Nummerserie verifikat
Hyperbarox AB
2018-01-16
Hej
När jag har konstruerat en nummerserie för 2018 gällande verifikat, så kan jag inte längre använda 2017.
Hur skall jag numrera nummerserien så jag kan fortsätta i 2017 och samtidigt lägga in 2018.

Hur kan jag få bort fakturaavgiften på 60,kr, kan jag ha ett kontokort knutet til mitt konto?
Mvh
Rita
Ester J.
2018-01-17
Hej,

Du må endra datumet i verifikat du lager.

Slik at den plukker opp at dette verifiktatet gjelder for 2017 og ikke 2018.

Dersom du betaler med kredittkort får du ikke faktura gebyret.

Mvh
Ester
Hyperbarox AB
2018-01-18
Skrivet av:Ester J.14:13 17 Jan 2018
Hej, Du må endra datumet i verifikat du lager. Slik at den plukker opp at dette verifiktatet gjelder for 2017 og ikke 2018. Dersom du betaler med kredittkort får du ikke faktura gebyret. Mvh Ester
Hej igen

Jag har fått en faktura med en fakturakostnad på 60.- den kostnaden vill jag ha bort.
Hur gör jag då?
Mvh/Rita
Stacy
2018-01-18
Hei,
Du kan endre betalingsmåte fra faktura til kort ved å gå til markedsplassen, kontodetaljer.

Mvh,
HansaWorld Support
Hyperbarox AB
2018-01-18
Skrivet av:Stacy13:09 18 Jan 2018
Hei, Du kan endre betalingsmåte fra faktura til kort ved å gå til markedsplassen, kontodetaljer. Mvh, HansaWorld Support
Hej igen
Nej tyvärr går det inte att ändra, nu har jag försökt två gånger, men det går inte.
Vag göra?
Mvh
Rita
Per
2018-01-22
Hej.

Ser att denna fråga ställts på ERP-forumet, men ni anger faktura på 60kronor, och det får man endast om man som kund använder Standard Ekonomi.

Använder ni Standard ERP eller Standard Ekonomi?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Hyperbarox AB
2018-01-24
Skrivet av:Per15:45 22 Jan 2018
Hej. Ser att denna fråga ställts på ERP-forumet, men ni anger faktura på 60kronor, och det får man endast om man som kund använder Standard Ekonomi. Använder ni Standard ERP eller Standard Ekonomi? Mvh. Per HansaWorld Support
Hej Standard ekonomi
Mvh
Rita
Per
2018-01-29
Hej.

Beklagar sent svar.

Använder ni Standard Ekonomi så skall det inte vara några problem att betala med kort.

Om ni fortfarande inte får till det, kan ni vara så vänlig och ta en skärmdump på marknadsplatsen där det inte går att välja kort, och bifoga den här i forumet?

Tack.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.