Hej Edwin.
Jag håller med Jan Friberg.
Även jag kan inte komma på att jag fått ert brev angående First Office. jag anser mig heller inte som kund hos er då jag köpt programmet utan support och uppgradering en gång för 15 år sedan. den enda gången jag hasft kontakt med er var runt 2008 då ni ocks hade gjort något med databasnycklarna. den gången gick det att ringa er och tala med en fysisk person. vad jag mins var hon mycket förvånad över att det fanns de som andvände First Office på det viset som jag gjorde. Man kom att tänka på den sketchen i tv: "Finns det de som använder First Office! Det hade jag ingen aning om!"
Jag kan ta ett annat exempel än Jan: Hade du köpt en Volvo V70 och så en morgon kommit ut och startat bilen men inte kunnat lägga i någon växel. När du så kontaktar Volvo får du höra att man inte längre tillverkar V70 så därför går växeln inte att läggas i i alla V70 som finns. Du blir i stället hänvisad till deras nyare modeller. Jag antar att det i detta läge hade blivit ett ramaskri. Men vi som använder First office är tydligen inte att räkna med.
Jag har arbetat som programmerare i över 35 år och vet att tester av ett nytt program är extremt viktigt. En funktion att läsa in en backup måste anses som väsentlig att ha testats. När du nu säger att det tydligen var en bugg i denna funktion inser man att detta kan inte ha testats. Läser man andra kommentarer på detta forum inser man att jag inte kan ha varit ensam om detta problem. Och att det tydligen inte tagits på allvar när det gängse kommentaren tydligen har varit att ladda ner en ny instans.
Mitt prio är att First Office som jag som sagt köpt utan tidsbegränsning åter skall fungera. Nu vet jag att du bara är en länk nere i kedjan som skall försöka svara på forumets frågor. Men jag skulle vilja att du vidarebefordrar detta svar till berörda chefer som beslutat att stänga ner First Office.
Med Vänliga Hälsningar
Bo Lindahl.
Ps. Detta är tredje gången jag försöker svara på denna konversation i forumet. Förra gångerna försvann svaret tydligen i världsrymden när jag tryckte på Submit. En indikation att ert system är ostabilt och ytterligare en anledning att åter få igång First Office!