HELA 2015 och 2016 BORTA
Reaktor
2016-10-03
Uppdaterade servern. Laddade ner en ny klient. Lyckades få versioner som verkade höra ihop. MEN nu har HELA 2015 års redovisning OCH 2016 års redovisning försvunnit. Vafalls? Snälla - hjälp mig!
Jani Venho
2016-10-06
Hej,

vänligen låt oss veta, till vilken version har du uppdaterat och när, så kan vi kolla på logfiler.

Mvh
Jani Venho /HansaWorld
Reaktor
2016-10-07
Till "senaste version" via er webb för detta. Det är ju servern hos er i molnet? I samma gränssnitt har jag laddat ner senaste klienten, respektive försökt köra en webbklient. Inget av det fungerar. Har Mac OSX Sierra, senaste versionen. Och uppdaterade servern hos er eftersom ni uppmanade till detta. Jag har också provat ladda ner annan klient på standard-install ("senaste standard Ekonomi" men den fungerar inte... Klient 8.2.241475 är den som "borde" vara senaste klienten. Men nix- funkar inte.
HansaWorld
2016-10-19
Hej Reaktor,

Vad har du för kundnummer? Om man inte har det sparat finner man det i kontodetaljer, i Marknadsplats, alternativt den email du har registrerat.

Mvh,
Martin
HansaWorld Support
Reaktor
2016-10-19
1033369

Tacksam för snar hjälp - det har nu gått tre veckor...
Reaktor
2016-10-24
Hej - jag börjar nu få panik. Kan någon snälla snälla kontakta mig på 0708-152500... Jag har fått frågor från Skatteverket och kan inte accessa min egen bokföring. Det känns inte bra alls...
Erik Elmgren
2016-10-25
Skrivet av:Reaktor10:18 24 Okt 2016
Hej - jag börjar nu få panik. Kan någon snälla snälla kontakta mig på 0708-152500... Jag har fått frågor från Skatteverket och kan inte accessa min egen bokföring. Det känns inte bra alls...
Hej,

Vid dina uppdateringar vid följande tillfällen gjordes en backup i test/utvecklingssyfte som fortfarande finns kvar:

Jul 14, Sep 29, Oct 4.

Du säger att redovisningen för 2015 & '16 är borta men redovisningen för tidigare år finns kvar.

Tittar du i registret transaktioner och posterna för dessa år saknas?

Hur ser din inställning för räkenskapsår ut?

Är transaktionerna skapade automatiskt från fakturor etc. eller manuellt? Finns i så fall fakturorna kvar och enbart huvudbokstransaktionerna saknas, eller saknas också eventuella fakturor etc.

Är datat korrekt i dom företag som är mindre viktiga, eller är alla företag påverkade på detta sätt?

Erik
Daniela Rausch
2016-10-31
Hej William,

vi har inte fått någon återkoppling från dig. Har det löst sig?

med vänliga hälsningar

Daniela
HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.