My standard
Jessica S Price
2017-10-31
Hej,
jag har inte använt "My Standard" kontot tidigare. När jag idag loggade in kommer det inte upp några företag. Efter tag står det "There were no servers found". Det finns bara tre rubriker: "Companies" , "Mitt konto", "Log out".
Känns som min inloggning på något sätt inte är kopplat till vårt företag MiLgårdarna.
Hur gör jag?
MVH Jessica Price
Andreas Styrnell
2017-11-20
Hej Jessica,

Har du fått något svar på din fråga?

med vänlig hälsning

Andreas Styrnell
Applitron Datasystem AB
Jessica S Price
2017-11-20
Skrivet av:Andreas Styrnell11:01 20 Nov 2017
Hej Jessica, Har du fått något svar på din fråga? med vänlig hälsning Andreas Styrnell Applitron Datasystem AB
Hej Andreas,
nej, det har jag inte.
Andreas Styrnell
2017-11-20
Hej,

Ok, då ska jag be en ansvarig kolla på detta så du får tillgång.

//Andreas
Stacy
2017-11-20
Hei Jessica,
Hva er kundenummeret ditt så skal jeg undersøke dette for dette? Dersom du ikke kan kundenummeret ditt, vennligst skriv firmanavnet.

Mvh,
HansaWorld Support
Jessica S Price
2017-11-20
Skrivet av:Stacy11:24 20 Nov 2017
Hei Jessica, Hva er kundenummeret ditt så skal jeg undersøke dette for dette? Dersom du ikke kan kundenummeret ditt, vennligst skriv firmanavnet. Mvh, HansaWorld Support
Hej Stacy,
vårt kundnummer är 4660589.

MVH
Jessica
Mikael
2017-11-23
Hejsan Jessica,

Har du möjlighet att se ert företag via MyStandard nu?

MvH
Mikael
HansaWorld
Jessica S Price
2017-11-23
Skrivet av:Mikael12:54 23 Nov 2017
Hejsan Jessica, Har du möjlighet att se ert företag via MyStandard nu? MvH Mikael HansaWorld
Nej, tyvärr inte.
Ester J.
2017-12-12
Hej,

Hvor er det du har serveren din?

Er den hosted av noen eller tar ni hånd om den selv?

Mvh
Ester
Jessica S Price
2017-12-12
Skrivet av:Ester J.14:04 12 Dec 2017
Hej, Hvor er det du har serveren din? Er den hosted av noen eller tar ni hånd om den selv? Mvh Ester
Vi har Cloud Node via er, är det den servern du menar?

MVH
Jessica
Mikael
2017-12-13
Hejsan,

Och ni har eran CloudNode installerad i nuläget?

MvH
Mikael
HansaWorld
Jessica S Price
2017-12-14
Skrivet av:Mikael16:08 13 Dec 2017
Hejsan, Och ni har eran CloudNode installerad i nuläget? MvH Mikael HansaWorld
Vet jag inte. Vi skaffade Standard ERP 1/9 2016 via er partner Avone IT. Vi gjorde inget aktivt hos oss. Vi betalar till Avone IT för en servertjänst.

MVH
Jessica
Ester J.
2017-12-14

Har du testat kontakta Avone IT?

Det er inte mycket vi får gjort, eftersom at Avone IT nu tar hand om din server.

Mvh
Ester
Jessica S Price
2017-12-14
Skrivet av:Ester J.12:05 14 Dec 2017
Har du testat kontakta Avone IT? Det er inte mycket vi får gjort, eftersom at Avone IT nu tar hand om din server. Mvh Ester
Är My Standards kopplat till Cloud Node då?

MVH
jessica
Stacy
2017-12-15
Hello,
Yes, you need to have Clode Node installed in order to access mystandard.hansaworld.com. please contact Avone and ask them to install Cloud Node.

Once they have installed Cloud Node, you will have access tl login to mystandard.

Kindly,
HansaWorld Support
Jessica S Price
2017-12-15
Skrivet av:Stacy11:23 15 Dec 2017
Hello, Yes, you need to have Clode Node installed in order to access mystandard.hansaworld.com. please contact Avone and ask them to install Cloud Node. Once they have installed Cloud Node, you will have access tl login to mystandard. Kindly, HansaWor
Hi,
if you see my orginal question, I can logg in to My Standards,so I guess Cloud Node is installed, since we are paying Hansa for it. The problem was that no company can be seen.
So I can access it, but somehow it doesn't seem to link to our company account.
Is it Avone IT that should help me with that?

My orginal question:
Hej,
jag har inte använt "My Standard" kontot tidigare. När jag idag loggade in kommer det inte upp några företag. Efter tag står det "There were no servers found". Det finns bara tre rubriker: "Companies" , "Mitt konto", "Log out".
Känns som min inloggning på något sätt inte är kopplat till vårt företag MiLgårdarna.
Hur gör jag?
Jessica S Price
2017-12-15
Jag behöver ingen hjälp längre - Bengt Arne på Avone IT fixade det.
Stacy
2017-12-19
Hei,
Så bra at dere fikk hjelp fra Avone - dersom dere har server problemer, bør dere alltid gå til Avone først ettersom de hoster serveren deres.

Jeg stenger nå denne forum tråden - dersom du har flere spørsmål, vennligst opprettet et nytt foruminnlegg.

Mvh,
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.