Inbetalning
Niklassons Tryckeri AB
2017-08-08
Hej
Jag har av misstag bokfört en inbetalning på fel kund. Detta gör ju att kundreskontran blir fel.
Hur gör jag för att återföra detta?
Tacksam för svar.
Ester J.
2017-08-08
Hej,

Från vad jag har testat skulle inte detta vara möjligt. Hur gjorde du det här?

I teorin bör du kunna korrigera/uppdatera verifikatet så att det blir nollställd.
Jag inte auktoriserad revisor så det är klokt att prata med en innan du ändrar något.

Mvh
Ester J.
Niklassons Tryckeri AB
2017-08-08
Skrivet av:Ester J.08:21 8 Aug 2017
Hej, Från vad jag har testat skulle inte detta vara möjligt. Hur gjorde du det här? I teorin bör du kunna korrigera/uppdatera verifikatet så att det blir nollställd. Jag inte auktoriserad revisor så det är klokt att prata med en innan du ändrar
Det är ju inte så svårt. Jag visste att vi skulle få en delbetalning från kunden men råkade skriva in det på fel fakturanummer.
Niklassons Tryckeri AB
2017-08-08
Jag gjorde så att jag gjorde en inbetalning på samma datum fast med minus framför. Då dök den upp i kundreskontran. Smart va? :-)
Ester J.
2017-08-09
Ja, det var smart.
Tack för meddelandet.

Mvh
Ester
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.