Felaktiga rapporter
Sting Musik
2016-07-04
Jag har installerat den nya Standard ekonomi efter att använt 7.2. Importerat datatextfil. Allt? är rätt men Balans/resultaträkning visar helt fel. Detta trots att vid klick på kontot till vänster visar rätt poster!!! Inbetalningsprognos visar också helt fel. Inbetalningar som gjorts sedan 2008??? kommer nu plötsligt upp!!!!! Jag hade tidigare en modul som hanterade inbetalning av fakturor (symbolen intill Fakturor). Denna finns inte längre (även nu i 7.2) och man kan inte köpa den på marknadsplatsen. Hur gör man?????
HansaWorld
2016-07-04
Hej ,

Vad är det för product du har uppgraderat till 8.1 , 8.2 , och vilken version ?
Har vi uppfattat rätt i det den nya produkt du har fel Balans/resultaträkning ? och Inbetalningsprognos är fel också ?

Inbetalning finns under Fakturering modul

Vänliga Hälsningar
HansaWorld
Sting Musik
2016-07-04
Standard ekonomi 8.2. 2016-05-31

Det är rätt uppfattat, precis som jag skrivit.

Sting Musik
2016-07-04
XOS 10.9.5
HansaWorld
2016-08-05
Hej,

varsågod och kontrollerar inställningar. Det kan hända att inställningar stämma inte överens efter du har importerat backupen. Det kan påverka rapporter.

Mvh,

HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.