ingen åtkomst på programmet
Marie Sjögren
2018-10-11
hej, igår hade en medarbetare problem med sin dator och idag när han skall starta Standard ERP får han upp en ruta med frågor om installation. Han har programmet sedan tidigare men det ser ut som att kopplingen till servern är borta, hur återställer jag detta? om jag väljer connect to server behöver jag fylla i en massa, var hittar jag denna info?

mvh
Marie
Per
2018-10-11
Hej Marie.

Vänligen uppge företagsnamn och kundnummer.

Så endast din medarbetare har detta problem? Inte någon annan?
Jag rekommenderar honom till att logga in på MyStandard och ladda ner en ny klient därifrån.
Har han inte tillgång till MyStandard så ska den personen som har behörighet logga in, ladda ner klient och sedan sända över denna klient till medarbetarens dator så att han kan installera den på maskinen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Marie Sjögren
2018-10-11
Ja det är bara en medarbetare som inte kan logga in
, Primare AB 4651496

MyStandard har han nog inte tillgång till. När du säger sända över klient, vill du ge en utförligare instruktion på detta.

Vad har hänt med hans dator, varför har programmet slutat fungera?
Marie Sjögren
2018-10-11
jag har nu loggat in på My standard, laddar ner en ny klient. När jag öppnar programmet får jag det dels med kyrilliska bokstäver samt fel bolag QLN (ska ju vara Primare).
Per
2018-10-11
Hej.

Tack för informationen.

När jag tittar till företaget i MyStandard så ser allt bra ut.

Kan du vänligen ta en skärmbild från när du är i MyStandard och får upp QLN/kyrilliska bokstäver?

Tack.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.