Nya bolag
Kenneth Karlsson
2017-12-19
Jag behöver köpa en extra en-användare bolag och lägga upp den.

Hur gör man nu när databasen ligger hos Hansa. Det verka inte som man kan importera filerna.

Jag behöver lägga upp bolag 800 och 900. Kan ni göra detta?
Ester J.
2017-12-19

Hej,
Du kan prenumerera på detta via den Standard ERP-marknadplats

Du väljer "Extra företagsnivå 3, enanvändare, ingen konsolidering, standard ERP månadsvis" - Anger hur många extra bolag du vill ha, dvs 1. Välj sedan Fortsätt. Välj när du vill att prenumerationen ska börja, från den 1 december eller den 1 januari.
Därefter väljer du Skicka, och du får en faktura via e-post.

Hälsningar,
Ester
Kenneth Karlsson
2017-12-20
Skrivet av:Ester J.11:22 19 Dec 2017
Hej, Du kan prenumerera på detta via den Standard ERP-marknadplats Du väljer "Extra företagsnivå 3, enanvändare, ingen konsolidering, standard ERP månadsvis" - Anger hur många extra bolag du vill ha, dvs 1. Välj sedan Fortsätt. Välj när du vi
Jag har nu köpt ett extra bolag och har försökt lägga upp den under system/register/bolag.
Detta fungerar bra men när jag start om databasen så försvinner bolaget.

Vad är processen för att lägga upp ett bolag när databasen är ert moln?
Mikael
2017-12-20
Hejsan Kenneth,

Från vilket datum valde du att det extra bolaget skulle börja gälla?

MvH
Mikael
HansaWorld
Kenneth Karlsson
2017-12-20
Skrivet av:Mikael12:36 20 Dec 2017
Hejsan Kenneth, Från vilket datum valde du att det extra bolaget skulle börja gälla? MvH Mikael HansaWorld
Från 171201. Jag har även en ledig bolag som jag vill använda.
Bolagen skall har kod 800 och 900
Stacy
2017-12-21
Hei Kenneth,
Hva er kundenummeret deres?

Du kan finne mer informasjon om hvordan du legger til nye firmaer ved å følge denne manualen:
http://www.hansamanuals.com/main/english/none/theconf___570/manuals/version___71/hwconvindex.htm

Mvh,
HansaWorld Support
Kenneth Karlsson
2017-12-21
Mitt kundnr är 46906043

Informationen i länken hjälpte ingenting. Den handlade mer om hur man hantera företag och inte om hur man lägga upp ett nytt företag med nytt databas.

Jag behöver lägga upp 2 nya företag i systemet.

Det gå att lägga upp företag under System /register / företag men så fort man starta om eller logga ut så försvinna företaget. Om jag försöker byta till den nya företag så få jag ett felmeddelande att databasen inte finns.

Som jag kommer ihåg från tidigare när vi hade en server med Hansa så var man tvungen att logga in i single user mode på server för att lägga upp ett företag. Detta kan jag inte längre göra eftersom databasen ligger hos er.
Kenneth Karlsson
2017-12-23
Skrivet av:Kenneth Karlsson21:25 21 Dec 2017
Mitt kundnr är 46906043 Informationen i länken hjälpte ingenting. Den handlade mer om hur man hantera företag och inte om hur man lägga upp ett nytt företag med nytt databas. Jag behöver lägga upp 2 nya företag i systemet. Det gå att lägga u
Dokumentet för att lägga upp ett bolag finns här:

http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___6000/theconf___563/manuals/version___54/english/hwconvindex.htm?shortcode=
Stacy
2017-12-27
Hei,
Har du fulgt alle stegene i dette dokumentet?
http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___6000/theconf___563/manuals/version___54/english/hwconvindex.htm?shortco

Etter du har fulgt disse stengene og logget deg ut og inn igjen, så forsvinner selskapet?

Mvh,
HansaWorld Support
Kenneth Karlsson
2017-12-27
För att kunna lägga upp ett företag i Multi-user mode så måste jag först lägga till "Technics" modulen på mitt login. Den finns inte i listan så jag kan inte lägga upp nya företag. Dessa företag försvinner så fort jag starta om eller logga ut.

Annars måste ni lägga upp nya företag i single-user mode.

Här är dem nya företag

800 Stämmarsund Projekt AB
900 F-bolaget AB
Kenneth Karlsson
2017-12-28
Detta ärende har tagit nästa 2 veckor utan att jag har fått någon vettig svar.

Finns det någon på Hansa som vet hur man lägger upp ett nytt företag när databasen ligger i ert moln?
Kenneth Karlsson
2017-12-29
Jag har nu lyckats lägga upp både bolag.

Problemet var att modul "Technics" översätts till "System avancerad" på Svenska och detta gjorde det svårt att följa dokumentationen.
Stacy
2017-12-29
Hei Kenneth,
Så bra at du fant ut hvilken modul du skulle legge til. Jeg har notert at oversettingen er forvirrende, så skal vi få noen til å endre på oversetningen.

Ha en fin dag videre.

Mvh,
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.