Inloggning
2022-01-25
To stop receiving notifications on forum posts unmark the star icon macOS
Hej

Får felmeddelande vid försök till inloggning.
"En olicensierad användare är inloggad. Du måste logga ut innan andra kan logga in".
Har lagt till en ny användare som ska vara Global. Är det det som spökar?

Vad jag vet är ingen inloggad. Kan du se vad som är fel.
mvh
Anna
2022-01-25
Hej igen.
Vi använder Mac.
Det funkar att logga in med Global användare nr 1 på en kollegas dator. Men ej på min och min ersättares nya dator.
Standard ERP är överfört till en den nya datorn. Vi använder bara en dator i taget under upplärningstiden. Global användare nr 1 fungerade med inloggning till att Global användrae nr 2 lagst till.
Nu funkar ingenting på våra 2 datorer!
Förstår att det kanske bara går att ha 1 Global användrare, men hur återställer jag?
Har vi tillräckligt med licenser?
mvh Anna

Matilda Krüger
2022-03-07
Skrivet av:18:30 25 Jan 2022
Hej igen. Vi använder Mac. Det funkar att logga in med Global användare nr 1 på en kollegas dator. Men ej på min och min ersättares nya dator. Standard ERP är överfört till en den nya datorn. Vi använder bara en dator i taget under upplärningst
Hej Anna,

Jag ber om ursäkt för att ni inte fått hjälp. Kan du ge mig ert kundnummer eller har det lösts sig för er?

Hälsningar,
HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.