Felkontering av sålda artiklar i Resultaträkning
Ambi Prospect AB
2016-07-14
Hur får man en artikel 3111 med Försäljningskonto 3111 att hamna under Konto 3111 i Resultaträkningen. Nu hamnar det under 3012 som är en helt annan typ av försäljningsintäkter, vilket måste rättas manuellt. Använder fortfarande Books 6.2 fram till 1 augusti och behöver veta om felet kommer att följa med innan vi uppgraderar till Standard Ekonomi. Kan skicka en PrtSc om ni ger en mejl-adress.
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld12:55 15 Jul 2016
Hej,

Alternativ 1:
Om du går in i Modul Fakturering —> Register —> Artikel —> Kommer du sannolikt att se att konto 3012 finns där. Vänligen ändra detta till det du önskar och välj Spara uppe i högra hörnet.

Alternativ 2:
Om det skulle visa sig, att konto 3012 inte finns där, vänligen kontrollera följande inställning under Modul Fakturering —> Kontering, kund. Ändra och spara.

Om du skulle behöva ändra sparade fakturor som har detta problem, kan du gå in i fakturan och ställa markören i fakturanummer fältet —> Post (högst upp på skärmen) —> Annullera.
Vid övriga frågor gällande hur detta ska föras in, vänligen kontakta er revisor eller ekonomiansvarig.

Lycka till och ha en fin dag vidare!

Mvh,
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
HansaWorld
2016-07-15
Hej,

Alternativ 1:
Om du går in i Modul Fakturering —> Register —> Artikel —> Kommer du sannolikt att se att konto 3012 finns där. Vänligen ändra detta till det du önskar och välj Spara uppe i högra hörnet.

Alternativ 2:
Om det skulle visa sig, att konto 3012 inte finns där, vänligen kontrollera följande inställning under Modul Fakturering —> Kontering, kund. Ändra och spara.

Om du skulle behöva ändra sparade fakturor som har detta problem, kan du gå in i fakturan och ställa markören i fakturanummer fältet —> Post (högst upp på skärmen) —> Annullera.
Vid övriga frågor gällande hur detta ska föras in, vänligen kontakta er revisor eller ekonomiansvarig.

Lycka till och ha en fin dag vidare!

Mvh,
HansaWorld Support
Ambi Prospect AB
2016-07-15
"Om du går in i Modul Fakturering —> Register —> Artikel —> Kommer du sannolikt att se att konto 3012"

I artikelregistret finns konto 3111.

"kontrollera följande inställning under Modul Fakturering —> Kontering, kund. Ändra och spara"

I inställningen Kontering ´(kund) finns vid "Förs.konto inom landet" endast konto 3011. Går det att lägga till de konto jag lagt upp själv?
HansaWorld
2016-07-20
Skrivet av:Ambi Prospect AB13:33 15 Jul 2016
"Om du går in i Modul Fakturering —> Register —> Artikel —> Kommer du sannolikt att se att konto 3012" I artikelregistret finns konto 3111. "kontrollera följande inställning under Modul Fakturering —> Kontering, kun
hej

det går, du kan själva ändra till det konto som du ange.

MVH

HansaWorld
Ambi Prospect AB
2016-07-20
Jag tror inte ni har förstått vad som är problemet. Kan jag inte få en e-post adress att skicka mina PrintScreens till?? Om jag inte får ett tillfredställande svar på detta problem överväger vi att lämna Hansa World efter många år som kund!!
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.