Uppgraderat operativsystem
Margareta Thomte
2017-01-17
Hej,
Vi uppgraderade operativsystem på två av våra datorer igår. Från Mac OS El Capitan till Sierra. Hansa fungerar inte längre efter detta.
Finns det någon lösning på problemet?

Hälsningar
Margareta Thomte
Edwin
2017-01-17
Hej Margareta,

Standard ERP är kompatibelt med Sierra. Problemet kan ligga i att ni inte har uppdaterat till den senaste versionen av Standard ERP. Enklaste sättet att uppdatera är att göra det via er My Standard-sida på mystandard.hansaworld.com. Uppdateringen tar inte någon längre tid men om ni har riktigt bråttom och använder programmet på en Mac kan ni testa följande för att komma runt problemet temporärt innan ni har tid att uppdatera:

1. Leta upp mappen där Standard ERP är installerat
2. Högerklicka på filen Standard ERP och välj visa info
3. Bocka i Öppna i 32-bitarsläge

4. Pröva och se om programmet startar

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Margareta Thomte
2017-01-20
Hej,
Jag loggar in på My Standard men jag har inget på den sidan förutom rubrikerna. Det enda jag kan göra är att ändra mitt lösenord.

Är det möjligt att få uppdateringen per mail istället. Joakim har hjälpt oss vid ett tidigare tillfälle.

Med vänlig hälsning
Margareta Thomte
Edwin
2017-01-20
Skrivet av:Margareta Thomte11:35 20 Jan 2017
Hej, Jag loggar in på My Standard men jag har inget på den sidan förutom rubrikerna. Det enda jag kan göra är att ändra mitt lösenord. Är det möjligt att få uppdateringen per mail istället. Joakim har hjälpt oss vid ett tidigare tillfälle.
Hej igen Margareta,

Vilket företag är det gäller och vad har ni för kundnummer?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2017-01-23
Hej,

Vi har uppdaterat er manuellt nu om ni inte redan har märkt det. Vi har också ändrat så att du nu kan logga in på My Standard och se ditt företag och sköta servern därifrån.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.