Balans och resultaträkning tomma forts
Forsell&Billgren AB
2016-11-15
Hej Edwin,Vet inte om du såg edanstående i mitt förra meddelande om tomma BB och RR? Det verkade lägga sig som ett svar till mig i stället för till dig?

Men så här:

Det gick inte så bra. Hittade företaget men när jag skulle ansluta till servern, så fick jag ett meddelande om att Client is newer than the Server that handles the data.

Kan det hänga i hop med att jag bytte till en ny e-postadress när jag gick över till SE?

Har aldrig förstått hur Client identifieras - är det e-postadressen? inte org nummer eller företagsnamn?

Vad händer om jag börjar om från början och registrerar företaget igen (i ver 8.3?)

Blir det rundgång då?

Birgitta

PS Jobbar med ett par andra företag i en ver 8.2 ändrad i 14 juni, där är det inga problem.
Edwin
2016-11-15
Hej,

Jag svarade på ditt inlägg i den här tråden:
http://forum.hansaworld.com/forum/viewmessage/3115/8331077

Mvh

Edwin
Projektor Utbildning AB
2016-11-15
Tack för snabb reaktion, såg det inte förrän nu!
Forsell&Billgren AB
2016-11-17
Created byProjektor Utbildning AB15:12 15 Nov 2016
Tack för snabb reaktion, såg det inte förrän nu!
Hej,
Jag laddade ner ny app, registrerade på nytt och fastnade USER1, har ingen aning om vad lösenordet är.

Så nerladdning, kunde ansluta till företaget, som tiigare server och client inte kompatibla. Men nu var företaget faktiskt tillgängligt på My Pages. Så jag försökte uppdatera, men hade snaste versionen. Så det var väl programmet då och inte servern? Vilken "kommando"använder man för den?

Så här ser det ut:

Server Management
Status : Not running
IP Adrese : 54.195.252.149
Port : 10840
HTTP Port : 10841
Current Version : Standard Accounts Server 8.3 2016-10-12 (83110015)
Edwin
2016-11-17
Hej,

USER1 är en användare som läggs in automatiskt i Standard Accounts. Lösenordet är blankt så du kan bara klicka på logga in direkt så ska det fungera. När du kommit in i programmet igen kan du pröva att importera din textbackup för att se om det löser dina problem.

Med vänliga hälsningar

Edwin

This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.