FEL
PETTSONS BILSERVICE
2016-08-16
HEJ mina fakturor från 2016-06-30-2016-08-14 finns ej med i resultatsräkningen. Hur fixar jag det? Jag har Teamviwer om ni vill kolla o hjäpa mig så kan ni få koden mvh Pettsons bilservice
HansaWorld
2016-08-16
hej

Det kan beror på olika orsaker. Det ena är för att faktura transaktioner ska skapats automatiskt behövs det att man innehar funktion "automatiserade redovisning " i Standard Ekonomi. Du kan kolla enklaste om du har det genom att öppna en faktura register, och tryck på knappen som är längst upp till vänster som ser ut som ett hjul, och sedan väljer "öppna verifikat". Om du inte har automatiserade redovisning kommer du inte kunna se de fakturor transaktioner i huvudboken och därmed inte resultaträkningen. För att skaffa funktionen går du till vår marknadplats och köper den.

MVH
HansaWorld
PETTSONS BILSERVICE
2016-08-16
Jag har köpt automatisk bokföring från 20160815 hur gör jag för att få den ifrån 20160630?
HansaWorld
2016-08-16
Skrivet av:PETTSONS BILSERVICE10:01 16 Aug 2016
Jag har köpt automatisk bokföring från 20160815 hur gör jag för att få den ifrån 20160630?
hej igen

bara transaktioner som är skapade efter inköpsdatum kommer att synas i huvudboken.

MVH
HW
PETTSONS BILSERVICE
2016-08-16
Hej Går det att flytta faktura till bokföringen på något annat sätt mvh
PETTSONS BILSERVICE
2016-08-16
HansaWorld
2016-08-16
Skrivet av:PETTSONS BILSERVICE11:19 16 Aug 2016
Du kan registrera verifikationer manuellt i bokföring
MVH
HW
HansaWorld
2016-08-19
Hej igen,

det finns faktiskt en möjlighet till att flytta fakturor till bokföringen.
Om du går till modulen System och öppna Rutiner finns det "Underhåll". Om du har prenumererat på Automated Accounting finns det möjligheten att skapa redovisnings transaktioner. Där kan du överföra gamla Fakturor etc. till din bokföring.
Om du vill inte bara överföra fakturor men också kvitton t.ex. måste du överföra en i tåget.

Mvh, HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.