Unable to connect to port:...
2013-07-02
Hejsan,

Vi sitter dessvärre på en ganska gammal version av Hansa då vi har haft problem de gånger vi försökt uppdatera (då vi har vissa speciella lösningar som vi inte fått hjälp med och som ni missat vid uppdaterings-försök har vi lite smått gett upp).
Eftersom 5.2 fungerar bra så har vi inte brytt oss om att uppdatera, men det kanske är dags snart.

Hur som helst, nu har vi problem med krascher.
Det enda som jag kan se är att servern försöker koppla upp mot en finsk ip-adress men misslyckas hela tiden.
Vet ni vad detta kan vara och är det något vi kan göra?
Adressen är: 194.100.37.119:453 och meddelandet är "Unable to connect to port:..."

Servern ligger på en OSX-dator med version 10.5.8 (jag har inte brytt mig om att uppdatera servern eftersom det är en gammal version av Hansa).
Jag ska fixa till datorn med att rätta behörigheter etc., men eftersom många jobbar mot servern har jag inte hunnit detta än.
Om det behövs kan jag skicka loggar, tala i så fall om vilka loggar ni behöver.

Tack på förhand.

P.S: Såg precis nu att det är rekommenderat att skriva på engelska... för sent nu, men jag kan göra det om det behövs.

Martin Sundberg, Torverk Industrial Doors AB
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.