Varför faktura på nummerserier x2, inte bara en månad?
ReklamUtveckling Colin AB
2018-06-20
Nu funkar det så det blir verifikat.

Fösöker få svar på varför jag fick faktura på nummerserier för 2 månader?

Dessutom kan man väl dra på kort i stället fö att få faktura? Hur gör man då?

Mvh

Lena
Per
2018-06-20
Hej Lena.

Tack för ditt meddelande.

Ville du endast ha modulen Nummerserier för en månad?
Vad jag kan se så skapades fakturan den 1 juni, och betalingen blev registrerad den 12 Juni.
Vad jag kan se så har du inte informerat oss om detta förrän nu.

Eftersom perioden snart är slut kan vi därför tyvärr inte kreditera dig för någon av dessa månaderna, eftersom vi inte kan avgöra ifall du använt modulen eller ej.
Det är viktigt att vi blir informerade så tidigt som möjligt ifall du anser dig ha blivit felfakturerad.

För att ändra betalningsmetod från faktura till kort så startar du upp Standard Ekonomi och går till "Marknadsplats" (portföljikonen) som du finner när du är i huvudmenyn på Standard Ekonomi.
Därifrån går du till "Kontouppgifter" varifrån du skall kunna ändra till Kontokort som betalningsmetod.

Du kan även göra detta genom att logga in på MyStandard (mystandard.hansaworld.com) gå till "Subscriptions" och därifrån ändra betalningsmetoden.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-06-21
Skrivet av:Per17:02 20 Jun 2018
Hej Lena. Tack för ditt meddelande. Ville du endast ha modulen Nummerserier för en månad? Vad jag kan se så skapades fakturan den 1 juni, och betalingen blev registrerad den 12 Juni. Vad jag kan se så har du inte informerat oss om detta förrän nu
Hej Per!
När det väl gick att använda nummerserier fanns inget val att stoppa faktureringen.
Försökte informera er men det gick ju sådär!

Nu står det förläng återkommande fakturering när det gäller nummerserier och det vill jag ju inte. Vad händer om jag trycker på rutan?

När det gäller integrerad bokföring finns valet avsluta återkommande fakturering och det vill jag inte heller.

Förstår inte logiken.

På mitt konto försöker jag också ändra från faktura till kort men det går inte. Jag använder Mac.

Midsommarhälsningar

Lena
Per
2018-06-21
Hej Lena.

"När det väl gick att använda nummerserier fanns inget val att stoppa faktureringen.
Försökte informera er men det gick ju sådär!"

Vad jag kan se så har vi inte fått någon information från dig innan den 20 juni, det vill säga den dag du började skriva här i forumet.
Ifall du skrivit epost så måste jag tyvärr informera dig om att vi inte supporterar våra kunder via epost sedan starten av 2018, detta gäller även för telefon, men denna information skall våra kunder få ifall de ringer upp oss, alternativt sänder en epost så får de ett svar tillbaka med denna information.

"Nu står det förläng återkommande fakturering när det gäller nummerserier och det vill jag ju inte. Vad händer om jag trycker på rutan?"

Nummerserier har du fram till sista Juni 2018, sålänge du inte klickar på "förläng fakturering" så kommer du inte att få någon mer faktura för denna modul i framtiden. Endast ifall du klickar där, så kommer du fortsätta att få detta. Så låt det vara.

"När det gäller integrerad bokföring finns valet avsluta återkommande fakturering och det vill jag inte heller."

Sålänge du inte klickar där så kommer du fortsätta att använda Integrerad bokföring, och bli fakturerad för detta.

Ifall du valt bankkort så kommer du dock att betala via kortet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-06-30
Skrivet av:Per15:51 21 Jun 2018
Hej Lena. "När det väl gick att använda nummerserier fanns inget val att stoppa faktureringen. Försökte informera er men det gick ju sådär!" Vad jag kan se så har vi inte fått någon information från dig innan den 20 juni, det vill säga den d
Hej Per!

OK. Då saknar jag bara möjligheten att betala via kort i stället för faktura.

Nr jag kollar "kontouppgifter" står det betalningsmetod faktura. Om jag trycker ändra
finns bara betalningsmetod invoice.

Hur ska jag kunna ändra?

MvH
Lena

Per
2018-07-03
Hej.

Tidigare hade en del av våra Standard Ekonomi-kunder problem med att ändra betalningsalternativ, men detta skall ha blivit löst.
Jag kommer att rapportera detta vidare så att vi får undersöka ifall problemet fortfarande kvarstår i systemet, eller om detta endast gäller för dig, och hur vi då löser ditt problem.

En lösning annars är att du avbryter prenumerationen när nästa period börjar, och så väljer du att prenumerera på nytt, då bör du få möjlighet att ändra betalningsalternativ till kortbetalning.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
2018-07-10
Skrivet av:Per12:04 3 Jul 2018
Hej. Tidigare hade en del av våra Standard Ekonomi-kunder problem med att ändra betalningsalternativ, men detta skall ha blivit löst. Jag kommer att rapportera detta vidare så att vi får undersöka ifall problemet fortfarande kvarstår i systemet, e
Hej Per igen!

Nu har tydligen fakturan redan skrivits för perioden som börjar i augusti. Fakturan är daterad 20 juli. Den har dock inte kommit ännu men jag antar det är därför det fortfarande inte går att ändra till kortbetalning. Ibland går det väldigt snabbt!

Inom kort behöver jag prenumerera på nummerserier igen. Jag jobbar med 2 bolag med olika räkenskapsår. Idag finns inte ens det alternativet att välja!

Mvh
Lena
Per
2018-07-11
Hej.

Jag har inte fått något svar från min kollega angående ditt problem att inte kunna ändra till kortbetalning, jag skall påminne denne så att vi får löst detta.

Får du inte möjlighet att prenumerera på Nummerserier?
Kommer du in på marknadsplatsen? Nummerserier skall finnas i listan av valbara moduler att prenumerera på.
Vänligen ge en beskrivning till varför du inte får möjlighet att välja det alternativet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-07-15
Skrivet av:Per14:51 11 Jul 2018
Hej. Jag har inte fått något svar från min kollega angående ditt problem att inte kunna ändra till kortbetalning, jag skall påminne denne så att vi får löst detta. Får du inte möjlighet att prenumerera på Nummerserier? Kommer du in på markn
Hej igen!

Nej nummerserier finns inte som valbar prenumeration,varken rekommenderade eller under fler funktioner.

Mvh

Lena
Per
2018-07-16
Hej.

Vänligen kolla igenom "Fler funktioner" igen så att du inte missat det.

Jag har undersökt och detta skall finnas möjligt att välja på marknadsplatsen (vänligen kolla bifogad bild)

Ifall du inte finner det så är det möjligt att du redan abonnerar på Nummerserier.

Du kan kontrollera vad du redan prenumererar på genom att klicka på "Aktiva prenumerationer"

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-07-26
Hej igen.

Vänligen ge en uppdatering, hur gick det, fick du möjlighet att prenumerera på nummerserier, eller går det fortf, inte?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-08-07
Hej Lena.

Jag kan informera dig om att vi nu lagt till kreditkortsbetalning för svenska kunder, så vänligen prova att gå in på marknadsplatsen igen och välj "kreditkort"

Vänligen säg till ifall du fortf. inte finner detta alternativet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-08-10
Skrivet av:Per10:55 7 Aug 2018
Hej Lena. Jag kan informera dig om att vi nu lagt till kreditkortsbetalning för svenska kunder, så vänligen prova att gå in på marknadsplatsen igen och välj "kreditkort" Vänligen säg till ifall du fortf. inte finner detta alternativet. Mvh. Pe
Jag kan prenumerera på nummerserier men fortfarande inte inte ändra till kreditkort.

Beror det på att jag har 12 månaders faktura på redovisningen?

Lena
Per
2018-08-10
Hej Lena.

Tack för ditt meddelande.

Detta problemet skulle egentligen ha blivit ordnat upp. Jag skall höra mig för varför du fortfarande inte har möjlighet att ändra betalningsalternativet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-09-05
Skrivet av:Per16:52 10 Aug 2018
Hej Lena. Tack för ditt meddelande. Detta problemet skulle egentligen ha blivit ordnat upp. Jag skall höra mig för varför du fortfarande inte har möjlighet att ändra betalningsalternativet. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej Per!

Jag kan fortfarande inte byta betalningsmetod till kontokort!

Fakturan för årsprenumerationen redovisning har kommit som löper på ett år.

Hälsningar
Lena
Ester J.
2018-09-06
Grunnen til at det ikke er mulig å betale med kontokort er at vi ikke har aktivert dette for sverige.

Jeg skal sjekke opp og se om jeg får låst det opp.

Mvh
Ester
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.