Uppdatera linuxklient
waltherb
2018-07-27
Hej.

Jag försöker öppna linuxklienten man kan ladda ned från er hemsida, men den säger att det finns en uppdatering som inte är nödvändig, sedan kan jag välja mellan att uppdatera eller att avsluta. Väljer jag att uppdatera så får jag upp en dialogruta att servern inte är tillgänglig varpå jag måste döda processen för att avsluta applikationen. Finns det någon uppdatering? Stöds ens linux?
Per
2018-07-27
Hej waltherb.

Tack för ditt meddelande.

Vilken version är det du refererar till?
Var det standardinstall.com du laddade ner den ifrån?

Tack på förhand.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
waltherb
2018-07-30
Skrivet av:Per16:11 27 Jul 2018
Hej waltherb. Tack för ditt meddelande. Vilken version är det du refererar till? Var det standardinstall.com du laddade ner den ifrån? Tack på förhand. Mvh. Per HansaWorld Support
Version: 84191707 for Linux
Country: Sweden
Nedladdat från standardinstall.com
Per
2018-07-31
Hej igen.

Vi har troligtvis funnit problemet. Den ligger på servern och inte på klienten som vi först trodde.

Prova med denna fixen ifall det fungerar:
Servern har en mapp som heter "updateclients"
Ta en kopia av "windowsnet.ha" och namnge den till "linuxwine.ha"
Starta så om servern och se ifall det fungerar bättre.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.