Skrivet av:HansaWorld12:19 26 Apr 2016
Hej!
Tack för er fråga.
Vi har tagit del utav dina problem och kommer genast undersöka varför detta har hänt just dig.
Problemet är relaterat till datum inställningar i våra äldre affärssystem så som First office och Books.
För att se till a
Hej och tack för svar! Jag svarade redan igår men av någon anledning verkar inte svaret ha registrerats. Så jag gör om det: Jag har funnit att System/Rapporteringsperioder så står 2015 längst upp och 2006 längst ner. När 2016 förs in så kommer det längst ner, något annat går inte.
I Redovisning/räkenskapsår står 2005 längst upp och sedan fattas 2006, 2007 kommer direkt nedanför. Längst ner står 2006-01-01 till 2016-12-31. Alltså helt fel. Det går ju inte att ändra nu. Hur gör man? Är det bäst att slänga alltihop och göra om allt från början? Hur gör man i så fall?
En annan fråga om det nu har med saken att göra: I System/låsningar står det: Lås ver 2006-01-31. Vad betyder det?
Jag är helt lost och behöver verkligen hjälp här. Hur gick allt detta till och hur rättar jag till det? Tacksam för snabbt svar!
Gustaf Asplund/AIP