Journal error
Abako International Partners AB
2018-01-16
Hej, jag har fått följande felmeddelande som gör att jag inte kan starta Standard Ekonomi överhuvudtaget. Vad gör jag?
"journal error: last sequence in journal (252288) is before the database sequence (252290)"

Gustaf Asplund, Abako International Partners AB
Per
2018-01-16
Hej Gustaf.

(Denna fråga borde ha ställts i forumsdelen "Standard Ekonomi")

Vilken version av Standard Ekonomi använder du?

Ifall du inte använder den senaste versionen av Standard Ekonommi (8.4 191015) så rekommenderar jag att du uppdaterar till den senaste versionen, och importerar din senaste backup dit.

Länk till senaste versionen:
http://standardinstall.com/main?appos=2&appcc=SWE&appprod=StandardAccounts&vermode=0

Mvh.
Per
HansaWorld Support.
Abako International Partners AB
2018-01-16
Skrivet av:Per12:56 16 Jan 2018
Hej Gustaf. (Denna fråga borde ha ställts i forumsdelen "Standard Ekonomi") Vilken version av Standard Ekonomi använder du? Ifall du inte använder den senaste versionen av Standard Ekonommi (8.4 191015) så rekommenderar jag att du uppdaterar till
Hej,
Jag laddade ner Standard Accounts enligt länk (jag hade 8.2.240613) men jag kom inte in på mitt eget företag. Hur gör jag det när allt är borta? Alltså, hur får jag in senaste back-up?

Ber om ursäkt för att jag är i fel forum!

Hälsningar,
Gustaf
Ester J.
2018-01-16
Hei,

Følg stegene nedenfor:
1. På datamaskinen du ønsker å ha Standard Ekonomi - last ned Standard Ekonomi fra www.standardinstall.com
2. Åpne Standard Økonomi >>legg inn firmainformasjon (fra hovedkontrollen) >> koble til firma >> søk på kundenummeret ditt ( 1077736)
3. Login med samme bruker navn og passord som du benyttet i den andre installasjonen.

Men før du gjør dette, burde du oppdatere din server, slik at den også er på seneste versjon:

Vänligen följ dessa steg:
1. Logga in på mystandard.hansaworld.com med standard ID-e-post och lösenord
- Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du återställa lösenordet från inloggningssidan.
2. När du har loggat in på MyStandard ser du ett alternativ "uppdateringsversion"
3. Tryck uppdater
- Om du har den senaste versionen kommer du att bli underrättad om att du är på den senaste versionen
- Om du inte har den senaste versionen kan du välja att uppdatera till en nyare version
4. När du uppdaterar till en nyare version måste du vänta tills servern har uppdaterats innan du öppnar en klient. När du öppnar en klient uppmanas du att uppgradera till en nyare version.

Mvh
Ester
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.