Kommer inte in på mitt konto
Preben
2019-01-08
Jag kommer inte in på mitt konto hos er och jag får inget mail i från er när jag ber om att få lägga in ett nytt lösenord. Ni måste ringa mig då inget av era länkar eller inloggningsmöjliheter fungerar !!!!!!

Detta gör ju att jag inte får en Databasnyckel så att jag kan jobba i mitt program !!!!

Kommer upp en text om att jag kanske har en faktura att betala men då jag klickar mig vidare för att betala så saknas länken !!

Preben Original AB
Per
2019-01-08
Hej.

Tack för ditt meddelande.

Det stämmer att vi har problem med att sända epost till din domän.

Kan du bekräfta att följande är korrekt epostadress? preben@raktav.com
Kan du även undersöka med din epostleverantör så att inte epost-domänen @hansaworld.com är svartlistad eller anses vara skräppost/spam?

Ditt konto har hamnat i begränsat läge eftersom fakturan inte blivit betald. Jag är medveten om att du inte kunnat betala den eftersom du inte kunnat motta våran faktura via mail.

Jag bifogar fakturan direkt här på forumet så att du kan ladda ner den och betala den.

Jag lägger även till en vägledning till hur du kan be om tillfällig databasnyckel, medans du väntar på att få betalningen registrerad:

För att möjliggöra tillgång till tillfällig databasnyckel i MyStandard, vänligen följ denna vägledning:
1. Gå till mystandard.hansaworld.com Logga in med Standard ID + lösenord

2. Klicka på "Companies"
3. Till vänster skall eran server visas, klicka på den.
4. Scrolla ned till "Enablers" klicka där.
5. Nu skall ett nytt fönster öppnas upp. Klicka på "Request Short Term Enabler"
a) Här skriver ni in antal dagar ni vill ha den tillfälliga databasnyckeln. Det ska inte behöva ta mer än 3 dagar för en betalning att gå igenom, så ifall ni betalat, skriv in siffran "3"
b) I fältet "Reason for requesting STE" skriver ni på engelska en kort anledning till varför ni behöver tillfällig databasnyckel.
c) Klicka på "Choose file" här laddar ni upp en betalningsbekräftelse.
d) När detta är gjort, klicka på "Request Short Term Enabler"

Nu skall en förfrågan sändas till HansaWorld.
Det tar oftast inte mer än någon timme för att få en förfrågan godkänt ifall denna görs under veckodagarna och på arbetstid. Räkna mer lite längre tid ifall det görs på nattetid och under helger.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.