Nytt räkenskapsår
2024-02-27
To stop receiving notifications on forum posts unmark the star icon macOS
Jag kan inte lägga upp ett nytt räkenskapsår. När jag går in i modul redovisning, inställningar, räkenskapsår kan jag bara inspektera tidigare år. Hur lägger jag upp ett nytt?
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Bror-Erik17:31 1 Mar 2024
Hejsan,

i System modulen har man en inställning som heter Tilläggsfunktioner. Här går ni till Ej rekommenderade och kruksar i
More than 30 fiscal years
sparar och sedan startar om eran hansa. Om ni har server så startar ni om den också
h. Bror-Erik
2024-02-28
Kan någon hjälpa mig med detta? Jag kan alltså bara inspektera tidigare år, inte fylla i ett nytt. Kan det bero på att vi kör en gammal version?
/Annika Palm, Fagerström Industrikonsult AB
2024-02-28
Skrivet av:10:34 28 Feb 2024
Kan någon hjälpa mig med detta? Jag kan alltså bara inspektera tidigare år, inte fylla i ett nytt. Kan det bero på att vi kör en gammal version? /Annika Palm, Fagerström Industrikonsult AB
Nu har vi nystat lite i detta själv. Det verkar som att man bara kan ha 30 räkenskapsår och nu behöver vi lägga upp det 31:a. I modulen system, tilläggsfunktioner, ej rekommenderade, ska det finnas en box "More than 30 fiscal years" att bocka i. Men jag har inte den boxen i fliken ej rekommenderade.

Som sagt, mycket tacksam för hjälp så jag kommer vidare.

Mvh
Annika Palm
2024-02-29

Hallå!

Är det någon som kan hjälpa mig med detta? Frustrerande att inte få någon återkoppling överhuvudtaget.
Det här svaret är korrekt:
Bror-Erik
2024-03-01
Hejsan,

i System modulen har man en inställning som heter Tilläggsfunktioner. Här går ni till Ej rekommenderade och kruksar i
More than 30 fiscal years
sparar och sedan startar om eran hansa. Om ni har server så startar ni om den också
h. Bror-Erik
2024-03-04
Skrivet av:Bror-Erik17:31 1 Mar 2024
Hejsan, i System modulen har man en inställning som heter Tilläggsfunktioner. Här går ni till Ej rekommenderade och kruksar i More than 30 fiscal years sparar och sedan startar om eran hansa. Om ni har server så startar ni om den också h. Bror-Eri
Hej

När jag går in i inställningen Tilläggsfunktioner, Ej rekommenderade, så finns inte "More than 30 fiscal years"
Files are pending for approval
2024-03-05
Skrivet av:08:37 4 Mar 2024
Hej När jag går in i inställningen Tilläggsfunktioner, Ej rekommenderade, så finns inte "More than 30 fiscal years"
Nu har vi löst det. Vi behövde uppdatera till senaste versionen för att få valet "More than 30 fiscal years".

Men supporten här fungerar verkligen under all kritik. Det är en vecka sedan jag skrev och behövde hjälp.
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.