Kredit nota, får ej att skapa ?
ABC Collection
2016-04-25
Hej,
har flera gånger försökt skapa kreditfakturor.
Varje gång kommer det upp en "röd hand" som säger
" Uppdatera lager inte tillåtet för kreditfaktura. Skapa en återförd leverans för att uppdatera lager"

HUR gör jag för att "Skapa en återförd leverans för att uppdatera lagret". Har försökt på alla sätt och vis men det går ej.
Önskar info.
Mvh ABC Collection
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld12:40 26 Apr 2016
Hej och tack för din fråga!

För att hjälpa dig skulle jag behöva alla stegen du tog innan du skapade fakturan. Skapade du fakturan via en kundorder eller direkt från faktura registeret?

Med vänliga hälsingar
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
HansaWorld
2016-04-26
Hej och tack för din fråga!

För att hjälpa dig skulle jag behöva alla stegen du tog innan du skapade fakturan. Skapade du fakturan via en kundorder eller direkt från faktura registeret?

Med vänliga hälsingar
HansaWorld Support
ABC Collection
2016-04-26
Skrivet av:HansaWorld12:40 26 Apr 2016
Hej och tack för din fråga! För att hjälpa dig skulle jag behöva alla stegen du tog innan du skapade fakturan. Skapade du fakturan via en kundorder eller direkt från faktura registeret? Med vänliga hälsingar HansaWorld Support
Hej, jag skapade fakturan via en kundorder.
Gör likadant varje gång.
1) Skapar en kundorder
2) när varan är tillverkad och vi ska leverera ( vi gör möbler) trycker jag på "delivery" i kundordern. Godkänner den och i sista steget skapar jag fakturan
3) Trycker då på "invoice"

Så skapar jag alla våra fakturor.
När jag ska göra kreditnotor. går jag tillbaka till Fakturan och trycker på kreditfaktura, men där tar det som jag skrev innan stopp.
Tacksam för info hur jag ska göra.
Vi har inget ingående lager, då vi tillverkar eftersom order.
hälsn
Eva ABC Collection
ABC Collection
2016-04-26

Created byHansaWorld12:40 26 Apr 2016

Hej och tack för din fråga! För att hjälpa dig skulle jag behöva alla stegen du tog innan du skapade fakturan. Skapade du fakturan via en kundorder eller direkt från faktura registeret? Med vänliga hälsingar HansaWorld Support
Hej, jag skapade fakturan via en kundorder.
Gör likadant varje gång.
1) Skapar en kundorder
2) när varan är tillverkad och vi ska leverera ( vi gör möbler) trycker jag på "delivery" i kundordern. Godkänner den och i sista steget skapar jag fakturan
3) Trycker då på "invoice"

Så skapar jag alla våra fakturor.
När jag ska göra kreditnotor. går jag tillbaka till Fakturan och trycker på kreditfaktura, men där tar det som jag skrev innan stopp.
Tacksam för info hur jag ska göra.
Vi har inget ingående lager, då vi tillverkar eftersom order.
hälsn
Eva ABC Collection
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.