Skapa periodisering i Ascendo
Tobias Hallerby
2019-09-18
Hej,

Vi har inte börjat använda periodiseringsmodulen i ERP men skulle vilja det. Vi har fakturahanteringssystemet Ascendo och där finns funktionalitet för att periodisera leverantörsfakturorna direkt vid godkännande och attest. Hur gör vi för att koppla ihop det och få igång den funktionaliteten så att det skapas periodiseringsverfikat etc. i ERP vi när vi periodiserar i Ascendo ?

Magnus Mørk
2019-09-18
Hei.

Ønsker du å koble Standard ERP mot Ascendo? Så vidt meg bekjent finnes ingen slik kobling. Jeg ville anbefalt å gjøre alt regnskap/fakturering i Standard ERP?

Mvh
Tobias Hallerby
2019-09-26
Skrivet av:Magnus Mørk23:49 18 Sep 2019
Hei. Ønsker du å koble Standard ERP mot Ascendo? Så vidt meg bekjent finnes ingen slik kobling. Jeg ville anbefalt å gjøre alt regnskap/fakturering i Standard ERP? Mvh
Ja vi använder ju Ascendo idag - kopplat mot Standard ERP. Men jag har noterat att det finns en periodiseringsmodul i ERP och en i Ascendo. Eftersom all attest och kontering av fakturor sker i Ascendo vill jag att använda deras modul för registrering och som sedan förs över till Ascendo så vi slipper bokföra perdiodiseringen manuellt i ERP.
Magnus Mørk
2019-09-27
Hei.

Har dere laget en integrasjon mot Ascendo ved hjelp av en partner eller HAL kode? Vet du hvem som har gjort dette for dere?

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.