varför kan jag inte få en ny klient att fungera, Kopplar upp sig mot servern som den ska men alla register är tomma. Vad skall jag göra??? Nu är det 14 månader sedan vi fakturerade på 3 st företag och det börjar minst sagt bli ohållbart ekonomiskt!!!
Tacksam för snabbt svar innan "fogden kommer"
hälsn/hasse
Edwin
2017-03-16
Skrivet av:Sollentuna Markis Center AB08:16 16 Mar 2017
Varför det inte gick att spara order och vi fick meddelandet att vi inte får sälja på den inhemska marknaden berodde på att det inte fanns något språk ifyllt på användaren (SWE)så det har jag löst, men varför kan jag inte få en ny klient att
Hej Hasse,

I åtkomstgrupperna går det att specificera att en viss användare inte kan sälja på den inhemska marknaden så titta där om det fortfarande är problem med det.

Hur går du till väga när du försöker starta upp företaget på en ny klient?

Mvh

Edwin

This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.