Ingående balanser
Lars Edholm
2016-12-13
Hej! Var lägger jag in ingående balans skall göra det manuellt
Lars Edholm
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Janssondata12:10 29 Mar 2018
Hej,
Om du kör Standard ERP, så finns register för Ingående saldon i modul Redovisning, Inställningar, Ingående Saldon.
Sätt senaste datum i perioden före, så blir det ingående saldon i nästa period.
Finns det saldon tidigare på berörda konton kommer dessa att tas med i summan för ingående saldo.
Glad påsk
Lennie
Janssondata
Edwin
2016-11-14
Hej Lars,

Om du använder Standard Ekonomi (Accounts) kan du lägga in den ingående balansen via modul Redovisning och sen klickar du på New Fwd Balance. Översättningen från engelska till svenska har uppenbarligen inte riktigt hängt med här men klickar du på New Fwd Balance ser du att den ska heta Ingående saldon.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Lars Edholm
2016-11-14
Skrivet av:Edwin15:30 14 Nov 2016
Hej Lars, Om du använder Standard Ekonomi (Accounts) kan du lägga in den ingående balansen via modul Redovisning och sen klickar du på New Fwd Balance. Översättningen från engelska till svenska har uppenbarligen inte riktigt hängt med här men kl
Jag jobbar på Standard ERP var står det New Fwd Balance har gått in på redovisning men sen då hittar inget!!
Lars
Edwin
2016-11-14
Skrivet av:Lars Edholm15:45 14 Nov 2016
Jag jobbar på Standard ERP var står det New Fwd Balance har gått in på redovisning men sen då hittar inget!! Lars
Om du använder Standard ERP kan du lägga in ingående balanser i modul Redovisning -> Register -> Simuleringar.

För mer information kan du läsa guiden som finns på HansaManuals.com från punkt 9 och nedåt:
http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___6047/theconf___584/manuals/version___54/swedish/hwconvindex.htm?shortcode=HW0104OPENBAL_NL

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Åsa Molin
2018-03-19
Skrivet av:Lars Edholm15:45 14 Nov 2016
Jag jobbar på Standard ERP var står det New Fwd Balance har gått in på redovisning men sen då hittar inget!! Lars
Hej!
Såg din fråga nu och jag står inför detta nu. Jag behöver lägga in resultatet i ing. saldo. Lyckades du och hur gjorde du i sådana fall? Väldigt tacksam för respons!
Åsa
Per
2018-03-19
Hej Åsa.

Tack för ditt meddelande.

Följde du anvisningarna som stod i online-manualen?
Ifall du inte fick det till, var någonstans gick det fel?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Åsa Molin
2018-03-26
Skrivet av:Per11:02 19 Mar 2018
Hej Åsa. Tack för ditt meddelande. Följde du anvisningarna som stod i online-manualen? Ifall du inte fick det till, var någonstans gick det fel? Mvh. Per HansaWorld Support
Hej!
Behöver nog ha en manual på svenska för att få till det! Tacksam för förklaring på svenska!
Hälsningar Åsa
Per
2018-03-28
Hej.

Vi kan för tillfället inte erbjuda våra kunder en svensk version av denna manual, vi arbetar med detta men kan tyvärr inte presentera en svensk version per idag.

Vi rekommenderar våra kunder att prova använda översättningsverktyg för de delar av manualen som är svårtolkad, exempelvis Google Translate, eller liknande produkter:
https://translate.google.se/

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
Janssondata
2018-03-29
Skrivet av:Per14:20 28 Mar 2018
Hej. Vi kan för tillfället inte erbjuda våra kunder en svensk version av denna manual, vi arbetar med detta men kan tyvärr inte presentera en svensk version per idag. Vi rekommenderar våra kunder att prova använda översättningsverktyg för de de
Hej,
Om du kör Standard ERP, så finns register för Ingående saldon i modul Redovisning, Inställningar, Ingående Saldon.
Sätt senaste datum i perioden före, så blir det ingående saldon i nästa period.
Finns det saldon tidigare på berörda konton kommer dessa att tas med i summan för ingående saldo.
Glad påsk
Lennie
Janssondata
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.