Databasnyckel fungera inte
Barrie-John Butler
2019-05-02
Hej,

Kund=Fredrik Eriksson Restaurang AB

Kundnr:4660071
Avtal: 200008293

Databasnyckel hämtas på korrekt sätt men det går ej skriva ut fakturor.
Vi beställd HAL licens förra veckan med starta datum 01-05-19.
När vi kollar under system konfiguration är HAL inte ikryssat efter vi hämtat nyckel på ett korrekt sätt.
Tar vi bort Halcust katalogen och starta om fungera utskrifter på nytt.

Bifogar företagsinformation,

Mvh

Barrie

Per
2019-05-02
Hej Barrie.

Tack för ditt meddelande.

Jag har tittat igenom kundens kontrakt och allt verkar OK.
Dock så ser jag inte att någon faktura blivit genererad för HAL.
Ska fråga bokföraren om denne vet vad som skett, återkommer när jag har mer information.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Barrie-John Butler
2019-05-07
Hej Per,

Okej, jag bifogar fakturan för Hal anpassningar,

Mvh
Barrie
Per
2019-05-07
Hej.

Där var den ja, måste ha missat att det var HAL på den fakturan. Tack.

Jag har un-OK och OK:at kundens kontrakt i MyStandard och även bett om tillfällig databasnyckel som sträcker sig till HAL-fakturans förfallodag (2019-05-26) , då jag räknar med att kunden betalar fakturan innan dess.

Så fort den tillfälliga databasnyckeln har blivit tilldelad så ska kunden hämta ny databasnyckel.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Hansa
2019-06-26
Hej Barrie,

om du har köpt hal till en kund och den kommer inte i konfigurationen så är problemet inte hos dig utan på kontraktet hos hansa.
Har kontraktet ännu hal i sig eller inte?
h. Bror-Erik
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.