Utbelningsdatqm
Tine Remshagen
2016-11-16
Hej,

När jag skall registrera en utbetalning från oss,
är det svårt att skriva rätt datum, systemet ändrar fort till år 2020, och är man inte med o har koll på det kan det innebära stora fel i redovisningen.

Ni måste gör något åt detta NU!

Jag skrev om detta i tidigare med jag har inte fått ngt svar ännu

MVH Tine

Västerås 20161116
Edwin
2016-11-16
Hej Tine,

Vilken av våra produkter använder du och vilken version är det på den? Och hur menar du när du skriver att systemet "ändrar fort till år 2020"? Står det automatiskt år 2020 i datumfältet?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Tine Remshagen
2016-11-16
Skrivet av:Edwin09:19 16 Nov 2016
Hej Tine, Vilken av våra produkter använder du och vilken version är det på den? Och hur menar du när du skriver att systemet "ändrar fort till år 2020"? Står det automatiskt år 2020 i datumfältet? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Su
Hej Edwin,

Vi har Standard Accounts 8.3

Jag menar: när jag vill registrera en utbetalning och skall skriva in datumet så är det jätte jobbigt för att den ändrar sig ofta till t ex år 2020 alltså ett helt annat datum och om jag inte har koll på det så blir det inte rätt i redovisningen.

Och det är lika svårt att skriva in nya leverantörer - bokstäverna tar liksom inte jag får backa bakåt och skriva in på nytt om och om igen.

MVH/Tine
Edwin
2016-11-16
Skrivet av:Tine Remshagen09:56 16 Nov 2016
Hej Edwin, Vi har Standard Accounts 8.3 Jag menar: när jag vill registrera en utbetalning och skall skriva in datumet så är det jätte jobbigt för att den ändrar sig ofta till t ex år 2020 alltså ett helt annat datum och om jag inte har koll på
Hej,

Det låter märkligt att datumen ändrar sig. Jag ska forska vidare i problemet för att se vad det kan bero på. Tills vidare föreslår jag att du använder kalendern när du ställer in ett datum. Den får du fram genom att använda paste special-funktionen. Om du har datumfältet iklickat kan du trycka på cmd + M (ctrl + M på en PC) så kommer en kalender dyka upp där du kan välja önskat datum. Du kan också klicka på förstoringsglaset i datumfältet så dyker kalendern upp.

Vad använder du för operativsystem på din dator förresten?

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Tine Remshagen
2016-11-16
Skrivet av:Edwin12:07 16 Nov 2016
Hej, Det låter märkligt att datumen ändrar sig. Jag ska forska vidare i problemet för att se vad det kan bero på. Tills vidare föreslår jag att du använder kalendern när du ställer in ett datum. Den får du fram genom att använda paste special
Hej igen,

Vi använder OS X El Capitan 10.11.6

Tack för rådet med förstoringsglaset - det fungerar.

Kolla också gärna upp varför det är så svårt att skriva in nya leverantörer och kunder.
Bokstäverna "tar" inte - måste backa, radera och trycka om flera gånger.
Om jag ex. ska skriva in Remshagen, så blir det bara smh typ.

Tack på förhand

Bästa hälsningar/Tine
Västerås 2016-11-16
Tine Remshagen
2016-11-30
Skrivet av:Tine Remshagen15:17 16 Nov 2016
Hej igen, Vi använder OS X El Capitan 10.11.6 Tack för rådet med förstoringsglaset - det fungerar. Kolla också gärna upp varför det är så svårt att skriva in nya leverantörer och kunder. Bokstäverna "tar" inte - måste backa, rade
Hej Edvin,

Som jag skrev den 16 november att vi har ett problem att skriva in ny lev/alt. nya kunder. Bokstäverna lyder inte!

Hur går det?

Kund sedan 1996 , så här dåligt har det aldrig varit.

Hjälp oss

Bästa hälsningar /Tine

Västerås 2016-11-30
Edwin
2016-11-30
Hej Tine,

Ditt problem med inmatningen av nya kontakter är inget vi har hört talas om tidigare. Det uppstår alltså enbart när du försöker skapa en ny kontakt och inte vid skapandet av t.ex. en faktura? Du kan testa att starta om er server för att se om det hjälper. Det kan du göra på https://mystandard.hansaworld.com/loginpage

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.