Momsrapport
Qvicks Minigräv HB
2016-11-11
Har bokfört alla mina fakturor och leverantörsfakturor men när jag ska skriva ut min momsrapport för den här perioden så sammanställer inte programmet detta.T.ex så finns det ingen avdragsgill moms alls för denna period fast alla leverantörsfakturor är bokförda.Vad är det för fel?
Edwin
2016-11-11
Hej,

Vilken av våra produkter använder du och vilken version av den är det du har installerad?

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-14
Skrivet av:Edwin10:54 11 Nov 2016
Hej, Vilken av våra produkter använder du och vilken version av den är det du har installerad? Mvh Edwin HansaWorld Support
Jag har nu laddat ner den senaste versionen av standard accounts och nu har allting försvunnit!!! Jag hittar inte mitt företag alls så vad gör jag nu???
Qvicks Minigräv HB
2016-11-14
Kan ni svara på min fråga som jag har skickat!! All min bokföring har försvunnit och det är fullständigt katastrof.
Edwin
2016-11-14
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB15:01 14 Nov 2016
Kan ni svara på min fråga som jag har skickat!! All min bokföring har försvunnit och det är fullständigt katastrof.
Hej,

Har du importerat din databasbackup till den nya versionen av Standard Accounts?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-14
Skrivet av:Edwin15:44 14 Nov 2016
Hej, Har du importerat din databasbackup till den nya versionen av Standard Accounts? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Har försökt men det funkar inte,jag gör väl fel antar jag!Kan du förklara hur jag ska göra?
Edwin
2016-11-15
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB15:55 14 Nov 2016
Har försökt men det funkar inte,jag gör väl fel antar jag!Kan du förklara hur jag ska göra?
För att importera din Importera din textbackup kan du följa nedanstående steg:

A. Gå in i modulen System

B. Klicka på Rutiner

C. Klicka på Importer

D. Klicka på Manuell filsökning och leta reda på din textbackup och välj den.

När backupen är färdigimporterad vill Standard Accounts starta om sig själv. Du får därefter upp ett inloggningsfönster. Där loggar du in med användarnamnet och lösenordet som du använde i ditt gamla system.

Obs! När du importerar din backup från Books eller First Office börjar du per automatik prenumerera på funktioner och moduler i Standard Accounts som ger dig samma funktionalitet som du hade i ditt gamla system. Om du inte vill ha den extra kostnaden måste du gå in på marknadsplatsen och avsluta din prenumeration. Gör du det samma dag som du importerat din backup kommer prenumerationen avslutas innan den första betalningen.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-15
Går inte att importera textbackup.En dialogruta kommer upp med texten "kontrollera att det finns en Attach-mapp". Vad är det?
Edwin
2016-11-15
Har du letat upp din textbackup i formatet .TXT, markerat den och klickat på Open/Öppna?

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-15
Ja jag har gjort det men samma dialogruta kommer upp och det står även att servern inte kan läsa den här mappen
Qvicks Minigräv HB
2016-11-15
Edwin
2016-11-15
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB09:53 15 Nov 2016
Ja jag har gjort det men samma dialogruta kommer upp och det står även att servern inte kan läsa den här mappen
Det kanske kan vara så att .TXT-filen ligger på en svåråtkomlig plats på datorn. Testa att flytta den till exempelvis skrivbordet och försök sen igen.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-15
Har flyttat .TXT-filen till skrivbordet men det kommer upp samma meddelande som förut och jag tappar kontakten med servern
Edwin
2016-11-15
Det låter som att det kan ha blivit något fel på din nuvarande installation av Standard Accounts. Jag föreslår att du avinstallerar programmet och laddar ned en ny version och försöker igen. Du kan följa nedanstående steg om du är osäker på hur du uppdaterar:

Obs: Använder du Standard Accounts på en Mac måste du ha operativsystemet Yosemite eller senare, dvs Mac OSX 10.10 och framåt.

Hur du uppdaterar:
1. Om du har en gammal HansaWorld-produkt börjar du med att ta en textbackup. För att ta en textbackup från First Office eller Books gör du enligt följande:

First Office:
Gå till Rutiner >> Exporter >> Databas textbackup

Books:
Gå till modulen System >> Rutiner >> Exporter >> Databas textbackup

Den här processen kan variera lite beroende på vilken version av First Office eller Books du använder. Är du osäker kan du söka på backup på www.hansamanuals.com
Det är viktigt att du minns vilket användarnamn och lösenord du använt i First Office eller Books.

Spara textbackupen med ett namn och förslagsvis dagens datum på en plats där du kan hitta filen igen. Ett namn i stil med TB20161231.TXT är att rekommendera, där 20161231 byts ut mot dagens datum. Blir du ombedd att skriva en backupkommentar kan du ignorera det.

2. Ladda ned Standard Accounts
A. Gå till www.standardinstall.com

B. Välj den plattform och det land ni önskar använda. Därefter klickar du på Standard Accounts och laddar ned filen på din dator.

C. När du öppnar Standard Accounts kommer du rakt in i Huvudkontrollen.

3. För att importera din Importera din textbackup
A. Gå in i modulen System

B. Klicka på Rutiner

C. Klicka på Importer

D. Klicka på Manuell filsökning och leta reda på din textbackup och välj den.

När backupen är färdigimporterad vill Standard Accounts starta om sig själv. Du får därefter upp ett inloggningsfönster. Där loggar du in med användarnamnet och lösenordet som du använde i ditt gamla system.

Obs! När du importerar din backup från Books eller First Office börjar du per automatik prenumerera på funktioner och moduler i Standard Accounts som ger dig samma funktionalitet som du hade i ditt gamla system. Om du inte vill ha den extra kostnaden måste du gå in på marknadsplatsen och avsluta din prenumeration. Gör du det samma dag som du importerat din backup kommer prenumerationen avslutas innan den första betalningen.

4. I marknadsplatsen kan du lägga till de moduler och funktioner du vill ha och det finns även olika modulpaket du kan välja. I Standard Accounts har vi en ”freemiummodell” vilket betyder att du kan gå in på marknadsplatsen och pröva olika moduler och funktioner. Du kan använda tjänsterna gratis tills du har nått din gräns, därefter kostar det 99 kr för varje tjänst du lägger till om du inte väljer en specifik paketlösning.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-21
Skrivet av:Edwin12:20 15 Nov 2016
Det låter som att det kan ha blivit något fel på din nuvarande installation av Standard Accounts. Jag föreslår att du avinstallerar programmet och laddar ned en ny version och försöker igen. Du kan följa nedanstående steg om du är osäker på hu
Jag har gjort precis som du sa och allt funkar tills jag försöker att göra
min backup.Programmet laddar ner textbackupen och när det är klart så
förlorar min dator kontakten med servern så importen färdigställs aldrig.
Har provat ett antal gånger med samma resultat.När detta händer så får jag ett
felmeddelande."SendM4MessageGetThreadSendLevelO>0ac=68".Jag är desperat och
har undersökt möjligheten att konvertera erat program till ett annat bok-
föringsprogram och det verkar allt mer som att detta är enda lösningen för

erat program fungerar ju inte!!!!
Edwin
2016-11-21
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB09:51 21 Nov 2016
Jag har gjort precis som du sa och allt funkar tills jag försöker att göra min backup.Programmet laddar ner textbackupen och när det är klart så förlorar min dator kontakten med servern så importen färdigställs aldrig. Har provat ett antal gå
Hej,

Det har uppstått ett problem med importfunktionen och tyvärr verkar det som att du har råkat ut för det nu. Vi jobbar med att fixa problemet så snabbt som möjligt och när det är gjort kommer en ny version att läggas upp på www.standardinstall.com. Går allt enligt planerna kommer den upp ikväll eller under morgondagen. Jag beklagar alla olägenheter det medför er men så fort den nya versionen är på plats ska programmet rulla på fint.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2016-11-22
Hej igen,

Nu finns det en ny version av Standard Accounts/Ekonomi uppe på www.standardinstall.com. Om du prövar med den bör importproblemet försvinna. Återkom gärna här om du har några fler frågor.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Qvicks Minigräv HB
2016-11-22
Ingenting fungerar!!!! Jag försöker att skicka ett svar till dig men inte ens det går att göra!!
Har laddat ner nytt program men inte fan fungerar det.Nu går det inte ens att öppna programmet,svarar inte.Vad i helvete ska jag göra?
Edwin
2016-11-22
Om du är inaktiv i forumet så blir du automatiskt utloggad av säkerhetsskäl och det kan medföra att ett inlägg du håller på att skriva försvinner. Om du håller på att skriva ett längre inlägg rekommenderar jag därför att du tar en kopia på texten innan du klickar på Submit. Skulle du då ha blivit automatiskt utloggad kan du alltid klistra tillbaka texten efter att du loggat in igen.

Vilket operativsystem är det du använder när du får problemet du beskriver?

Mvh

Edwin
Qvicks Minigräv HB
2016-11-22
Windows
Edwin
2016-11-23
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB22:11 22 Nov 2016
Windows
Vi har inte hört talas om problem med att starta programmet tidigare så jag ska titta vidare på det. Har du prövat att starta om datorn och kollat så att det var en installationsfil för Windows som du fick ned?

Mvh

Edwin
Qvicks Minigräv HB
2016-11-23
Skrivet av:Edwin08:17 23 Nov 2016
Vi har inte hört talas om problem med att starta programmet tidigare så jag ska titta vidare på det. Har du prövat att starta om datorn och kollat så att det var en installationsfil för Windows som du fick ned? Mvh Edwin
Nu har jag fått programmet att fungera!! Har fått gå tillbaka tre månader
och bokfört allt igen.Hur gör jag för att få allt att fungera automatiskt
så att alla ingående och utgående fakturor sammanställs?I nuvarande läge

sammanställs inte momsrapport och liknande. Jag antar att jag måste köpa till
någon funktion men vilken eller vilka? Lite förvirrande att marknadsplatsen
är på engelska.
Tack för hjälpen så länge!
Med vänlig hälsning
Qvick
Edwin
2016-11-23
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB12:41 23 Nov 2016
Nu har jag fått programmet att fungera!! Har fått gå tillbaka tre månader och bokfört allt igen.Hur gör jag för att få allt att fungera automatiskt så att alla ingående och utgående fakturor sammanställs?I nuvarande läge sammanställs inte
Hej,

Det var skönt att höra!

Funktionen du letar efter heter Integrated Accounting på den engelska marknadsplatsen. Den möjliggör skapandet av bokföringstransaktioner från modulerna fakturering, levarantör och lager. Du anger själv reglerna för hur dessa transaktioner ska sammanställas i redovisningsmodulen.

Mvh

Edwin

Qvicks Minigräv HB
2016-11-24
Skrivet av:Edwin14:36 23 Nov 2016
Hej, Det var skönt att höra! Funktionen du letar efter heter Integrated Accounting på den engelska marknadsplatsen. Den möjliggör skapandet av bokföringstransaktioner från modulerna fakturering, levarantör och lager. Du anger själv reglerna f
Jag har lagt till integrerad ekonomi från marknadsplatsen men ingenting
händer! Har jag gjort något fel eller aktiveras inte denna funktion förrän
jag har betalt?
Qvicks Minigräv HB
2016-11-24
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB10:13 24 Nov 2016
Jag har lagt till integrerad ekonomi från marknadsplatsen men ingenting händer! Har jag gjort något fel eller aktiveras inte denna funktion förrän jag har betalt?
På marknadsplatsen under fliken kontouppgifter så fyller
jag i alla uppgifter och sparar men så fort jag lämnar sidan så
försvinner alla uppgifter.Integrerad bokföring som jag har beställt
aktiveras inte.Jag måste ha igång detta för att kunna skicka in momsrapport
i morgon!! Mitt kundnummer är 1097286.

Med vänlig hälsning
Qvick
Qvicks Minigräv HB
2016-11-24
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB11:41 24 Nov 2016
På marknadsplatsen under fliken kontouppgifter så fyller jag i alla uppgifter och sparar men så fort jag lämnar sidan så försvinner alla uppgifter.Integrerad bokföring som jag har beställt aktiveras inte.Jag måste ha igång detta för att kunna s
Jag väntar fortfarande på ett svar!! På mitt e-mail kommer det ett
meddelande om att någon har svarat men när jag går in på "mina Frågor"
så finns det inget svar!Skatteverket väntar inte längre på min moms-
rapport!!!
Edwin
2016-11-24
Hej,

Har ni fyllt i er företagsinformation? När jag kollar upp er i vårt system får jag bara upp ett i princip tomt företag utan någon information såsom namn, epost, adress etc. Det kan vara det som spökar i det här fallet. Gå in i modul System -> inställningar -> Företagsdata och fyll i informationen. Kolla också så att ni har en registrerad användare genom att klicka på ikonen Användare i huvudmenyn. Har ni bara en som heter USER1 kan du skapa en ny och fylla i den information som efterfrågas (inklusive en fungerande epostadress).

Mejlet du får om att du har fått svar är lite missvisande. I och med att du svarar i din egen tråd här på forumet så tolkar systemet det som att du har fått ett svar (på ditt ursprungliga inlägg) trots att det var du själv som skrev det. Det är en funktion som kommer att ändras eftersom det helt klart kan bli förvirrande.

Mvh

Edwin

This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.