Budget - registrering
Sofia Westerlund
2018-05-16
Hej,

Jag gjorde ett misstag när jag skulle registrera budget för ett konto, jag glömde att fylla i objekt före registrering. Då "Godkänt" är ibockat så tillåts jag inte göra någon ändring i budgeten. Hur plockar jag bort budgeten för detta konto för att kunna lägga in en ny korrekt budget med objekt?

Med vänliga hälsningar,
Frida Björnberg
ekonomi@bokningsbolaget.se
Per
2018-05-23
Hej Sofia.

Tack för meddelandet.

Har du provat att klicka bort Godkänt/OK-rutan så att du kan ändra budgeten?

Vänligen läs igenom manualen angående budget i Standard ERP för mer information:

http://www.hansamanuals.com/main/swedish/manuals/levelzero___5873/theconf___541/mailnumber___5873/version___63/hwconvindex.htm

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sofia Westerlund
2018-05-25
Skrivet av:Per10:54 23 Maj 2018
Hej Sofia. Tack för meddelandet. Har du provat att klicka bort Godkänt/OK-rutan så att du kan ändra budgeten? Vänligen läs igenom manualen angående budget i Standard ERP för mer information: http://www.hansamanuals.com/main/swedish/manuals/
Hej Per,

Jag testade ditt tips men när jag försöker fylla i objekt så får jag ett meddelande om att det inte går att ändra efter registrering, så då försökte jag att radera budgeten för det kontot men får då ett meddelande att posten är upptagen av min användare. Hur kan jag radera budgeten för ett konto som är sparad, nu har jag alltså bockat ur godkänt-rutan.

MVH Frida Björnberg
Per
2018-05-31
Hej.

Är budgeten omfattande så kan du välja att kopiera den först (Skapa >> Kopiera)

Vill du ta bort budget efter att du tagit bort "OK" så kan du antingen välja: Post>>Radera eller trycka Shift+CMD+D ifall du använder Mac.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.