Ändring av logotyp i dokumentmallar
Tatiana Rojas
2018-01-19
Hej!

Vårt företag har pecis uppdaterat vår företagslogotyp och skulle vilja uppdatera den i Hansa.

Finns det någon möjlighet att ändra företagslogotypen för alla dokumentmallarna i Hansa i ett steg eller måste man byta bild manuellt på varje mall?

Med vänliga hälsningar,

Fredrik
Andreas Styrnell
2018-01-22
Hej,

Du kan byta namn på eller ta bort de bildfiler som ligger på server nu och sedan ladda upp nya bildfiler med samma namn.

Dock kan det ändå vara bra att göra det mall för mall, så du ser att varje mall ser bra ut.

med vänlig hälsning

Andreas Styrnell
Applitron Datasystem AB
www.appli.se
Tatiana Rojas
2018-01-22
Skrivet av:Andreas Styrnell11:58 22 Jan 2018
Hej, Du kan byta namn på eller ta bort de bildfiler som ligger på server nu och sedan ladda upp nya bildfiler med samma namn. Dock kan det ändå vara bra att göra det mall för mall, så du ser att varje mall ser bra ut. med vänlig hälsning An
Hej Andreas!

Tack för ditt svar. Jag har tillgång till mallarna men jag vet inte hur jag kommer åt "Servern" som du nämner. Kan jag nå servern genom modulerna i Hansa?

Vi har försökt i mallarna att markera och kopiera/skicka originalbilden till skrivbordet (se bifogat) så vi kan redigera den, men vi får bara en ljudsignal som att den är låst eller liknande, vad vi än prövar. Originalbilden heter "realstevia.bmp" men vi kan inte komma åt den på något sätt.

Hur kommer vi åt originalbilden, så vi kan uppdatera loggan men behålla alla mått och format och ersätta den gamla i servern?

Med vänliga hälsningar,

Fredrik
Files are pending for approval
Per
2018-01-22
Skrivet av:Tatiana Rojas14:44 22 Jan 2018
Hej Andreas! Tack för ditt svar. Jag har tillgång till mallarna men jag vet inte hur jag kommer åt "Servern" som du nämner. Kan jag nå servern genom modulerna i Hansa? Vi har försökt i mallarna att markera och kopiera/skicka originalbilden till
Hej.

Tack för ditt meddelande.

För att komma åt servern som eran Standard Ekonomi-klient ligger uppkopplad till, vänligen gör följande:

1: Gå till: https://mystandard.hansaworld.com/loginpage

2: Logga in med epost och lösenord (bör vara densamma som ni använder till Standard Ekonomi)

3: På vänstra sidan har ni meny med olika servrar(klienter) Till höger har ni meny på vald server. Välj korrekt server.

4: På högra sidan under "Server Management" så finner ni "File Manager", klicka på den.

5: Här kommer det upp en lista med alla dokument som finns i klienten.
Det skall finnas några dokument som heter något med "logo".
Dessa kan ni byta ut men kom ihåg att de har samma namn och filformat.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Tatiana Rojas
2018-01-22
Skrivet av:Per15:42 22 Jan 2018
Hej. Tack för ditt meddelande. För att komma åt servern som eran Standard Ekonomi-klient ligger uppkopplad till, vänligen gör följande: 1: Gå till: https://mystandard.hansaworld.com/loginpage 2: Logga in med epost och lösenord (bör vara dens
Hej Per!

Vi följde instruktionerna ni gav oss men när jag öppnar länken och loggar in så står det "Node is not reachable" i vänster övre hörn. (Se bifogad fil).

Vi antar att det är därför som bl.a. "File manager" inte svarar och "View log" är tom. Hansa Standard ERP verkar fungera i övrigt, jag har använt det hela dagen. Beror detta på att "Node is not reachable", eller vad kan det annars vara för problem?

Har ni några förslag på hur vi kan göra för att kunna öppna "File Manager"?

Kan det vara fel på IP-inställningarna, de verkar gå till vår server?

Tack på förhand,

Fredrik
Files are pending for approval
Ester J.
2018-01-23
Hej Tatiana,

Om du på din dator, går til serveren til Standard ERP, og finner frem "services".

Er servicen for Standard Cloud Node startad?

For å nå serveren til Standard ERP, kan du søke i din filbehandler "Standard ERP Server" eller nån ting likt.
Når du har kommet til den mappen, kan du finne frem original bilden.

Mvh

Ester

This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.