Balans och resultaträkning tomma
Forsell&Billgren AB
2016-11-15
Hej, har just gått över från Books till Standard Ekonomi ver 8.2 206-03-23 (två företag).
Men får inte fram BR och RR, inte heller grund- och huvudbok. Jag har prenumererat på Integrerad bokföring,"payment in process" står det, men den kommer upp som aktiv.

Hur fixar man det här?

Birgitta
This answer was correct
Created byEdwin15:43 17 Nov 2016
Det du kan göra nu, för att vara säker på att det gamla kontot med den betalda prenumerationen inte fortsätter rulla i framtiden, är att logga in på det kontot och gå in på Marknadsplatsen och där avsluta prenumerationen. Då kommer den enbart att rulla på till 30 november för att sen avslutas.

Mvh

Edwin
Edwin
2016-11-15
Hej Birgitta,

Det finns en nyare version av Standard Ekonomi (8.3). Jag föreslår att ni installerar den för att se om det löser problemet. Om inte det hjälper så ska jag titta närmare på det.

Den senaste versionen hittar ni på www.standardinstall.com

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2016-11-15
Obs: På www.standardinstall.com benämns Standard Ekonomi som Standard Accounts.
Forsell&Billgren AB
2016-11-15
Created byEdwin12:27 15 Nov 2016
Obs: På www.standardinstall.com benämns Standard Ekonomi som Standard Accounts.
Gick inte så bra. Hittade företaget men när jag skulle ansluta till servern, så fick jag ett meddelande om att Client is newer than the Server that handle the data.

Kan det hänga i hop med att jag bytte till en ny e-postadress när jag gick över till SE?

Har aldrig förstått hur Client identifieras - är det e-postadressen? inte org nummer eller företagsnamn?

Vad händer om jag börjar om från början och registrerar företaget igen (i ver 8.3?)

Blir det rundgång då?

Birgitta

Jobbar med ett par andra företag i en ver 8.2 ändrad i 14 juni, där är det inga problem.
Forsell&Billgren AB
2016-11-15
Edwin
2016-11-15
Created byForsell&Billgren AB13:09 15 Nov 2016
Gick inte så bra. Hittade företaget men när jag skulle ansluta till servern, så fick jag ett meddelande om att Client is newer than the Server that handle the data. Kan det hänga i hop med att jag bytte till en ny e-postadress när jag gick över ti
Det betyder att klienten (programmet på din dator) är en nyare version än servern (i molnet). Det har ingenting att göra med att du bytte epostadress. Det du kan göra är att logga in på https://mystandard.hansaworld.com och uppdatera servern. Då ska programmet rulla på efter det.

Vanligtvis fungerar äldre versioner av våra produkter bra (fram tills dess att man stöter på ett problem förstås). Men i och med att vi kontinuerligt uppdaterar och förbättrar våra produkter är det första steget i att hitta en lösning på ett problem i princip alltid att uppdatera till den senaste versionen för att på så sätt utesluta att problemet inte beror på ett fel i den äldre versionen.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Projektor Utbildning AB
2016-11-15
Tack, jag gör ett nytt försök! /B
Forsell&Billgren AB
2016-11-15
Jag har loggat in, får upp en tom sida. Finns inget under Companies, under Accounts får jag upp ny inloggningsruta. Loggar in igen. Inget händer.

Loggade in med den epostadress som jag tidigare använt för det andra företaget på den andra appen, men som trodde jag hade flyttat över till Forsell&Billgren. Då dök det upp en hel sida med info om det andra företagets status. Så något lurt är det nog med e-postadresserna?

Om nu felet ev ligger i 8.2 -- kan jag slänga de här försöken jag gjort, ladda ner ny app 8.3 och registrera på nytt och göra en backup?

Forsell&Billgren AB
2016-11-15
PS Importera backup menade jag så klart!
Edwin
2016-11-16
Created byForsell&Billgren AB15:48 15 Nov 2016
Jag har loggat in, får upp en tom sida. Finns inget under Companies, under Accounts får jag upp ny inloggningsruta. Loggar in igen. Inget händer. Loggade in med den epostadress som jag tidigare använt för det andra företaget på den andra appen, me
Hej,

Ja det kan du göra. Tänk bara på att ta en backup innan för att vara på den säkra sidan.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Forsell&Billgren AB
2016-11-17
Det här hamnade tydligen i fel tråd och som reply, sorry. Försöker igen.

Hej,
Jag laddade ner ny app, registrerade på nytt och fastnade USER1, har ingen aning om vad lösenordet är.

Så nerladdning, kunde ansluta till företaget, som tiigare server och client inte kompatibla. Men nu var företaget faktiskt tillgängligt på My Pages. Så jag försökte uppdatera, men hade snaste versionen. Så det var väl programmet då och inte servern? Vilken "kommando"använder man för den?

Så här ser det ut:

Server Management
Status : Not running

IP Adrese : 54.195.252.149
Port : 10840
HTTP Port : 10841
Current Version : Standard Accounts Server 8.3 2016-10-12 (83110015)
Edwin
2016-11-17
Hej,

USER1 är en användare som läggs in automatiskt i Standard Accounts. Lösenordet är blankt så du kan bara klicka på logga in direkt så ska det fungera. När du kommit in i programmet igen kan du pröva att importera din textbackup för att se om det löser dina problem.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Forsell&Billgren AB
2016-11-17
Hej,

Det gick nog bra, men lite feedback får du i alla fall:

Att logga in på USER1 utan lösenord gick inte, inte heller till som är koppalat till mitt Standard_ID Så jag avbröt - och hamnade i log-in för resp företag, med gamla lösenordet. Kunde då importera backupen och balans- och resulträkning fungerar!

För säkerhets skull kollade jag kontouppgifterna också. Då var företag nr 2 inlagt i stället för Forsell & Billgren. Har ändrat alla uppgifter, men fått en annan customer code än den som ligger i den gamla appen 8.2. Hoppas det inte innebär två fakturor?

Tack för hjälpen så här långt!

Birgitta
Edwin
2016-11-17
Created byForsell&Billgren AB14:06 17 Nov 2016
Hej, Det gick nog bra, men lite feedback får du i alla fall: Att logga in på USER1 utan lösenord gick inte, inte heller till som är koppalat till mitt Standard_ID Så jag avbröt - och hamnade i log-in för resp företag, med gamla lösenordet. Kund
Hej,

Skönt att det löste sig, och feedback tackar vi alltid för!

Ni kommer bara att få en faktura så länge ni enbart gör beställningar på Marknadsplatsen via ett av era konton. Om du skriver vilket kontonummer ni har på det konto som fungerar kan jag gå in i vårt system och stänga det andra kontot för att undvika framtida förvirring.

Med vänliga hälsningar

Edwin

Forsell&Billgren AB
2016-11-17
Nya kontot är 1095945, där ligger pren på integr redovining och snurrar, dvs payment in progress.

På "gamla" kontot 1040999 är betalning bokförd tom 161130, men även den fakturan "in progress".

Bra om du kan stoppa!

Birgitta
This answer was correct
Edwin
2016-11-17
Created byForsell&Billgren AB14:37 17 Nov 2016
Nya kontot är 1095945, där ligger pren på integr redovining och snurrar, dvs payment in progress. På "gamla" kontot 1040999 är betalning bokförd tom 161130, men även den fakturan "in progress". Bra om du kan stoppa! Birgitta
Det du kan göra nu, för att vara säker på att det gamla kontot med den betalda prenumerationen inte fortsätter rulla i framtiden, är att logga in på det kontot och gå in på Marknadsplatsen och där avsluta prenumerationen. Då kommer den enbart att rulla på till 30 november för att sen avslutas.

Mvh

Edwin
Forsell&Billgren AB
2016-11-17
Created byEdwin15:43 17 Nov 2016
Det du kan göra nu, för att vara säker på att det gamla kontot med den betalda prenumerationen inte fortsätter rulla i framtiden, är att logga in på det kontot och gå in på Marknadsplatsen och där avsluta prenumerationen. Då kommer den enbart a
Done! Får väl ta eventuella dubbletter med ekonomiavdelningen.

Tack för den här gången! / Birgitta
Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.